AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Hei! Reiser fra oslo til usa, med mellomlanding på arlanda på en time. Både avstigning og påstigning på nytt fly er på terminal 5. Holder dette? Anonymkode: 069cd...d5b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Det skal jo gå fint, jeg hadde 45 minutters mellomlanding på Schipol en gang, og det gikk helt fint. Jeg ville spurt en ansatt bare for å være sikker på hvor jeg skulle gå, og for å slippe å stresse. Anonymkode: e5d8e...ebc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Hadde ikke turt ha så kort tid når du skal reise så langt. Hvis flyet er forsinket til Arlanda er turen ødelagt. Anonymkode: 34134...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal jo gå fint, jeg hadde 45 minutters mellomlanding på Schipol en gang, og det gikk helt fint. Jeg ville spurt en ansatt bare for å være sikker på hvor jeg skulle gå, og for å slippe å stresse. Anonymkode: e5d8e...ebc Tror jeg bare må gjøre det, evt få en av de ansatte til å «følge» meg om det skulle bli knapp tid.. Anonymkode: 069cd...d5b
reiseglad Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Samme flyselskap eller codeshare er helt greitt. Term 5 på Arlanda er ikke så stort.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Så lenge bagasjen blir videresendt uten at du behøver å sjekke den ut og inn igjen så bør det gå greit. Men temmelig knapt med tid, ja, spesielt dersom det første flyet blir forsinket. Anonymkode: e6a0a...df0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Som lenge hele reisen er booket som en tur er det trygt. Da får se deg på neste fly om noe skulle skje. Om du derimot har booket turene individuelt har du ingen rettigheter ved forsinkelse av fly en. Da hadde ikke jeg tatt sjansen. Har hatt en time mellomlanding i Amsterdam. Det var gøy når flyet var en halvtime forsinket og det tok 40 minutter å gå til neste gate. Gikk heldigvis da. Anonymkode: 0589c...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Hele turen er bestilt i ett, men tenker jeg ringer å hører med flyselskapet Anonymkode: 069cd...d5b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 Da har jeg ringt og snakket med norwegian. Fyren i kundeservice ringte rundt og hørte, og det skulle visstnok gå veldig bra med en times mellomlanding. Han sa at spørsmålene som blir spurt før man går ombord ofte dreier seg om etpar spørsmål i forbifarten, samt at det bare var stikkprøver, så all blir ikke spurt heller. I og med at flyene er på samme terminal og ikke langt ifra hverandre skulle dette gå helt fint, men om det mot formodning ikke skulle gå så får jeg dekket ombooking. Satser på at det går fint og om det blir knapp tid ber jeg kabinpersonalet om å vise vei takk for hjelpen! Anonymkode: 069cd...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 Bra at du er beroliget. Vi hadde en times mellomlanding på Arlanda en gang (kom fra Kroatia og skulle til Norge) og hadde satt oss helt fremst i flyet for at vi skulle kunne komme kjapt av flyet. Flyet var bare 10 min. forsinket, og vi tenkte at dette skulle gå FINT. Vi landet like ved den gaten vi skulle ta flyet videre til Norge fra. Men da vi kom ut av flyet, så vi at vi måtte inn i busser! Så vi som hadde satt oss helt fremst, måtte vente til ALLE i flyet hadde gått av, og så kjørte bussen til andre enden av flyplassen, der vi ble satt av. Vi gjorde oss klare til å legge på sprang tilbake til gaten vår. Da møtte vi raskt en passkontroll-sluse. Der vi måtte vente i 10 min før det kom passkontrollører.... Vi rakk flyet med et nødskrik, men det var en veldig ubehagelig opplevelse. Vi hadde med to småbarn, og det er nok stress fra før å reise med barn... Anonymkode: 35c4c...cce 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra at du er beroliget. Vi hadde en times mellomlanding på Arlanda en gang (kom fra Kroatia og skulle til Norge) og hadde satt oss helt fremst i flyet for at vi skulle kunne komme kjapt av flyet. Flyet var bare 10 min. forsinket, og vi tenkte at dette skulle gå FINT. Vi landet like ved den