Gå til innhold

Har jeg spontanabortert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg starter på yasmin for ca 3 mnd siden. For noen dager siden begynte jeg å blø, boe jeg syntes var rart siden jeg har gått på yasmin før, og at jeg begynte å blø midt i brettet. 

Har blødd kraftig de siste dagene, og har hatt mye smerter. Når jeg har vanlig mensen, pleier jeg bare å ha vondt på menstruasjonsdag 1!  Natt til i går lå jeg våken hele natten med smerter. Skulle på jobb den dagen, og hadde vel egentlig smerter hele arbeidsdagen.                              Igår kveld skulle jeg bytte tampong, og da falt det en ganske stor klump ut, en mørk klump som var hard noen steder, så også ut som det var sener i denne klumpen.  Tror dere dette kan ha vært en SA? Reagerte bare så på at jeg har blødd så sinnsykt mye, og hadd vondt konstant.  Om dette er en SA, tror jeg ikke at jeg var mer enn 3-4 uker på vei..  Jeg vet jo at livmoren kan støte fra seg litt forskjellig, men reagerte på størrelsen, og at det var sener noen plasser.

Anonymkode: ebe60...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en graviditetstest i dag. Hvis dette skulle være en abort, vil du kunne få det bekreftet med en positiv test. (Negativ test forteller ingenting)

Anonymkode: b58ba...0e8

Skrevet

Høres ut som om du har hatt kraftigere mens en vanlig og at det har løsnet en større del av endometriet enn det som er vanlig. Ta en graviditetstest for å sjekke. Dersom du er bekymret for blødningen burde du ta deg en tur til lege for en sjekk.

Anonymkode: 8c456...cd5

Skrevet

Jeg opplevde det samme en gang, og da var det ikke en spontanabort. Det var bare fordi jeg hadde gått lenge uten å ta pause fra pillene, og da kan det samle seg opp døde celler som kroppen ikke får renset ut ellers. Hvis du har spontanabortert vil en graviditetstest fortsatt være positiv, så du bør ta en test for å være helt sikker

Anonymkode: 38584...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...