Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Kan man få det uten å ha hatt andre symptomer enn vondt nede i ryggen? Holder på å ringe legen men kommer ikke gjennom akkurat nå, og tenkte å spørre her i mens.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Tror ikke det. Men har du vondt i ryggen kan det alltid bli sjekket av en lege likevel. Har du følt deg dårlig sånn ellers da?
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Har nå fått time i morgen tidlig. ogsvaret påsprøsmålet mitt er ja, man kan få nyrebekkenbetennelse uten noen andre symptomer enn litt vondt nede i ryggen.
rutti Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 DU må kontakte lege om du har anelse om du har nyrebekkenbetennelse....Det kalles pyelonefritt og er en betennelse i nyrebekken og nyrer. Det er som regel en bakteriell infeksjon som spres via urinveiene. Kan være akutt eller kronisk. Allmenntilstanden pleier være redusert, slapphet, høy feber, frysninger, smerter i nyreregionen, uvelfølelse., kvbalme, brekninger, , blæren er ofte affisert. Hyppig, sviende vannlating.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 http://www.helsenett.no/content/view/1784/67/ http://www.lommelegen.no/art/art1131.asp Jeg var i hvert fall veldig syk da jeg hadde nyrebekkenbetennelse. God bedring!
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Etter å ha lest om nyrebekkenbetennelse, tror jeg ikke det er det. Men jeg skal til legen i morgen og ha med meg morgenurin. Jeg har ikke feber eller andre symptomer enn vondt i ryggen.
Gjest Litjmæ Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Jeg og ble veldig syk da jeg fikk det. Men jeg hadde vondt i ryggen et par dager før feberen kom, men da den tippa over 41 ble mamma redd og beordra sambo til å kjøre meg rett til akutten... Anbefales ikke, så bra du har fått time hos legen
Gjest Virvel Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Uansett om det bare er en vanlig urinveisinfeksjon er det viktig at du gjør noe med det, for en vanlig UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som igjen kan føre til uremi og nyresvikt, og det vil du garantert ikke ha! Men det er vel heller tvilsomt om noen klarer å gå så lenge uten å oppsøke lege, det blir nok rimelig smertefullt etter hvert.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Jeg var innlagt på sykehus i tre dager med nyrebekkenbetennelse, så hadde nok flere symptomer enn vondt i ryggen ja :-?
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror heller ikke du har nyrebekkenbetennelse.Jeg har hatt det et par ganger nå og ble på liklinje med Kattastrofe innlagt på sykehus på grunn av dette. Hadde du hatt nyrebekkenbetennelse så hadde du kjent det
Scheherazade Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Har du hatt det før? Jeg gikk med de symptomene du beskriver i cirka to år før noen fant ut hva det var nemlig = ikke så kjekt.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Jippi!!!!!!!! Ikke nyrebekkenbetennelse, men lumbago. Noe som smertemessig ligner veldig, og ryggsmertene har økt kraftig i går ettermiddag og natt. Så har fått ibux på resept.
Lassie Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Dette er nok veldig individuelt. Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse 3 ganger på 3år. Det har kommet av at jeg har fått urinveisinfeksjon som jeg ikke merker. (Svir ikke når jeg tisser eller noen av symptomene). Derfor har jeg gått med urinveisinfeksjon så lenge at det har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Jeg har ikke oppsøkt lege før jeg har fått forferdelige smerter i ryggen og i magen (på høyde under ribbeina). Jeg har aldri blitt lagt inn pga det, men fått medisiner for det. Så for meg så kjenner jeg igjen urinveisinfeksjonen når jeg får nyrebekkenbetennelse.
Gjest cathy Skrevet 3. februar 2011 #17 Skrevet 3. februar 2011 Dette er nok veldig individuelt. Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse 3 ganger på 3år. Det har kommet av at jeg har fått urinveisinfeksjon som jeg ikke merker. (Svir ikke når jeg tisser eller noen av symptomene). Derfor har jeg gått med urinveisinfeksjon så lenge at det har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Jeg har ikke oppsøkt lege før jeg har fått forferdelige smerter i ryggen og i magen (på høyde under ribbeina). Jeg har aldri blitt lagt inn pga det, men fått medisiner for det. Så for meg så kjenner jeg igjen urinveisinfeksjonen når jeg får nyrebekkenbetennelse. Jeg har visst nyrebekkenbettennelse nå og jeg merker ingening. Jeg har gått på fire antibiotikakurer siden sommer og har bare hatt vondt i nyrene og feber to av gangene. Skjønner ingenting..... Er ikke frisk enda visstnok.. : s
Gjest Sarah Skrevet 24. september 2012 #18 Skrevet 24. september 2012 Kan man få det uten å ha hatt andre symptomer enn vondt nede i ryggen? Holder på å ringe legen men kommer ikke gjennom akkurat nå, og tenkte å spørre her i mens. Jeg var hos legen i dag etter å ha gått med urinveisinfeksjon i ca 1 uke. På lørdag kjente jeg smerter i venstre side, i korsrygg-regionen, og dette gikk over neste dag, men fikk det igjen nå i ettermiddag. Fikk antibiotika for 3 dager (eventuelt 5) mot urinveisinfeksjon, og håper på at dette også vil ta den eventuelle nyrebekkenbetennelsen?? Noen som vet om man trenger annen medisinering da? Merker heller ingen andre spesielle plager og har aldri hatt denne typen vondt i ryggen før, så er ganske sikker på at smertene er i forbindelse med urinveisinfeksjonen. Ble bare litt usikker siden smertene kom tilbake igjen nå og at jeg i tillegg ikke har lagt merke til andre symptomer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå