Gå til innhold

Strikke enkelt babyteppe - null erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat lært meg å strikke (forrige uke:fnise:), og har til nå strikket en god del hårbånd. Føler meg ganske trygg på perlestrikk, og vil gjerne strikke et babyteppe :-)

Er det noen med en enkel oppskrift her? Og må jeg sy sammen, eller kan jeg strikke hele babyteppet på to pinner? Jeg er veldig dårlig på det her, og jeg må faktisk ha det inn med teskje....

Håper noen kan hjelpe:smilyblomst: 

Anonymkode: 3d01c...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo velge selv :) 

strikk lapper som du syr sammen. 

Eller bruk lang rundpinne å strikk frem og tilbake (da mister du ikke maskene dine, det er faren hvis du bruker to pinner). 

Anonymkode: 9cc8a...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor signe-teppet fra nøstebarn er jo en klassiker. Veldig enkelt for en nybegynner, men også ganske kjedelig. Så det spørs jo hvor utholdende man er. Det er hvertfall mange som liker det teppet. Da strikker du med tynt garn og tykke pinner, så det blir et luftig og litt stort teppe. I bruk kan det også brettes dobbelt for å få det litt tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarnteppet som er nevnt over her er veldig deilig i bruk, lett og luftig. 

Og for guds skyld, ikke strikk teppe på to pinner, det blir aaaaltfor tungt og slitsomt for armene dine. Bruk en lang rundpinne (du strikker ikke rundt, men snur når du kommer til slutten av pinnen :Knegg: ) 

Anonymkode: d7019...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarn har et enkelt rilleteppe der du strikker fram og tilbake. Anbefaler å bruke en rundpinne :) Nøstebarnboken finner du på biblioteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...