Gå til innhold

Fordi du har valgt det selv!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik, at når en mor ikke stiller opp for barna sine, synes det er ett ork å ha dem og lesser over mer og mer på far.. Så er det greit. Det kan hende moren er sliten, sliter psykisk, har øknomiske problemer.. stakkars

Men når en stemor klager på at hun er sliten, lei, mangler voksentid og ønsker at moren kan ta ansvar for barna sine litt, slik at stemor får puste ut, så er det fullstendig krise. Stakkars barn, dette har du valgt selv, flytt ut osv..

Jeg bare spør... 

Hilsen stemamma som er lei av at stebarnas mor får reise på ferier, slappe av med en film sammens med kjæresten, på date, kan ha full jobb og kan dra på fester hver helg, mens jeg/vi er stuck med barna hele tiden, er slitne og legger oss klokka ni hver lørdags kveld.. klager jeg, så blir jeg hengt! Fordi jeg har valgt det selv..

Anonymkode: 5a808...1b6

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi velger å få barn, og vi velger forhold med stebarn.

Har dere barna 100% siden dere ikke har de samme mulighetene, og er så slitne? Eller har dere valgt å få felles barn? 

Du kan jo velge å be mannen din om å velge mellom deg og barna, og gi hovedomsorgen til moren. Er det et ønske? 

Alt i livet er et valg!

når det er sagt, så synes jeg ste-foreldre gjør en kjempejobb, og en stemor kan fint få klage litt til meg, uten at jeg tenker sånn som du skriver. 

Anonymkode: 8f8d4...823

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi velger å få barn, og vi velger forhold med stebarn.

Har dere barna 100% siden dere ikke har de samme mulighetene, og er så slitne? Eller har dere valgt å få felles barn? 

Du kan jo velge å be mannen din om å velge mellom deg og barna, og gi hovedomsorgen til moren. Er det et ønske? 

Alt i livet er et valg!

når det er sagt, så synes jeg ste-foreldre gjør en kjempejobb, og en stemor kan fint få klage litt til meg, uten at jeg tenker sånn som du skriver. 

vi har stebarna 80% (50% på papiret, som er ett valg barnas mor og far har tatt sammen).. vi har også felles barn..   jeg har ingen ønsker om å "kvitte" meg med stebarna.. jeg elsker de. Men om mor hadde tatt sin del av omsorgen, i alle fall litt, så hadde det jo hjulpet på.. Men alt annet enn hennes barn er viktigere virker det som...

• Liker 4
Skrevet

Fordu du har valgt det selv.

Anonymkode: 6aa71...f3b

• Liker 6
Skrevet

Hehe den er moro. Slik er det å bli forelsket i en brukt mann. Det er ikke barnefri å være forelder. Er man deltidsforeldre så har man litt fritid. Moren til barna har vel sine helger og dager med dem vun også? Orker ikke høre klagende steforeldre. Det finnes tusenvis av menn uten barn der ute. Velger du selv en med barn så har du ja valgt det selv. 

Anonymkode: d0ce1...758

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi har stebarna 80% (50% på papiret, som er ett valg barnas mor og far har tatt sammen).. vi har også felles barn..   jeg har ingen ønsker om å "kvitte" meg med stebarna.. jeg elsker de. Men om mor hadde tatt sin del av omsorgen, i alle fall litt, så hadde det jo hjulpet på.. Men alt annet enn hennes barn er viktigere virker det som...

Da har dere valgt stebarna, og i det lange løp er nok det et veldig godt valg :) 

slitsomt nå, men det blir bedre. Jeg lover deg det! 

Snu på tankene, og heller se hva dere får og biomor mister. 

Og det ER lov å klage når du er sliten, uansett om det er som følge av et valg. Alt er nemlig som følge av valg :) 

• Liker 11
Skrevet

Hehe den er moro. Slik er det å bli forelsket i en brukt mann. Det er ikke barnefri å være forelder. Er man deltidsforeldre så har man litt fritid. Moren til barna har vel sine helger og dager med dem vun også? Orker ikke høre klagende steforeldre. Det finnes tusenvis av menn uten barn der ute. Velger du selv en med barn så har du ja valgt det selv. 

Anonymkode: d0ce1...758

ja.. men hva med en mor som ikke ønsker å ha barna sine?? en mor hvor barna føler seg til bry når de først er hos.??  moren har annenhver uke hun.. men finner alltid på unnskyldninger for å slippe..  

Da har dere valgt stebarna, og i det lange løp er nok det et veldig godt valg :) 

slitsomt nå, men det blir bedre. Jeg lover deg det! 

Snu på tankene, og heller se hva dere får og biomor mister. 

Og det ER lov å klage når du er sliten, uansett om det er som følge av et valg. Alt er nemlig som følge av valg :) 

klart vi gjør..    og ja, vi får mye mer kjærlighet enn hva denne moren gjør i livet sitt...    men jeg har følelsen av at slike mødre er godtatt, mens stemødre som sier de er slitne og leie blir korsfestet!

• Liker 5
Skrevet

Men hvem klager du til? Hvis barnas far gjerne vil ha dem der, så er det jo han du må prate med? Siden det er hans barn og ikke dine og du er så innmari sliten, så tipper jeg at du i starten av forholdet tok på deg hoveddelen av jobben med barna (kanskje i et håp om å vise fram hvor god stemor du er)? Og nå tar alle det som en selvfølge? Du kan vel overlate barna til far og gjøre noe annet? Og "voksentid" får dere vel når barna er hos mor? Hvis ikke, så får dere vel skaffe barnevakt som alle de som har felles barn må.

Poenget, TS, er at som steforelder så må man i prinsipp være forberedt på å ha barna 100%. Man vet nemlig aldri hva som kan skje. Og 100%, ja det er jo det de aller fleste av oss har barna sine. Går fint det! Det er jo mor og far som avtaler samvær, sånn er det bare. 

Anonymkode: f41fa...b38

• Liker 7
Gjest supernova_87
Skrevet

Biologiske foreldre klager, da kan vel steforeldre klage de også. Man har jo valgt å få barn også. Og barn er slitsomt av og til, enten det er stebarn eller biologiske barn. De som sier du ikke kan klage de kan du bare be bite på en pinne eller noe sånt.  

Gjest making.a.mess
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å kreve henne for bidrag da? Da får pipa fort en annen låt. At dere velger å være greie er deres problem

Skrevet

Men hvem klager du til? Hvis barnas far gjerne vil ha dem der, så er det jo han du må prate med? Siden det er hans barn og ikke dine og du er så innmari sliten, så tipper jeg at du i starten av forholdet tok på deg hoveddelen av jobben med barna (kanskje i et håp om å vise fram hvor god stemor du er)? Og nå tar alle det som en selvfølge? Du kan vel overlate barna til far og gjøre noe annet? Og "voksentid" får dere vel når barna er hos mor? Hvis ikke, så får dere vel skaffe barnevakt som alle de som har felles barn må.

Poenget, TS, er at som steforelder så må man i prinsipp være forberedt på å ha barna 100%. Man vet nemlig aldri hva som kan skje. Og 100%, ja det er jo det de aller fleste av oss har barna sine. Går fint det! Det er jo mor og far som avtaler samvær, sånn er det bare. 

jeg klager til alle mødre som ikke tar seg av barna sine, og til alle de der ute som kritiserer stemødre for å klage litt...  Det er ikke det at jeg har ett ønske om at barna skal være mer borte fra oss... det jeg ønsker er at moren kan være en mor for barna sine, og at barna skal ønske å være hos henne..

jeg  ønsker også at jeg kan få si at jeg er sliten uten å bli hengt ut fordi jeg er stemor og har valgt det selv.....

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Er det ikke bare å kreve henne for bidrag da? Da får pipa fort en annen låt. At dere velger å være greie er deres problem

jeg driter i pengene.. jeg ønsker at stebarna mine skal ha en god mor, som ønsker å ha barna sine mest mulig.

• Liker 6
Skrevet

"Hvis du klager så blir du hengt?" Er det mannen din som ikke aksepterer at du trenger egentid? Alle gjør jo det. Gå ut å kos deg med venninner? Få deg mere fri!

Kjenner på frustrasjonen din i blant men, nå bestemmer jeg i vårt hus på lik linje med pappaen og tar jeg en luftetur med jentene, så aksepterer han det. Når det måtte passe meg. Jeg er ikke ansatt som kokk, barnepike eller sjåfør. Vi gjør alt rimelig likt. 

• Liker 4
Gjest making.a.mess
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg klager til alle mødre som ikke tar seg av barna sine, og til alle de der ute som kritiserer stemødre for å klage litt...  Det er ikke det at jeg har ett ønske om at barna skal være mer borte fra oss... det jeg ønsker er at moren kan være en mor for barna sine, og at barna skal ønske å være hos henne..

jeg  ønsker også at jeg kan få si at jeg er sliten uten å bli hengt ut fordi jeg er stemor og har valgt det selv.....

jeg driter i pengene.. jeg ønsker at stebarna mine skal ha en god mor, som ønsker å ha barna sine mest mulig.

Jeg er klar over at du driter i pengene, poenget er at det gjør nok ikke hun. Rett skal være rett. Står det 50% på papiret så skal det være 50%. At hun heller vil velge egentid fremfor barna får du ikke gjort noe med. Du kan tvinge henne til å ha den ordning som er skrevet, men du kan ikke tvinge noen til å ønske det

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg har følelsen av at slike mødre er godtatt, mens stemødre som sier de er slitne og leie blir korsfestet!

De er ikke det, men veldig få trør ut i det minefeltet og sier noe. 

Jeg er helt sikker på at du får mye stille kred fra hennes venninner og nære, som ser hvordan hun overlater barna til dere. Men de sier ikke noe, for det er ikke deres «bord». 

Klapp deg selv på skulderen fra meg, se deg i speilet og si «godt jobba!!». Velg å se deg selv som verdens beste stemor :) 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg er klar over at du driter i pengene, poenget er at det gjør nok ikke hun. Rett skal være rett. Står det 50% på papiret så skal det være 50%. At hun heller vil velge egentid fremfor barna får du ikke gjort noe med. Du kan tvinge henne til å ha den ordning som er skrevet, men du kan ikke tvinge noen til å ønske det

det har du helt rett i..  Men jeg vet det er flere mødre som gir blaffen i barna sine. Jeg har en venninne som tar seg av barna til ett foreldrepar mesteparten av tiden fordi far jobber skift, og moren flyttet til kjæresten sin langt unna...  hvorfor får folk barn dersom de ikke skal ta seg av de??

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan du jo ikke gjøre noe med. Du kan ønske alt du vil, men det er som det er.  Det viktigste er at de har en god forelder. Det er jo mange mødre som har barna 100% fordi faren ikke gidder. Og man hører sjelden stefedre klage egentlig! Kanskje du burde se på din egen rolle i forhold til barna. Overlate mer til far? Eventuelt skaffe barnevakt i blant.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tviler på at en mor som har 20% samvær med barna sine ikke blir dømt nord og ned, men du ser det nok ikke siden du ikke omgås samme krets som henne. Jeg bet i alle fall at jeg hadde reagert med forbauselse og med masse fordommer mot en mor som prioriterer alt annet enn sine egne barn (kjenner heldigvis ingen. Men reagerer også på at en bekjent, som bor sammen med barnas far, har begynt å poste innlegg på fb av typen «er det noen som skal på byen i kveld» hver helg) Så denne moren får nok sin dose av fordømmelse i hverdagen, det kan jeg garantere deg. 

Ellers er din egentid og samværsordningen noe du må ta opp med far. 

Anonymkode: f8ff6...5c5

• Liker 5
Skrevet

Dette skal jo gå begge veier mener jeg. Altså, barna bør få ferier med mor og far. Når man er skilt blir det jo sånn at man kan dra på ferie uten barn, men i mitt hode bør barna få en ferie med hver av foreldrene hvert år. Når det kommer til helger må man jo dele det likt, 2 helger hver. Trodde dette var normalt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må le litt... dere som er deltidsforeldre, dere skjønner at vi som har holdt sammen ikke forstår ordet «barnefri helg». Vi er foreldre som bor sammen og det er ingen å sende barna til annenhver uke/helg. Vi har barna våre alltid. (Men unntak av de dagene vi skaffer oss barnevakt)

Selvfølgelig er det lov til å bli sliten, det er vi også, men ikke klag fordi dere ikke får sendt bort barna i tide og utide

Anonymkode: ebae4...c80

• Liker 9
Skrevet

Jeg må le litt... dere som er deltidsforeldre, dere skjønner at vi som har holdt sammen ikke forstår ordet «barnefri helg». Vi er foreldre som bor sammen og det er ingen å sende barna til annenhver uke/helg. Vi har barna våre alltid. (Men unntak av de dagene vi skaffer oss barnevakt)

Selvfølgelig er det lov til å bli sliten, det er vi også, men ikke klag fordi dere ikke får sendt bort barna i tide og utide

Anonymkode: ebae4...c80

Ja huff. Stakkars deg da som har dine egne barn og ikke andres barn å ta deg av. Det må slite fælt. Kanskje en barnevakt for dere da? 

Vet du.. det dreier seg ikke at hun skal ha sympati her. Hun blir tydeligvis overbrukt i rollen som stemor. Folk som deg vil aldri forstå før dere er i situasjonen selv, og skulle det en gang skje: aldri klag!!!

Anonymkode: 5ce23...337

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...