Gå til innhold

Plutselig stappmett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et ubehagelig problem som har vedvart et års tid nå. Før det var alt normalt.

Når jeg spiser måltider, kjenner jeg ikke at jeg blir mettere og mettere - plutselig er det bare bom stopp. Helt ut av det blå blir jeg stappmett og orker ikke tanken på en eneste bit til. Hender jeg må spytte ut det jeg har i munnen også fordi jeg blir så intenst kvalm og ubehagelig mett. Jeg spiser ikke unormalt mye, dette kan komme etter to brødskiver, to pizzastykker, en potet alt etter som. Jeg klarer aldri å spise opp maten min i selskap osv. fordi det er umulig å planlegge hvor mye jeg vil ha! Helt plutselig orker jeg ikke mer - og det kommer totalt uten forvarsel. Jeg spiser ikke fort heller, men koser meg med mat og tygger godt. Er det noen som har vært borti lignende? Det er veldig ubehagelig å ende hvert eneste måltid med denne ekle følelsen. Jeg kjenner ingen gradvis metthet, jeg går bare fra kjempe sulten til stappmett. Så det er ikke slik at jeg presser innpå mer enn nødvendig. 

Anonymkode: 0c43e...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silk har jeg det i perioder også. Men jeg kjenner heller ikke at jeg er sulten. Jeg spiser ett knekkebrød fordi jeg vet at det er viktig å spise. Og så føler jeg meg veldig mett av 2 biter. Dette er veldig vanlig for meg når jeg er deppa, og ikke har det godt i meg selv. Særlig når jeg går å grubler og tenker, på ting. Hvordan har du det? 

Anonymkode: 02772...3c8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Silk har jeg det i perioder også. Men jeg kjenner heller ikke at jeg er sulten. Jeg spiser ett knekkebrød fordi jeg vet at det er viktig å spise. Og så føler jeg meg veldig mett av 2 biter. Dette er veldig vanlig for meg når jeg er deppa, og ikke har det godt i meg selv. Særlig når jeg går å grubler og tenker, på ting. Hvordan har du det? 

Anonymkode: 02772...3c8

Jeg har det veldig bra, ellers ville jo forklaringen din vært logisk. Føler ingen tristhet, tomhet, og er heller ikke apatisk og likegyldig. Har det liksom helt fint :P jeg har heller ikke problem med å føle sult, og har normale spisevaner utenom dette :( 

Anonymkode: 0c43e...90b

Skrevet

Har du gått ned i vekt pga dette?

Ville gått til legen, i verste fall har du noe som hindrer at mat går gjennom slik det skal.

Anonymkode: 59fc7...40d

Skrevet

Gå til lege. Jeg har det sånn l perioder og da er det påvist pga gallestein som sperrer for og gir meg følelsen av å være stappmett. Skjer også helt plutselig og kan komme av et lite glass cola t.o.m. føles plutselig ut som jeg har drukket 10l. Gallestein er vi opplært til gjør kjempegodt men det gjør ikke alltid det. Noen ganger er det bare ubehag.

Det kan også være andre ting, Det ovenfor var bare et eksempel på hva jeg har opplevd av lignende symptomer

Anonymkode: 65202...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...