PK Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Thien Thi Vo (27) har bodd i Norge i nesten fem år, har fast jobb og en datter som er gravlagt i Norge. I morgen skal hun kastes ut av landet. Hun ble skilt med mannen sin fire måneder før hun skulle få innvilget oppholdstillatelse og for en uke siden fikk hun brev fra politiet om at hun måtte ut av landet. Les artikkel på Dagbladet her. Dette er jo hjerterått! Galskap. Er våre hjerter virkelig så kalde? Er det noen som har noen tips om hvordan man kan bidra til at hun ikke blir sendt ut? PS! Det haster, da hun skal sendes ut imorgen. PK
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Selvmoderering, ikke en tråd for spøk og fanteri.
Bettie Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Også en muslimsk kvinne som mangler 4 mnd. på å oppfylle reglene, vil bli kastet ut. Dette er nemlig noe som først og fremst rammer kvinner.
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Har vi ikke innført regler for menn som tar inn dame etter dame? At det må gå en viss tid før de får lov til å bringe inn en ny ektefelle? Jeg er skeptisk til å drive å uthule reglene for innvandring, de er utvannet nok som de er. Kjipt for denne buddhisten selsagt.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Har vi ikke innført regler for menn som tar inn dame etter dame? At det må gå en viss tid før de får lov til å bringe inn en ny ektefelle? Jeg er skeptisk til å drive å uthule reglene for innvandring, de er utvannet nok som de er. Kjipt for denne buddhisten selsagt. Det burde ane meg at en viss person her er buddhist. Men strider ikke det imot ditt syn på statlig støtte? Staten støtter jo buddhistmunker og det er du vel imot da?
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Jeg er da ikke buddhist. Men den religionen er i hvert fall bedre enn de to store monoteistiske religionene.
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Forresten er det vel befolkningen i de buddhistiske land som støtter munkene selv, men det er heeelt utenfor temaet.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Jeg er da ikke buddhist. Men den religionen er i hvert fall bedre enn de to store monoteistiske religionene. Ja, akkurat ja. (Du er nok en morsom fyr-not.)
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Ja, akkurat ja. (Du er nok en morsom fyr-not.) Vel det er sent og ironi er ikke alltid like lett på internett, det er derfor det er introdusert små søte flagg. Så setningen min etterpå. Men spøk gjerne videre i tråden om denne kvinnens triste skjebne du.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Vel det er sent og ironi er ikke alltid like lett på internett, det er derfor det er introdusert små søte flagg. Så setningen min etterpå. Men spøk gjerne videre i tråden om denne kvinnens triste skjebne du. Siden når begynte du å interessere deg for kvinners triste skjebner? Såvidt jeg kan lese av dine innlegg er du i mot all støtte til ulike tiltak- derav også kvinner og andre merkelige skapninger og instanser? Jeg mener da at det er sosialistisk av deg å støtte noe sånt som dette. BBurde ikke du holde deg for god til slikt lommerusk?
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Tja, jeg kan ikke si at jeg synes noe særlig om hverken dårlige spøker eller anti- muslim propaganda i en sånn tråd, jeg da.
Gjest Valhalla Skrevet 25. januar 2005 #12 Skrevet 25. januar 2005 Siden når ble det å bry seg om andre en sosialistisk kvalitet? Jeg synes synd på denne kvinnen som desverre har havnet i en vanskelig situasjon fordi det er nødvendig å ha visse regler.
Gjest Lady76 ikke innlogget Skrevet 27. januar 2005 #13 Skrevet 27. januar 2005 Hun burde ikke gravlagt datteren i Norge ettersom hun visste at hun ville bli utvist... http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/27/421594.html
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #14 Skrevet 27. januar 2005 Som Lady skrev, så var hun gravid da hun fikk beskjed om at hun ikke ville få bli. Så hun har jo i og for seg tatt et valg, og hun er ikke den eneste med en slik historie, som er blitt kastet ut.
PK Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #15 Skrevet 27. januar 2005 Hun burde ikke gravlagt datteren i Norge ettersom hun visste at hun ville bli utvist... http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/27/421594.html Uff, da. Synd å se at du og flere andre ser slik på det. Det er min soleklare oppfatning at vedkommende bør få bli i Norge. Men dere var jo så heldig å bli født i et av verdens rikeste land, så hvorfor skulle dere bry dere? Dere må selvsagt få lov til å mene akkurat hva dere vil, men jeg håper dere en dag utvikler litt mer empati med de som ikke er født med ski på beina og ræva full av nordsjøolje. PK
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Dere må selvsagt få lov til å mene akkurat hva dere vil, men jeg håper dere en dag utvikler litt mer empati med de som ikke er født med ski på beina og ræva full av nordsjøolje. PK Jeg har ikke sagt meningen min i denne saken, kun kommet med fakta. Jeg går ut fra at du også mener alle andre i samme situasjon bør få opphold? Hva med de som har det enda verre enn henne her i verden, bør alle disse også få opphold av empatigrunner?
PK Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #17 Skrevet 27. januar 2005 Jeg går ut fra at du også mener alle andre i samme situasjon bør få opphold?Jepp Hva med de som har det enda verre enn henne her i verden, bør alle disse også få opphold av empatigrunner?Jepp PK
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #18 Skrevet 27. januar 2005 Jeg kan ikke se annet enn at denne saken er kurant behandlet - og jeg har et bestemt inntrykk av at det ville blitt "forsiktig" påpekt av Dagblabla hvis så ikke var tilfelle.
Gjest Melk Skrevet 27. januar 2005 #19 Skrevet 27. januar 2005 Jepp Jepp PK OK. Du er mao for åpne grenser.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #20 Skrevet 27. januar 2005 Som Lady skrev' date=' så var hun gravid da hun fikk beskjed om at hun ikke ville få bli. Så hun har jo i og for seg tatt et valg, og hun er ikke den eneste med en slik historie, som er blitt kastet ut.[/quote'] Men skulle hun latt være å gravlegge barnet sitt? Ventet, og så heller tatt det med på flyreisen? Å kremere er ikke et alternativ for alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå