AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Kan man velge hvilket DPS i en by man vil ha behandling på? Legen min sier jeg ikke kan det,men gjelder ikke dps fritt sykehusvalg? ( det er ikke snakk om en akutt situasjon). Anonymkode: fad64...e18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Dps er jo ikke akkurat et sykehus, så jeg tror ikke at man kan det. Anonymkode: 98cf3...a45
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Dette lar seg ikke gjøre å finne svar på ved hjelp av google. Ta en telefon til pasient og brukerombudet i helseregionen din. Anonymkode: 023af...f90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lar seg ikke gjøre å finne svar på ved hjelp av google. Ta en telefon til pasient og brukerombudet i helseregionen din. Anonymkode: 023af...f90 Nei,akkurat,jeg har googlet det. Takk for tips. Anonymkode: fad64...e18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Det er bare at den dps jeg vil på har et behandlingsopplegg som passer min diagnose,det har ikke dps legen vil henvise meg til. Syns bare det er rart at man ikke skal få tilbudet pga av postadresse. De ligger noen km fra hverandre. Anonymkode: fad64...e18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare at den dps jeg vil på har et behandlingsopplegg som passer min diagnose,det har ikke dps legen vil henvise meg til. Syns bare det er rart at man ikke skal få tilbudet pga av postadresse. De ligger noen km fra hverandre. Anonymkode: fad64...e18 Det er fritt sykehusvalg og hvis nærmeste Dps ikke engang har behandlingen du trenger har du helt klart rett på henvisning til de som har det. Anonymkode: ec0c9...247 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fritt sykehusvalg og hvis nærmeste Dps ikke engang har behandlingen du trenger har du helt klart rett på henvisning til de som har det. Anonymkode: ec0c9...247 Ja det er jo sånn jeg også tenker. Men jeg hadde altså valget mellom dps jeg tilhørte( ut fra postadresse) eller gå til privat behandling,med over 1000 kr i timen. Anonymkode: fad64...e18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 DPS går vel under spesialisthelsetjenesten, og da skal det isåfall være fritt behandlingsvalg. Du kan lese mer her: https://helsenorge.no/rettigheter/fritt-behandlingsvalg/slik-velger-du-steg-for-steg Anonymkode: e1bf5...112
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: DPS går vel under spesialisthelsetjenesten, og da skal det isåfall være fritt behandlingsvalg. Du kan lese mer her: https://helsenorge.no/rettigheter/fritt-behandlingsvalg/slik-velger-du-steg-for-steg Anonymkode: e1bf5...112 Takk👍🏼 Anonymkode: fad64...e18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Det er fritt sykehusvalg, men du kan bytte etter å ha fått innvilget rett til helsehjelp hos din lokale DPS. Anonymkode: bea9e...c25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå