Gå til innhold

Da vi styrte landet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som så Da vi styrte landet på NRK?

https://tv.nrk.no/serie/da-vi-styrte-landet/KMTE30002115/sesong-1/episode-1

Så første episode om Gro Harlem Brundtland. Synes episoden var midt på treet. Det som var morsomst var å se de gamle klippene fra før Gro ble statsminister. Da var det menn(og kanskje kvinner?) som oppriktig mente at statsministerjobben egnet seg best for menn. 

Gøy også å se Kåre Willoch sammen med Gro. Da fikk man muligheten til å få begge versjonene av historien i stedet for kun Gros. 

Ellers synes jeg programmet litt for mye handlet om at man hyller hverandre og historiene man forteller får stå uimotsagt.  Når programmet ikke er lagt opp til at man skal sjekke påstandene fra politikere som jo er kjent for å fortelle sin versjon av sannheten så burde man kanskje holdt seg til mindre kontroversielle temaer enn f.eks konflikten mellom Odvar Nordli og Gro. 

Anonymkode: 83681...555

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg har gledet meg til serien, og det ser ut som den svarer til forventningene. 

Skrevet

"Det som var morsomst var å se de gamle klippene fra før Gro ble statsminister. Da var det menn(og kanskje kvinner?) som oppriktig mente at statsministerjobben egnet seg best for menn. "

?? 

Anonymkode: 8fdea...2cd

Skrevet

For min del ser jeg nok mer enn nok til politikere på TV-nyhetene, og hos nettavisene..   

Så dette er neppe noe jeg gidder å følge med på...    

Anonymkode: 8c287...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...