Gå til innhold

Avspasere dag med satt legetime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når vi avspaserer må vi bruke av egne flexi timer. Om jeg skal avspasere en dag jeg går til fast legetime som trekkes som "legetime " må jeg avspasere full dag eller bare inntil denne legetimen begynner? 

Anonymkode: e5c72...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer jo litt ann på hvilken type jobb du har. På min jobb arbeider alle (stort sett) selvstendig med sine ting så det går ikke utover noen om jeg kommer litt seinere en dag. På den gamle jobben min var de avhengige av at alle var tilstede hele tiden og kom ikke jeg til tiden måtte de leie inn vikar/finne noen andre. Derfor var det i den jobben bedre å avspasere en hel dag. Kjedelig for en vikar å møte opp for 3 timer lissom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss bør legetimer o.l. gjøres på kveldstid, slik at det ikke går utover jobb. 

Anonymkode: 83a7e...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi avspaserer må vi bruke av egne flexi timer. Om jeg skal avspasere en dag jeg går til fast legetime som trekkes som "legetime " må jeg avspasere full dag eller bare inntil denne legetimen begynner? 

Anonymkode: e5c72...646

Ansatte anbefales i all hovesak å tilpasse legetimer slik at de griper minst mulig inn i arbeidsdagen. Dette gjør du ved å legge legetimer til slutten eller begynnelsen av dagen. 

Skal du ha en hel dag avspasering med fexitid, så får du normalt sett ikke noen "godtgjørelse" for legebesøk. Der er med andre ord ikke slik at du kan avspasere frem til klokken 13.00 når legetimen er klokken 13.00 og så få godtskrevet resten av dagen som legetime. Imidlertid må du snakke med din leder om hvordan han vil organisere det du spør om, da ulike bedrifter kan tolke ting ulikt. 

Anonymkode: 4ed32...ce0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss bør legetimer o.l. gjøres på kveldstid, slik at det ikke går utover jobb. 

Anonymkode: 83a7e...de4

Det kan jo ikke arbeidsgiver forlange. Sykehus, fastleger, tannleger etc. har jo ikke åpent på kveldstid og det tar som regel så lang tid å få time at man må ta det tidspunktet man får tildelt. 

Men ellers må jo TS nesten spørre arbeidsgiver for reglene kan variere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal avspasere en dag, og denne dagen har du legetime, og så skal du ha betalt fra arbeidsgiver for den tiden du bruker hos legen? :hakeslepp: Ærlig talt!

Anonymkode: 898a1...6b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avspaserer en hel dag selvfølgelig. Du har jo fri og hva du gjør den dagen har ikke din arbeidsgiver noe med. Selvsagt er ikke avspasering fram til lege. Det er noe helt annet om du er på jobb og må til legen den dagen du jobber. Du får ikke kompensasjon når du avspaserer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...