gaten vi skulle ta flyet videre til Norge fra. Men da vi kom ut av flyet, så vi at vi måtte inn i busser! Så vi som hadde satt oss helt fremst, måtte vente til ALLE i flyet hadde gått av, og så kjørte bussen til andre enden av flyplassen, der vi ble satt av. Vi gjorde oss klare til å legge på sprang tilbake til gaten vår. Da møtte vi raskt en passkontroll-sluse. Der vi måtte vente i 10 min før det kom passkontrollører.... Vi rakk flyet med et nødskrik, men det var en veldig ubehagelig opplevelse. Vi hadde med to småbarn, og det er nok stress fra før å reise med barn... Anonymkode: 35c4c...cce Åguri.. hadde dere neste fly på samme terminal da? Jeg tror jeg må be besetninga om å følge meg om mulig, for er krise om jeg mister flyet. Anonymkode: 069cd...d5b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Åguri.. hadde dere neste fly på samme terminal da? Jeg tror jeg må be besetninga om å følge meg om mulig, for er krise om jeg mister flyet. Anonymkode: 069cd...d5b Ja, samme terminal, og gaten var rett ved der vi landet. Men vi hadde maks uflaks, da. Så irriterende å se at vi ikke bare kunne løpe til gaten, men måtte inn på en buss og vente til alle med rullator etc som satt og ventet bakerst i flyet kom seg ombord... og så kjørte bussen laaangt unna gaten... Det går sikkert bra, men det kan jo være verdt å passe på at du setter deg strategisk plassert på det første flyet, rett ved utgangen og kan være blant de første som går av når du mellomlander. (NB: Hvis du skal ta et fly med 2 seter på hver side av midtgangen, er det kun utgang bak! I allefall på de flyene jeg har tatt...) Anonymkode: 35c4c...cce
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, samme terminal, og gaten var rett ved der vi landet. Men vi hadde maks uflaks, da. Så irriterende å se at vi ikke bare kunne løpe til gaten, men måtte inn på en buss og vente til alle med rullator etc som satt og ventet bakerst i flyet kom seg ombord... og så kjørte bussen laaangt unna gaten... Det går sikkert bra, men det kan jo være verdt å passe på at du setter deg strategisk plassert på det første flyet, rett ved utgangen og kan være blant de første som går av når du mellomlander. (NB: Hvis du skal ta et fly med 2 seter på hver side av midtgangen, er det kun utgang bak! I allefall på de flyene jeg har tatt...) Anonymkode: 35c4c...cce Byttet seteplass igår, så sitter rett ved utgangen Anonymkode: 069cd...d5b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 Hvis det er krise om du mister flyet (f. eks. noe du må rekke) så ville jeg ikke tatt sjansen selv om du får dekket ombooking til senere fly fra Arlanda. Det er jo fint nok at man får det dekket, og det gjør kanskje ikke så mye at man kommer en dag senere på litt lengre feriereiser, men skal man være et sted til et gitt tidspunkt er det faktisk gambling. For selv om det som regel går bra, så er en time lite. Og det er mange småting som alene eller sammen kan skape nok forsinkelser til at man ikke rekker det. Hvis du sitter helt foran i utgangspunktet, så kan det f. eks. være noen med helseutfodringer og slikt som må få de første plassene på grunn av benplass eller noe slikt (det har skjedd). Det kan være at flyet er forsinket inn, noe som gjør at det fort er 15 min. forsinket ut, og er det ikke medvind er det ikke sikkert at man får flydd inn forsinkelsen. Det kan være du får en ankomstgate langt unna, gjerne kombinert med busser (som tar lengre tid). Så kan man ryke på ekstra passkontroll og slikt, siden du skal ut av Schengen Anonymkode: 5d118...57c
addict Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 På 31.10.2017 den 23.42, AnonymBruker skrev: Hadde ikke turt ha så kort tid når du skal reise så langt. Hvis flyet er forsinket til Arlanda er turen ødelagt. Anonymkode: 34134...7d2 Den er jo ikke det. Vi rakk ikke flyet fra Schiphol til Manila og det eneste som skjedde var at vi fikk en natt ekstra på Hilton-hotellet. Var værre for de som ikke fikk ombooket flyet fordi de var 8 stk og hadde et cruise å rekke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå