AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Trening er livet mitt og det er min måte å koble av den ellers stressende hverdagen jeg har. (Har det ikke så bra på flere områder) Det hjelper meg på så mange måter. Likevel har jeg klart å få en skade i foten som hindrer meg i å trene på en stund. Og dette gjør meg såå... deprimert! Jeg blir både stressa, lei meg og irritert over småting. Gråter hver kveld.. I tillegg kjeder jeg meg skikkelig, og det er ingenting annet jeg har lyst til å holde på med. Har en jobb på deltid, merker også dette er myyye tyngre nå som jeg ikke får beveget meg! Noen andre som reagerer så på sånne ting? Må bare få poengtert hvor viktig treningen er for meg, så er ikke bare å si "Lær deg å spill gitar istedet" eller lignende. Er heller ikke så sosial av meg. Anonymkode: fb967...aec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Høres ut som du bruker trening for å rømme fra problemene dine, og nå når du ikke kan det lenger blir du frustrert og trist. Når du bruker trening for å unnslippe egne problemer er det en rask måte å utvikle tvangstanker knyttet til trening på, i verste fall trener du så mye at du blir syk av det. Høres ut som du har utviklet delvis et tvangspreget mønster knyttet til trening allerede Anonymkode: a41ee...5fd
Wenda Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Kan du ikke finne andre måter å trene på da? Svømming, styrketrening, enkelte pilates/yoga-øvelser osv?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trening er livet mitt og det er min måte å koble av den ellers stressende hverdagen jeg har. (Har det ikke så bra på flere områder) Det hjelper meg på så mange måter. Likevel har jeg klart å få en skade i foten som hindrer meg i å trene på en stund. Og dette gjør meg såå... deprimert! Jeg blir både stressa, lei meg og irritert over småting. Gråter hver kveld.. I tillegg kjeder jeg meg skikkelig, og det er ingenting annet jeg har lyst til å holde på med. Har en jobb på deltid, merker også dette er myyye tyngre nå som jeg ikke får beveget meg! Noen andre som reagerer så på sånne ting? Må bare få poengtert hvor viktig treningen er for meg, så er ikke bare å si "Lær deg å spill gitar istedet" eller lignende. Er heller ikke så sosial av meg. Anonymkode: fb967...aec Forstår det så sinnsykt godt! Jeg har det på samme måte i forhold til trening. Fysisk aktivitet er det som holder hodet mitt over vann. Det finnes masse forskning som viser at fysisk aktivitet er bra for psyken. Det kan godt hende at du bruker det på en destruktiv måte slik noen foreslår (jeg vet jo ikke hele historien), men i utgangspunktet så er det ganske naturlig at du reagerer som du gjør når trening faktisk har så stor innvirkning på hvordan vi har det. Tenker jeg da Syns ikke at man automatisk skal tenke at folk er treningsavhengige eller at de bruker det for å rømme fra problemer. Det kan faktisk være så enkelt som at kroppen vår er bygd for bevegelse, og når den ikke får det så reagerer den negativt. Hvilken type skade er det? Er det forbud fra absolutt all type fysisk aktivitet? Som vedkommende over meg foreslo, så kan svømming være et alternativ. En jeg kjenner fikk foten sin påkjørt, og da var svømming det eneste hun kunne gjøre. Men det er selvsagt viktig at du hviler slik at skaden få bli bedre, og det må du på en måte bare godta. Tenk at dess mer tålmodig du er, dess bedre vil helingsprosessen bli, og dess fortere vil du kanskje få begynne med trening igjen. Har du snakket med lege/fysio om hvilken aktivitet du kan drive med? Anonymkode: b4e3d...f94
Sirah Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Kjenner til det TS. Om jeg ikke får trent pga skade så blir jeg skikkelig nedfor og lei meg. Bildet under tror jeg sier det meste 🙈
