AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Noen som har tatt laseroperasjon før som kan fortelle litt om hvordan forundersøkelsen foregikk? Hva slags målinger ble gjort? Må en ta sånn trykkmåling av øyet (luft) (jeg syns denne er så ekkel). Vil gjerne vite litt i forkant så jeg vet hva jeg går til ☺ Anonymkode: bcfdd...023
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 For meg var det bare vanlig synsundersøkelse. Men jeg fikk i tillegg noen øyedråper som gjorde pupillene kjempestore! Det varte noen dager... var litt ekkelt siden det kom så mye lys inn på øyet. Ca 10 år siden jeg tok lasik. Anonymkode: f186b...f3b
Nyttig Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Har også operert, men med intralasik. Omfattende synsundersøkelse, ikke trykkmåling. Tenk deg godt om først uansett, resultatet vet du ikke før etterpå. Er ikke bare solskinnshistorier, men de får man aldri høre om.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 16 timer siden, Nyttig skrev: Har også operert, men med intralasik. Omfattende synsundersøkelse, ikke trykkmåling. Tenk deg godt om først uansett, resultatet vet du ikke før etterpå. Er ikke bare solskinnshistorier, men de får man aldri høre om. Som regel så er det jo sånn at kun de negative erfaringene man får høre om, gjennom media osv.. men jeg har faktisk nesten bare lest om solkåskinnshistorier og om hvor fornøyde de var og at de angrer på at de ikke tok den før.. Men hvor lenge siden er det du tok intralasik og hvor var dette? Vet at på memira så står det på hjemmesiden dems at de utfører trykkmåling på forundersøkelsen.. ☺ Anonymkode: bcfdd...023
Nyttig Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 Hei, jeg tok hos memira for 9år siden når intralasik kom Høyre er litt dårligere enn venstre, spesielt i mørket. Trykkmåling var det ikke den gangen hvertfall, det har jeg gjort i ettertid pga andre ting. Vil bare si en ting etter å ha lest mye om lasik, har du en liten synsforskjell mellom øynene dine på ca 0,25-0,5 så kan du få noe forskjell på øynene som jeg fikk. Les deg godt opp FØR du tar valget, ikke bare hør på de som skal gjøre operasjonen. De skal bare fylle pengesekken med pengemaskinen sin. Det vanlige er hvit tekst på sort bakgrunn på tv, den vil ikke ha skarpe kanter lenger. Starbust/halo rundt lyskilder i mørket etc. Bruk google. Lasik: flappen lages med mikrokniv manuelt, krever erfaren kirurg. Intralasik: laser lager flappen. Lasere som korrigerer synet er den samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå