Gå til innhold

Ombokke fly uten gebyrer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hsr en reise på lørdag, men jeg må jobbe (misforsto og trodde jeg hadde fri, får ikke byttet). Så jeg sjekket ut om det var mulig p endre flyet til et senere. Da må jeg betale et gebyr, samt mellomlegget. Dette blir mye penger! 

Finnes det noen muligheter for å ombokke uten så mye ekstra kostnader? Det er fremdeles flere billetter igjen, og føyet er neppe fult senere på dagen. Kan man bytte fly rimelig dersom de ikke har nok passasjerer?

Anonymkode: 73220...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det. Flyselskap er gribber, som bruker enhver anledning til å ta ekstra betalt.

100 kr for å velge sete, 500 kr for å endre bilett + mellomlegg. De er ganske kjipe der.

Anonymkode: 082fb...444

Skrevet

Dette avhenger av billettype og flyselskapet.  Har du f.eks. kjøpt billigste billettype har du sannsynligvis ikke mulighet til å endre i det hele tatt - og om endringer er tillatt koster det gjerne en del penger i gebyrer.  Det kan være tilfelle at det er billigere å kjøpe en ny billett på et senere fly enn å booke om den du allerede har.

Skrevet

Husk også at en del flyselskaper automatisk sletter returbiletten hvis du ikke benytter biletten ut fra flyplassen. Dvs at hvis du kjøper ny billett senere på dagen kan du risikere å måtte kjøpe ny billett tilbake igjen også. Sjekk med flyselskapet 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...