Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å dra til London alene et par dager i desember for å få meg en liten miniferie og få gjort litt juleshopping. Har vært der før et par ganger, men aldri alene. Kan noen anbefale et bra og billig hotell det er safe å bo på alene? Tror ikke jeg tør å bo på hostell. Vil gjerne ha tips fra noen som har gjort dette før, og gjerne tips til hva som kan være kult å gjøre alene der 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe spesifikt å anbefale deg, men vil bare si at det absolutt ikke er skummelt å bo på hostell og du kan få privatrom på mange av dem! Da kan du låse sakene dine på rommet, men møte andre som reiser alene i TV-stuene/baren/kjøkkenet etc. Definitivt det billigste alternativet, selv om du går for privatrom. :) 

Anonymkode: cc08a...b6b

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ikke skummelt å bo alene på hotell. Finn et hotell du har råd til i nærheten av en tube stasjon. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde dette i fjor! :) Husker jeg tenkte da jeg satt på flytoget inn mot sentrum: Hva er det jeg har gjort!! Men etter første kvelden STORkoste jeg meg, og det var en flott miniferie. Fikk gjort unna MASSE julegavshopping.

Tips:

Velg hotell nært sentrum, slik at du slipper å gå så mye alene i mørke bakgater. Ikke at det er skummelt, har aldri hørt om noen som har blitt overfalt i London, men for egen trivsels skyld.

Planlegg noe å gjøre på kveldene, det er ikke SÅ kult å henge i baren helt alene hele kvelden. Je gopplevdee i allefall at da jeg satte meg ned i en bar for å ta en øl, varte det ikke lenge før en eller annen sliten pubgjenger satte seg ned og begynte å prate høylydt. Og det er ikke alltid det man er i stemning for. :) Anbefaler musical alene, det er helt OK, og du kan velge akkurat den du har lyst til å se. Foruten en musical, fikk jeg med meg en julekonsert i en kirke. God stemning! Lurt å kjøpe billetter på forhånd til slikt.

Jeg ville søkt på hoteller på f.eks. booking.com innen din prisklasse, og sett på kartvisning av hotellene som kommer opp. Beliggenhet er viktigst når man reiser alene, synes jeg. Evt. svært god tilgang til t-bane. :) Men på kveldstid når man er alene og vil ha middag, er det kjekt at det finnes spisesteder og andre tilbud i nærheten av hotellet.

Anonymkode: 9096a...a47

Skrevet

Jeg har reist omtrent verden rundt alene, og har vært i London alene haugevis av ganger (både privat og på jobbreise). Det er null å bekymre seg for. I London har jeg pleid å bo litt utenfor sentrum (siden det er billigere), og har da tatt undergrunnen for å komme til/fra hotellet. Ikke noe å være redd for i det hele tatt. London er ikke akkurat en usedvanlig farlig by sånn sett. 

Anonymkode: cc0bc...67f

Skrevet

St. Giles må vel være et kjekt hotell å bo på når man reiser alene. Ligger i umiddelbar nærhet til Oxford Street og flere tuber. Sentralt og billig, og helt greit å bo på. Ikke noe luksus, men ikke dårlig heller :)

Skrevet

Natioal Royal, Hotell.

Det er stort, Billig, og  bestill med engelsk frokosf. 

Hat bodd der, 

Skrevet

Camden market https://www.camdenmarket.com/

Hvis du aldri harbodd på hostel før anbefaler jeg virkelig å booke det den 1. natten så du kan se hvordan det er. Resten av turen kan du bare booke hotel :) 

Jeg deler ofte oppholdet mitt med 70/30, 80/20 og 90/10 å¨hostel mot leilighet/hotel.

Det er på hostel jeg alltid møter nye venner. Du vet så klart aldri hva slags mennesker du får men 9/10 har vært bra for meg. Bare sørg for at du velger hostel med skap med lås og helst 4manns rom hvis det er din 1. gang. Det er alltid morro å møte nye mennesker som har samme interesse (reise) Mange stories på kvelden/natta og masse latter! Selv trives jeg på 8manns rom :P 

Avslutter alltid mine turer med leilighet el hotel så jeg kan slappe helt av alene før jeg reiser hjem igjen.

Anbefaler også appen maps.me. Det er kjempe spennede å være lost i en by og jeg elsker det! Men det er fint å ha en backup app som du kan skrive inn en adresse og den gir deg ruten dit du skal. Som en gps og denne appen er offline, man trenger ik nett. Bare gjør et søk hjemme på en adresse som feks hotellet ditt og den laster ned kart for byen du skal være i.

Er veldig glad i booking.com. Krysser det jeg vil ha og søker. Får opp da et kart der jeg kan se hotel og priser, mye lettere å velge for de aktivitetene jeg vil gjøre når jeg får se et kart. 

Anonymkode: dc748...e94

Skrevet (endret)
På 1.11.2017 den 17.25, Flynn skrev:

Jeg har lyst til å dra til London alene et par dager i desember for å få meg en liten miniferie og få gjort litt juleshopping. Har vært der før et par ganger, men aldri alene. Kan noen anbefale et bra og billig hotell det er safe å bo på alene? Tror ikke jeg tør å bo på hostell. Vil gjerne ha tips fra noen som har gjort dette før, og gjerne tips til hva som kan være kult å gjøre alene der 😊

Premier Inn, booker du med forhåndsbetaling kan du få ganske gode priser :) premierinn.co.uk, tror jeg. Premier Inn har standard hotellstandard (eh), og er komfortable rom.

Ellers er Clink hostel ved feks Kings Cross veldig bra! Kan velge maks 4 på et rom til en rimelig penge. Veldig godt organisert der og. 

Hold deg unna Oxford Street! Helt katastrofe, da spesielt i julestria! 

Gå til Hyde Park og få med deg winter wonderland. Kan være koselig, eller eksepsjonelt mye folk. 

Gå langs Themsen på kveldstid, på sørsiden av elva. Julemarked der nå og. 

Endret av Mnjah
Skrevet

Jeg har reist mye alene til London, ingen problem det. Pleier å bo i Bayswater, det er det undergrunnstopp både for rød, gul og grønn linje, samt at det går buss fordi som gå mellom Oxford Circus og Westfield (digert kjøpesenter, sjekk det ut). Det er også rikelig med kafeer, restauranter og puber i nærområdet, så det er kort vei til hotellet om du tar deg en øl ute om kvelden. Nå er butikkene lenge åpne i London, så jeg pleier å holde på med shopping e.l. til ganske sent, så er det bare å ta seg middag der det passer, og så kanskje en øl før sengetid på et sted i nærheten. Ingen ser rart på deg om du sitter alene, det er mye vanligere der enn her hjemme. 

Anonymkode: 80e42...4a3

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for flotte tips alle sammen! Da blir det tur på meg! :)

Skrevet

Fine tips her, men drit i Winter Wonderland. Jeg ble veldig skuffa. Tivoli for unger og boder med masseprodusert crap.

Anbefaler juleavdelingen på Liberty! Hele toppetasjen full av julepynt og stæsj. Nyydelig :)

Kos deg på tur!

Anonymkode: 1e1a3...04d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i London ca 10 ganger alene, og jeg elsker det. Pleier alltid å bo i Bayswater, f.eks Shaftesbury Hyde Park International.

Ellers stortrives jeg alene i London, alltid noe å gjøre, og jeg storkoser meg med shopping, eller sitte på en kafé/restaurant og observere. Jeg har også hoppet på busser for å utforske byen uten mål og mening. Spennende og artig! :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alltid innom juleetasjen på Selfridges, samt på Liberty. Anbefaler også småbutikkene og markedet i Brick Lane (ikke Camden). Ville fått med meg en musikal, eller pop-up kino (masse julestemning). 

Anonymkode: a0893...c33

Skrevet

Ble AirBnb denne gangen, første gang jeg tester ut det alene! Spent. Skal bo i et hus hvor en dame leier ut tre soverom, så kommer nok til å bo folk på de to andre rommene. Har noen erfaringer med dette? :) Takk for masse tips hittil! Skal bare være der i to døgn, så trenger tips til hva jeg burde prioritere å gjøre 😃

Skrevet
On 11/3/2017 at 9:01 PM, Mnjah said:

Premier Inn, booker du med forhåndsbetaling kan du få ganske gode priser :) premierinn.co.uk, tror jeg. Premier Inn har standard hotellstandard (eh), og er komfortable rom.

Ellers er Clink hostel ved feks Kings Cross veldig bra! Kan velge maks 4 på et rom til en rimelig penge. Veldig godt organisert der og. 

Hold deg unna Oxford Street! Helt katastrofe, da spesielt i julestria! 

Gå til Hyde Park og få med deg winter wonderland. Kan være koselig, eller eksepsjonelt mye folk. 

Gå langs Themsen på kveldstid, på sørsiden av elva. Julemarked der nå og. 

Ser TS har funnet ut av det nå, men i tilfelle noen andre har samme spørsmål senere. Veldig enig i Premier Inn, et annet alternativ er Travelodge. For hakket enklere standard kan man se på Easy- eller Tune hotels, disse tror jeg ikke kommer opp i de standard bookingsidene. Disse er relativt nye og for prisen kan man få veldig mye bedre deals enn en del av de gamle møkkete hotellene det finnes en deø av i London. Det viktigste er nærheten til tube, om man ikke planlegger en hel helg rundt oxford street (ikke gjør det) er du uansett uavhengig av tube om man ikke har så stort budsjett.

Anonymkode: f3ac9...b15

• Liker 2
Skrevet

Ja! Travellodge er bra. Det ligger i nærheten av Kings Cross, og der går ALLE linjer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...