Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei dere. Kan dere gi meg deres beste tips og råd ( alt mulig av kosthold, kosttilskudd osv) til behandling av lavt stoffskifte. Jeg har fått påvist lavt stoffskifte, men ikke lavt nok til at jeg får medisiner. Så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre selv? Jeg har symptomer som: mister mye hår og det vokser ekstremt sent, trøtt, slapp og generelt bare slapp på energi, vektoppgang . På forhånd tusen takk.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Sørg for at nivået ditt av vitaminer ligger høyt innenfor referanseområdet. Lavkarbo skal være gunstig. Jeg kjører ingen ekstremvariant, men unngår unødvendig sukker. Prøver å ikke spise bare brød og pasta. Unngå store mengder goitroginer (?). Finnes i soya og noen grønnsaker om jeg husker riktig. Ikke stress. Ofte lettere sagt enn gjort. Men viktigst av alt, bytt til en lege som er villig til å medisinere deg. Det du trenger er T3 og T4, og det kan man dessverre ikke spise seg til. Håper det ordner seg, vet hvor kjedelig det er og ha null energi. Anonymkode: 5e0b1...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at nivået ditt av vitaminer ligger høyt innenfor referanseområdet. Lavkarbo skal være gunstig. Jeg kjører ingen ekstremvariant, men unngår unødvendig sukker. Prøver å ikke spise bare brød og pasta. Unngå store mengder goitroginer (?). Finnes i soya og noen grønnsaker om jeg husker riktig. Ikke stress. Ofte lettere sagt enn gjort. Men viktigst av alt, bytt til en lege som er villig til å medisinere deg. Det du trenger er T3 og T4, og det kan man dessverre ikke spise seg til. Håper det ordner seg, vet hvor kjedelig det er og ha null energi. Anonymkode: 5e0b1...3ae Enig i denne! 👍 Anonymkode: 43a5e...983
Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at nivået ditt av vitaminer ligger høyt innenfor referanseområdet. Lavkarbo skal være gunstig. Jeg kjører ingen ekstremvariant, men unngår unødvendig sukker. Prøver å ikke spise bare brød og pasta. Unngå store mengder goitroginer (?). Finnes i soya og noen grønnsaker om jeg husker riktig. Ikke stress. Ofte lettere sagt enn gjort. Men viktigst av alt, bytt til en lege som er villig til å medisinere deg. Det du trenger er T3 og T4, og det kan man dessverre ikke spise seg til. Håper det ordner seg, vet hvor kjedelig det er og ha null energi. Anonymkode: 5e0b1...3ae Du, hjertelig tusen takk for du skrev så utfyllende til meg. Det settes enormt pris på. Jeg leder at tilskudd av b12, jod, selen, d vitamin omega 3 ol kan hjelpe? Har du noe tips om bra kosttilskudd som inneholder dette? Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Regelmessig trening og regelmessig døgnrytme. Anonymkode: 83eb7...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Jeg ville ha bedt om en henvising til en endokrinolog. Fastleger kan generelt lite om stoffskiftesykdommer. Og selv om prøvene dine ikke slår ut, så er det mange som behandler når man har symptomene. Anonymkode: 222aa...5f7 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, tidevann skrev: Hei dere. Kan dere gi meg deres beste tips og råd ( alt mulig av kosthold, kosttilskudd osv) til behandling av lavt stoffskifte. Jeg har fått påvist lavt stoffskifte, men ikke lavt nok til at jeg får medisiner. Så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre selv? Jeg har symptomer som: mister mye hår og det vokser ekstremt sent, trøtt, slapp og generelt bare slapp på energi, vektoppgang . På forhånd tusen takk. Det er ingen forskjell på for lavt stoffskifte til behandling, og normalt stoffskifte. Enten har du for lavt stoffskifte og trenger behandling ellers så er du frisk. Og lærer deg å akseptere at du faktisk er frisk. Ingen mat, vitaminer eller andre ting utenom en normalt sunn livsførsel, endrer stoffskiftet ditt. Vær glad du er frisk, fremfor å lete etter løsninger på sykdom du tydelig ikke har. Anonymkode: ddaa7...5f9
Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen forskjell på for lavt stoffskifte til behandling, og normalt stoffskifte. Enten har du for lavt stoffskifte og trenger behandling ellers så er du frisk. Og lærer deg å akseptere at du faktisk er frisk. Ingen mat, vitaminer eller andre ting utenom en normalt sunn livsførsel, endrer stoffskiftet ditt. Vær glad du er frisk, fremfor å lete etter løsninger på sykdom du tydelig ikke har. Anonymkode: ddaa7...5f9 Ja jeg skjønner hva du mener. Men la oss da si jeg ikke har lavt stoffskifte. Men kansje jeg mangler noen vitaminer ol. Som ut noen av de samme symptomene. Da er det vel ulike kosttilskudd jeg kan ta for å tilføre det jeg mangler. Derfor spør jeg her om råd og tips. Om enn noe knotete fortalt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #9 Skrevet 2. november 2017 7 minutter siden, tidevann skrev: Ja jeg skjønner hva du mener. Men la oss da si jeg ikke har lavt stoffskifte. Men kansje jeg mangler noen vitaminer ol. Som ut noen av de samme symptomene. Da er det vel ulike kosttilskudd jeg kan ta for å tilføre det jeg mangler. Derfor spør jeg her om råd og tips. Om enn noe knotete fortalt. Har du vært hos legen og fått kontrollmålt stoffskiftet ditt, så har vel legen også tatt og kontrollmålt vitaminer og mineraler? Da hadde du fått beskjed om du manglet noe og skulle fylle på noe mer enn en mulitvitamintablett fra apoteket? Forøvrig går dette under en "sunn og normal livsførsel". Anonymkode: ddaa7...5f9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 15 minutter siden, tidevann skrev: Du, hjertelig tusen takk for du skrev så utfyllende til meg. Det settes enormt pris på. Jeg leder at tilskudd av b12, jod, selen, d vitamin omega 3 ol kan hjelpe? Har du noe tips om bra kosttilskudd som inneholder dette? Tusen takk Bare hyggelig Hmm, jeg ville nesten få målt disse verdiene, kanskje du har målt noen av dem allerede? Burde ha blitt gjort om du føler deg trøtt og slapp. Ville evt. bedt om utskrift av dem. Støtter tipset om å be om henvisning. Jeg tok masse d-vitamin for å få verdien over 100, vitamin K, triob (B12 på resept) og B12-sprøyte. Det er i hvert fall tydelig at legen din ikke tar deg på alvor. Det er jo noe som ikke stemmer her. Anonymkode: 5e0b1...3ae 1
Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig Hmm, jeg ville nesten få målt disse verdiene, kanskje du har målt noen av dem allerede? Burde ha blitt gjort om du føler deg trøtt og slapp. Ville evt. bedt om utskrift av dem. Støtter tipset om å be om henvisning. Jeg tok masse d-vitamin for å få verdien over 100, vitamin K, triob (B12 på resept) og B12-sprøyte. Det er i hvert fall tydelig at legen din ikke tar deg på alvor. Det er jo noe som ikke stemmer her. Anonymkode: 5e0b1...3ae Tusen takk for atdu gir meg så gode svar. Jo, legen har jo tatt prøver, men det ble liksom bare sagt at det var litt lavt stoffskifte. At vi skulle måle det videre. Så tenkte jo jeg at kansje det er noe jeg kan gjøre selv. Som for eksempel kosttilskudd. Da jeg i noen perioder er litt enveis i kostholdet, og kaaansje ikke alt vises på blodprøver. Jeg stoler jo på medisin faget. Samtidig så tror jeg ting er litt mer komplekst. Jeg skal ihvertfall gå til innkjøp av b12 og d vitamin og kansje jern.
Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig Hmm, jeg ville nesten få målt disse verdiene, kanskje du har målt noen av dem allerede? Burde ha blitt gjort om du føler deg trøtt og slapp. Ville evt. bedt om utskrift av dem. Støtter tipset om å be om henvisning. Jeg tok masse d-vitamin for å få verdien over 100, vitamin K, triob (B12 på resept) og B12-sprøyte. Det er i hvert fall tydelig at legen din ikke tar deg på alvor. Det er jo noe som ikke stemmer her. Anonymkode: 5e0b1...3ae Forresten, det er jo denne levaxin man får for lavt stoffskifte, her har jeg hørt at mange legger på seg av denne medisin? Er det tilfelle? Har du erfaring med levaxin?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 14 minutter siden, tidevann skrev: Forresten, det er jo denne levaxin man får for lavt stoffskifte, her har jeg hørt at mange legger på seg av denne medisin? Er det tilfelle? Har du erfaring med levaxin? Det var rart, ville heller trodd at det er motsatt. Altså når stoffskifte er riktig regulert går man ned det man har lagt på seg. Jeg går på levaxin (T4) og liothyronin (T3), har mistet de kg jeg gikk opp. Ville bedt om utskrift av prøvene du har tatt, Anonymkode: 5e0b1...3ae
Gjest tidevann Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var rart, ville heller trodd at det er motsatt. Altså når stoffskifte er riktig regulert går man ned det man har lagt på seg. Jeg går på levaxin (T4) og liothyronin (T3), har mistet de kg jeg gikk opp. Ville bedt om utskrift av prøvene du har tatt, Anonymkode: 5e0b1...3ae Ja sant. Gir mer mening det du sier:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå