blomst12 Skrevet 18. april 2018 #761 Del Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Milio skrev: Min jordmor sa det samme @Lidis88! Håper det stemmer 😅 Har kjøpt én ullbody og én ullue, pluss en body i bambus. Jeg bor i Oslo-området. Hvordan ser magen deres ut for tiden? Er er min i uke 28 (27+0). Flott mage 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 18. april 2018 #762 Del Skrevet 18. april 2018 For noen fine mager dere har @blomst12 @Poppsilopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 18. april 2018 #763 Del Skrevet 18. april 2018 Så fine mager 😍 tenk at vi har små bebier inni oss, vanskelig å se for seg synes jeg 😅 23+0 idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 19. april 2018 #764 Del Skrevet 19. april 2018 På 15.4.2018 den 12.08, Lidis88 skrev: Den var fin! Tror du man kan ha den på badet? Ja, ei venninne av meg har det på badet 😊 de har veldig lite bad, så de syns det var så praktisk at man kan legge sammen toppen på det så det ikke tar så stor plass mellom skiftingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 19. april 2018 #765 Del Skrevet 19. april 2018 Jeg har alltid reist meg på bussen for gravide og eldre. Det har vært en selvfølge - folkeskikk. Kommer tross alt fra et møblert hjem. 😂 Men etter jeg selv ble gravid, så har jeg lagt merke til hvor frekke noen er. Jeg har blitt tilbudt å sitte på bussen én gang - av en utenlandsk dame som ikke snakket norsk. Tydelig turist! Nordmenn bare ser i bakken eller ut vinduet. Ingen holder døren, kun småbarnsmødre jeg møter hos jordmor eller på legekontoret. Har slitt litt med blodtrykksfall og har flere ganger tenkt på om noen i det hele tatt hjelper meg om jeg besvimer og faller på magen. Virker ikke sånn. Stygg kultur vi har. Hjelper man ikke hverandre? Gamle, små, funksjonshemmede, gravide? Har blitt sykemeldt nå, gradert, og sliter med å finne ut hva jeg skal bruke tiden på. Kjedelig å gå hjemme, men både lege og fødeavdelingen har gitt meg streng beskjed om å stresse ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 20. april 2018 #766 Del Skrevet 20. april 2018 Veldig sant @Milio! Klart vi alle må trå til og bidra til å hjelpe andre der vi kan, om det så er å bære for eldre eller reise seg for gravide. Her er det også en selvfølge, lærte liksom det fra tidlig av fra mamma og pappa, så føles unaturlig å ikke gjøre det. Viktig å høre på de kyndige å roe ned, og det synes jeg du skal gjøre også. Se serier, les bøker, pusle, farge i sånne fargebøker for voksne, strikke til mini? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 20. april 2018 #767 Del Skrevet 20. april 2018 Er litt kry av magen min nå 😁 Siste uka er den endelig blitt ganske synlig, og igår traff jeg på en nabo i finværet så endelig ingen jakke på, og så at han merka det asap 😂 også var jeg på bokbutikken for å finne ei sånn bok til å fylle ut om graviditeten, og hun som jobba der kommenterte om jeg kanskje hadde komt for langt til å begynne med den nå (hun var gravid selv og hadde begynt på den selv).. Småteit, men var ett lite høydepunkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 20. april 2018 #768 Del Skrevet 20. april 2018 Nå har jeg bestilt vogn 🙈 Det ble Stokke Trailz! Noen andre her som har den og vet hva som følger med? Tenker på regntrekk og myggnetting. Har bestilt min via Barnas Hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 20. april 2018 #769 Del Skrevet 20. april 2018 15 minutter siden, lulus skrev: Nå har jeg bestilt vogn 🙈 Det ble Stokke Trailz! Noen andre her som har den og vet hva som følger med? Tenker på regntrekk og myggnetting. Har bestilt min via Barnas Hus. Woop Woop 🤩 har kjøpt den samme. Kjøpte den brukt, og fikk med kopp/flaskeholder (man kan feste en på hver sin side av styret, fluenetting, regntrekk og solparaply. Får jo også kjøpt stellebag i samme stoff som vogndelen. Og adaptere slik bilstolen kan festes rett oppå vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 20. april 2018 #770 Del Skrevet 20. april 2018 13 minutter siden, Gia_ skrev: Woop Woop 🤩 har kjøpt den samme. Kjøpte den brukt, og fikk med kopp/flaskeholder (man kan feste en på hver sin side av styret, fluenetting, regntrekk og solparaply. Får jo også kjøpt stellebag i samme stoff som vogndelen. Og adaptere slik bilstolen kan festes rett oppå vogna Føler meg gæren som kjøpte så dyr vogn 😂 Huff. Må holde det hemmelig for mannen hva den vogna kostet tror jeg 🙈 Men men, lest mye bra om den! Ok, men de hadde kanskje kjøpt noe ekstrautstyr de du kjøpte vognen av? 🤔 Jeg ser jo uansett hva som følger med når vogna kommer snart, men avventer å bestille noe ekstrautstyr foreløpig! Dumt det ikke går an å ha søskenbrett til den.. vurderer å ha treåringen i løpestreng da, så jeg kan ha kontroll på begge når vi triller tur 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 20. april 2018 #771 Del Skrevet 20. april 2018 @lulus Har prøvekjørt vogna på grus og asfalt og synes selv den er amazing 😍 gleder meg til å bruke den 😁 også er den så lekker🙏🏻 Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse har jeg hørt. Sånn når det kommer til mannen 😏 Glad min ikke orker å legge seg oppi det sålenge jeg ikke går helt amokk 😅 "Ordne det du, har ikke peiling på vogn jeg så, men den så fin ut". Hjalp at vi fikk alt på rett over halvpris av nypris etter pruting da tror jeg 😂 Ja, altså, hun dama virka veldig rik 😅 hadde visst bare gått inn på babyshop og pekt seg ut den uten å gjøre noe reaserch. Vognen var altfor høy for vedkommende for det første😅 Det jeg nevnte var nok ekstrautstyr ja. Hvis du tenker på winterkit til vinteren forresten, så er det ei dame i Bulgaria som syr og selger på eBay, kan finne link om du vil? Det kitet er jo svindyrt 🙄 fikk det orginale til halvpris når babyshop (heldigvis?🤷🏼♀️) la ned, men hadde kjøpt på eBay om ikke. Fleksibånd på treåringen er jo alltid en mulighet 🤗 noen har hund festet til vogna, andre treåringer! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 20. april 2018 #772 Del Skrevet 20. april 2018 @Gia_ tar gjerne mot link! Ja, vogna ser virkelig bra ut, gleder meg til å prøvekjøre den! 😍 Tenker vi kjøper bilstol som passer til også. Praktisk 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 20. april 2018 #773 Del Skrevet 20. april 2018 3 timer siden, Gia_ skrev: Er litt kry av magen min nå 😁 Siste uka er den endelig blitt ganske synlig, og igår traff jeg på en nabo i finværet så endelig ingen jakke på, og så at han merka det asap 😂 også var jeg på bokbutikken for å finne ei sånn bok til å fylle ut om graviditeten, og hun som jobba der kommenterte om jeg kanskje hadde komt for langt til å begynne med den nå (hun var gravid selv og hadde begynt på den selv).. Småteit, men var ett lite høydepunkt Har kjøpt en sånn bok jeg også, midt i 2 trimester. Litt teit å fylle inn for 1 trimester, men husker heldigvis en del 😂 Turte ikke å kjøpe den tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 21. april 2018 #774 Del Skrevet 21. april 2018 23 timer siden, Gia_ skrev: Er litt kry av magen min nå 😁 Siste uka er den endelig blitt ganske synlig, og igår traff jeg på en nabo i finværet så endelig ingen jakke på, og så at han merka det asap 😂 også var jeg på bokbutikken for å finne ei sånn bok til å fylle ut om graviditeten, og hun som jobba der kommenterte om jeg kanskje hadde komt for langt til å begynne med den nå (hun var gravid selv og hadde begynt på den selv).. Småteit, men var ett lite høydepunkt Jeg blir også sånn skikkelig stolt av og til! I det siste har det jo blitt mye varmere i været, og jeg bare elsker å ha skinnjakken/olajakken åpen og å fremheve magen med trange gensere/kjoler ❤ det er så rart, er i tredje trimester og ting begynner å bli tungt (hodet er visst ned allerede, så livmor/barnet presser på både bekkenbunn og lunger), men noen dager føler jeg meg bare SÅ bra og stolt! Det er skikkelig hyggelig. Selv om vi går gjennom utrolig mye mer enn mannen for å få barn, så får vi oppleve det på en helt annen måte enn de får 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 21. april 2018 #775 Del Skrevet 21. april 2018 21 timer siden, lulus skrev: @Gia_ tar gjerne mot link! Ja, vogna ser virkelig bra ut, gleder meg til å prøvekjøre den! 😍 Tenker vi kjøper bilstol som passer til også. Praktisk 👍🏼 Gratulerer til dere som har kjøpt vogn! Misunner dere som har fått en så viktig del på plass :D @milio vet du hvordan bugaboo fox er på ulent terreng? Og angående det å gå sykemeldt: jeg er også gradert sykemeldt. Har problemer med bekkenet og er generelt mye mer sliten! Derfor er det godt å ha noen dager i uken der jeg ikke skal på jobb. Jeg sover lenge og på disse dagene har jeg vanligvis overskudd til å ta meg en treningsøkt og å ordne litt babyting. Det er så godt å kunne ta det i litt rolig tempo når kroppen protesterer. Du kan bruke tiden på å fikse litt/planlegge på barnerommet? (Litt lettere oppgaver) Vaske søte små babyklær? Lese bøker? (Vil anbefale Gro Nylander sin: mamma for første gang). Nettshopping? Både noen velfortjente ting til deg selv og fine ting til baby (Når man har god tid kan man gjøre litt mer research, lete på eBay osv), kanskje du kan trene litt styrke? Eller bevege deg litt i basseng (Husker du skrev du hadde trent en del styrke tidligere). Jeg vil anbefale appen "prenatal" for gode styrkeøvelser for gravide (men bør kanskje unngå de store rotasjonene med beina hvis du sliter med bekkenet). Håper du klarer å nyte en litt roligere tilværelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille4 Skrevet 21. april 2018 #776 Del Skrevet 21. april 2018 På 20.4.2018 den 12.38, lulus skrev: Nå har jeg bestilt vogn 🙈 Det ble Stokke Trailz! Noen andre her som har den og vet hva som følger med? Tenker på regntrekk og myggnetting. Har bestilt min via Barnas Hus. Når jeg kjøpte min i 2015 fulgte det med regntrekk og myggnetting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 24. april 2018 #777 Del Skrevet 24. april 2018 Her er min mage😅 Vokser utrolig fort om dagen syns jeg! Uke 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. april 2018 #778 Del Skrevet 24. april 2018 7 timer siden, Plexus skrev: Her er min mage😅 Vokser utrolig fort om dagen syns jeg! Uke 28 Kjempefin @Plexus 😍 Er det flere enn meg som ikke føler man helt "skjønner" hva folk snakker om? (Kanskje spesielt førstegangsgravide) Jeg klarer for eksempel ikke skille hva som er spark og hva som er hikke hos barnet.. det som er nytt er at jeg klarer å se at barnet har deg trangere da det "åler seg" mer enn det sparker. Jeg føler meg også litt dum som ikke kan si om noe er kynnere eller ikke.. opplever av og til at magen er stram, men klarer liksom ikke definere om det er kynnere eller ikke.. Jeg kommer til å være såå dårlig på å vite om jeg er i fødsel eller ikke 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 25. april 2018 #779 Del Skrevet 25. april 2018 Så fin mage Plexus 😍 Feels @Lidis88 😅 ikke kjent hikke her heller, kun spark og en gang at hun gikk lengre ned i magen.. tror jeg har kjent at hun har snudd seg, men har liksom ikke peiling Forhåpentligvis (uheldigvis?) er fødselen merkbar nok til at vi skjønner det ——————— Fysøren så mye fine klær til de små 😅 gått hardt for seg på tur! Har kjøpt inn 10 stk pysjer i str 0-3mnd og 3-6mnd og 3 stk i nyfødt. Noen av pysjene blir nok brukt som koseklær på late dager hjemme også Sikkert litt overkill, men slipper å vaske oss ihjel og kan heller nyte litt ekstra liker jeg å tro. Smekker i stor kvanta og bomullsbibs til når hun evt sikler. Hverdagsklær skal vi handle idag 😅 Også har hun fått seg badedrakter! 😂 Jeg dør litt 😅 Mao har jeg store planer om regelmessig besøk i svømmehallen så fort jeg er i form igjen. Om de faktisk blir brukt over badebleia eller ikke får vi se ann, men hun har de hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 25. april 2018 #780 Del Skrevet 25. april 2018 Kynnere hos meg - magen blir stram og støl nederst. Føler som den skal falle av. Spark - dult i sidene. Hikke - rytmiske dunk som varer alt fra noen sek til noen minutt. Var på 3D Ultralyd igår med mannen. Åh 😍 for et lite gull!! Han var så fin at jeg har helt mistet det etter å ha vært der. Vil ha han ut nå! 😂 Fikk ny termin (OUL gjelder jo fortsatt - 21.07) som gynekologen mente var 18.07.18. Ligger litt foran altså. Uansett så holder jeg fast i appen min som sier 28+0 og inn i uke 29!! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå