Gjest mummi Skrevet 5. august 2002 #1 Del Skrevet 5. august 2002 jeg har endelig fått bekreftet att bekkenet mitt er litt ødelagt etter fødselen. har veldig mye smerter etter jobb.her må jeg løfte mye og bruke kroppen. har ått somadril ,hvor jeg tar ca 1 hver dag om kvelden or og få bort mye av smerten. er dette mye? er det noen der ute som har noe annet og foreslå for og dempe smerten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 5. august 2002 #2 Del Skrevet 5. august 2002 Eneste måten å bli kvitt dette for bestandig er å styrke opp bekkenet igjen. Å ta smertestillende hjelper jo akkurat da, men du vil jo ikke bli kvitt plagene. Dette kan du gjøre ved hjelp av en fysioterapeut. Du har krav på fri fysioterapi 6 mnd etter fødsel. Jeg gikk over dette men fikk allikevel uten problem. Henvend deg på ditt trygdekontoret for informasjon. Kan lønne seg med en legeattest på forhånd. For å få fri fysio må du ha diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Dette skriver legen uten problem. I mitt tilfelle spurte de meg ikke engang om dette... Forsikre deg om at fysioterapien har erfaring med bekkenløsning. Ikke alle har det. Anbefaler deg å prøve ut en behandling (husker ikke helt hva det heter) med et apparat/ tau som henger fra taket hvor du har bena i løkker og gjør diverse øvelser. Dette er faktisk eneste behandlingen som er bevist at hjelper mot bekkenløsning! De fleste fysioer har denne. Er endelig etter 2 år fri for plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå