Gå til innhold

Sykemeldt og aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei . Jeg har to jobber en på 80% og en på 20%. Har vært sykemeldt 1 år i dag fra en jobb på (80% ) og jobbet 20% hele året på den andre . Gikk over på aap nå . (innvilget for 1år ). Jobben på 80% skal jeg ikke fortsette i.Da jeg blir frisk kan få mer jobb i 20% stillingen . Når må jeg si opp og får det konsekvenser for aap ? Eller hvordan skal jeg gjøre det ? 

Anonymkode: e089e...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke si opp, søk permisjon uten lønn i ett år i første omgang. Skriv du søker av helsemessige årsaker. Arbeidsgiver har tilretteleggingsplikt, og de plikter å omplassere deg om det er noe ledig du er kvalifisert for. Så lenge du er innvilget aap er det ingenting annet du trenger å gjøre enn å følge aktivitetsplanen hos nav. Men si ikke opp stillingen din.

Anonymkode: c160e...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar ! Jeg fikk beskjed av nav at si opp ikke var noe problem . Spurte også om det gir utfall ved aap utbetaling , fikk da også svar om at det gjorde det ikke . Syntes det var litt rart !  Jeg har  lege, psykolog og advokat hjelp om dagen pga noen hendelser privat det siste året . Vedr  80 % stillingen kan jeg ikke fortsette grunnet sjefen, nei jeg har ikke gjort noe feil i jobbsammenheng ,men  blir bare utnyttet og jobber mye gratis . Sjefen er det umulig å prate med om dagen  . Jeg blir så forvirra ....

Anonymkode: e089e...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk beskjed av nav at si opp ikke var noe problem .

Herregud, menneske. Da forholder du deg til det NAV sier, hvorfor spør du her på KG?

Anonymkode: c7001...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, menneske. Da forholder du deg til det NAV sier, hvorfor spør du her på KG?

Anonymkode: c7001...f88

 

Anonymkode: e089e...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør på KG, da de fleste  rundt meg sier jeg ikke skal si opp . At det er bedre sjefen sier meg opp ( noe jeg ikke tror han gjør . Jeg spør ikke for morro skyld ! Jeg har aldri vært oppi en slik sitvasjon , skulle faktisk ønske jeg ikke havnet i dette ! Har tross alt jobbet i 30 år og stått på 

Anonymkode: e089e...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør heller inne på facebook-grippen NAV-spørsmål! der har du eksperter som gir riktige og gode svar! :) 

Anonymkode: f9810...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at mange tenker at man bør høre på dem i NAV, det gjorde jeg også. Helt til jeg fikk ulike svar fra ulike ansatte hos dem og dessuten fikk feil informasjon. Jeg kommuniserte primært med dem muntlig på telefon, i skranke og i møter (jeg gikk også på aap). Kanskje du bør kommunisere skriftlig med dem, så har du korrespondansen og evt feilinformasjon svart på hvitt?

De fleste rettighetene vi har gjennom NAV avhenger av din tilknytning til arbeidslivet, så ikke si opp jobben din!

Anonymkode: 8ee41...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar ! Jeg skal få det skriftlig . Tusen takk ;-) 

Anonymkode: e089e...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...