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår det så sinnsykt godt! Jeg har det på samme måte i forhold til trening. Fysisk aktivitet er det som holder hodet mitt over vann. Det finnes masse forskning som viser at fysisk aktivitet er bra for psyken. Det kan godt hende at du bruker det på en destruktiv måte slik noen foreslår (jeg vet jo ikke hele historien), men i utgangspunktet så er det ganske naturlig at du reagerer som du gjør når trening faktisk har så stor innvirkning på hvordan vi har det. Tenker jeg da Syns ikke at man automatisk skal tenke at folk er treningsavhengige eller at de bruker det for å rømme fra problemer. Det kan faktisk være så enkelt som at kroppen vår er bygd for bevegelse, og når den ikke får det så reagerer den negativt. Hvilken type skade er det? Er det forbud fra absolutt all type fysisk aktivitet? Som vedkommende over meg foreslo, så kan svømming være et alternativ. En jeg kjenner fikk foten sin påkjørt, og da var svømming det eneste hun kunne gjøre. Men det er selvsagt viktig at du hviler slik at skaden få bli bedre, og det må du på en måte bare godta. Tenk at dess mer tålmodig du er, dess bedre vil helingsprosessen bli, og dess fortere vil du kanskje få begynne med trening igjen. Har du snakket med lege/fysio om hvilken aktivitet du kan drive med? Anonymkode: b4e3d...f94 Tusen takk for forståelse! Er så godt når det er noen som faktisk skjønner det Bruker trening litt som "følelsesregulering" om jeg kan si det sånn. Men det er ikke bare det, men det gir meg så utrolig mye bra. Og når jeg får til målene mine er det så kjekt og følte jeg kom så langt før skaden oppstod og det er så trist å da ikke kunne gjøre det lenger. Det er kneskade og klarer ikke bruke foten hverken til å løpe eller til å drive styrketrening med beina og synes det er så kjipt å bare kunne trene mage, rygg og armer. Men kanskje svømming kan være noe, ikke dumt. Har ikke snakket med lege om dette nei, men burde kanskje det. Anonymkode: fb967...aec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 54 minutter siden, Wenda skrev: Kan du ikke finne andre måter å trene på da? Svømming, styrketrening, enkelte pilates/yoga-øvelser osv? jeg skal forsøke det, kanskje jeg kan prøve svømming, selvom det aldri har vært min greie. Anonymkode: fb967...aec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 46 minutter siden, Sirah skrev: Kjenner til det TS. Om jeg ikke får trent pga skade så blir jeg skikkelig nedfor og lei meg. Bildet under tror jeg sier det meste 🙈 Uff jaaa!! Det bildet sa det altså! Anonymkode: fb967...aec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du bruker trening for å rømme fra problemene dine, og nå når du ikke kan det lenger blir du frustrert og trist. Når du bruker trening for å unnslippe egne problemer er det en rask måte å utvikle tvangstanker knyttet til trening på, i verste fall trener du så mye at du blir syk av det. Høres ut som du har utviklet delvis et tvangspreget mønster knyttet til trening allerede Anonymkode: a41ee...5fd Delvis riktig... Men trening gir meg så utrolig mye bra også, og jeg har så mye motivasjon til det. Altså har så lyst, er ikke bare det at jeg føler jeg "må". Er liksom det jeg brenner for! Anonymkode: fb967...aec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Forstår det så sinnsykt godt! Jeg har det på samme måte i forhold til trening. Fysisk aktivitet er det som holder hodet mitt over vann. Det finnes masse forskning som viser at fysisk aktivitet er bra for psyken. Det kan godt hende at du bruker det på en destruktiv måte slik noen foreslår (jeg vet jo ikke hele historien), men i utgangspunktet så er det ganske naturlig at du reagerer som du gjør når trening faktisk har så stor innvirkning på hvordan vi har det. Tenker jeg da Syns ikke at man automatisk skal tenke at folk er treningsavhengige eller at de bruker det for å rømme fra problemer. Det kan faktisk være så enkelt som at kroppen vår er bygd for bevegelse, og når den ikke får det så reagerer den negativt. Hvilken type skade er det? Er det forbud fra absolutt all type fysisk aktivitet? Som vedkommende over meg foreslo, så kan svømming være et alternativ. En jeg kjenner fikk foten sin påkjørt, og da var svømming det eneste hun kunne gjøre. Men det er selvsagt viktig at du hviler slik at skaden få bli bedre, og det må du på en måte bare godta. Tenk at dess mer tålmodig du er, dess bedre vil helingsprosessen bli, og dess fortere vil du kanskje få begynne med trening igjen. Har du snakket med lege/fysio om hvilken aktivitet du kan drive med? Anonymkode: b4e3d...f94 Jeg har trent hele livet, men har aldri blitt uttafor av å være syk et par uker, da chiller jeg og fokuserer på andre ting. En menneskekropp er utviklet mtp at den blir syk iblant, så det er ingen logikk i at man blir nærmest suicidal uten trening, dette sitter i hodet og er sykelig tenkning. Om mennesker hadde blitt deprimert av alle småting som dette, så hadde 90% vært ufør grunnet depresjon Anonymkode: a41ee...5fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå