Gjest Rux Skrevet 7. april 2018 #721 Del Skrevet 7. april 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Nei, sånn vil det jo alltids være, noen er uheldige og får de tingene man ikke var i faresonen for.. jeg er jo på en måte i risikogruppen siden jeg er over 25 år, men da blir jo de fleste gravide det.. (fått svar på blodprøvene nå og den var fin :))vet at mange leger og jordmødre mener ordningen er ganske overdrevet. Hva som gjorde at du tok glukosebelastning? 25-års-regelen er vel ganske ny? Hadde du sukker i urin? Høres ut som det gikk veldig bra med deg da Hadde sukker i urinen en gang ja, så da ville legen min at jeg skulle ta belastning. Hu var veldig til å overdramatisere når ho ga meg diagnosen da, nå har jeg ny fastlege og han virker mer avslappa på det meste 😊 men ja, det gikk jo veldig fint, så jeg satser på at jeg slipper unna noen diagnose denne gangen😝 har tatt langtidsblodsukker et par ganger hos fastlegen, bare for å følge med, og foreløpig er det veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 9. april 2018 #722 Del Skrevet 9. april 2018 Er det noen som vet når tredje trimester begynner? Jeg er 27+2 og ifølge terminkalkulatoren til babyverden begynte tredje trimester i går, mens jeg trodde det begynte senere.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 9. april 2018 #723 Del Skrevet 9. april 2018 @Lidis88, ifølge appen Preglife begynner tredje trimester 28+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 10. april 2018 #724 Del Skrevet 10. april 2018 17 timer siden, Gia_ skrev: @Lidis88, ifølge appen Preglife begynner tredje trimester 28+0 Takk! Det var det jeg egentlig trodde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 11. april 2018 #725 Del Skrevet 11. april 2018 Oul idag!!! Ble satt tilbake 2 dager så termin er 31 august. Godt jeg kan holde meg i denne termingruppen:) morkaka ligger i dypt sete,så må inn på ny ul i uke 32. Jordmora satsa på at den kom til å flytte seg opp!! Og magefølelsen stemte,i magen ligger jente nummer 3 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 11. april 2018 #726 Del Skrevet 11. april 2018 39 minutter siden, blomst12 skrev: Oul idag!!! Ble satt tilbake 2 dager så termin er 31 august. Godt jeg kan holde meg i denne termingruppen:) morkaka ligger i dypt sete,så må inn på ny ul i uke 32. Jordmora satsa på at den kom til å flytte seg opp!! Og magefølelsen stemte,i magen ligger jente nummer 3 💜 Ååå da gjettet jeg feil, haha!! Åå godt at du endelig fikk OUL! Hva betyr det du skriver om morkaken? Fikk jordmor undersøkt organene? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 11. april 2018 #727 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) 12 minutter siden, Lidis88 skrev: Ååå da gjettet jeg feil, haha!! Åå godt at du endelig fikk OUL! Hva betyr det du skriver om morkaken? Fikk jordmor undersøkt organene? :D Ja magefølelsen ble sterkere og sterkere jo nærmere oul jeg kom! Det betyr at morkaka ligger litt for nærme åpningen,noe som kan komplisere en fødsel. Hvis den ikke flytter seg kan det bli snakk om ks. Men jordmora beroliget meg med at morkaka som oftes flyttet seg oppover før termin! Så håper det stemmer altså,lite gira på ks! Hun var litt streng på at jeg ikke måtte løfte særlig mye,og ringe ved blødning. Så må snakke med sjefen for litt tilrettelegging imorgen! Løfter litt i jobb,så må være på den sikre siden! Hun fikk undersøkt baby godt,og alt ser kjempefint ut! Det er jo det som betyr noe Endret 11. april 2018 av blomst12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 11. april 2018 #728 Del Skrevet 11. april 2018 53 minutter siden, blomst12 skrev: Ja magefølelsen ble sterkere og sterkere jo nærmere oul jeg kom! Det betyr at morkaka ligger litt for nærme åpningen,noe som kan komplisere en fødsel. Hvis den ikke flytter seg kan det bli snakk om ks. Men jordmora beroliget meg med at morkaka som oftes flyttet seg oppover før termin! Så håper det stemmer altså,lite gira på ks! Hun var litt streng på at jeg ikke måtte løfte særlig mye,og ringe ved blødning. Så må snakke med sjefen for litt tilrettelegging imorgen! Løfter litt i jobb,så må være på den sikre siden! Hun fikk undersøkt baby godt,og alt ser kjempefint ut! Det er jo det som betyr noe Åå så godt å høre at alt er bra med baby! Det betyr så utrolig mye :D Ååja tror jeg skjønner! Ja da får du være forsiktig! Stemmer det at du jobber som sykepleier? Da bør du nok få tilrettelegging ja, pass godt på deg selv og småen 😘 Høres ut som det kan endre seg og trygt og godt å få ny ultralyd :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 12. april 2018 #729 Del Skrevet 12. april 2018 Har dere begynt å sjekke ut babyboksene fra rema, kiwi og apotek 1? Så genialt og gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 12. april 2018 #730 Del Skrevet 12. april 2018 8 timer siden, Lidis88 skrev: Har dere begynt å sjekke ut babyboksene fra rema, kiwi og apotek 1? Så genialt og gøy! Har hentet den fra Apotek1 den er kjekkest synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 13. april 2018 #731 Del Skrevet 13. april 2018 17 timer siden, lulus skrev: Har hentet den fra Apotek1 den er kjekkest synes jeg! Har hentet den jeg også :)såå mye oppi! Gleder meg til å få stellebord/stellekommode på plass. Dere som har barn fra før: hvilken stellekommode eller bord har dere? Og er dere fornøyd? Evt hvilke har dere andre kjøpt/tenkt å kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 13. april 2018 #732 Del Skrevet 13. april 2018 (endret) 55 minutter siden, Lidis88 skrev: Har hentet den jeg også :)såå mye oppi! Gleder meg til å få stellebord/stellekommode på plass. Dere som har barn fra før: hvilken stellekommode eller bord har dere? Og er dere fornøyd? Evt hvilke har dere andre kjøpt/tenkt å kjøpe? https://www.google.no/search?q=ikea+stellebord&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVsNWwj7faAhUzyqYKHfsgAb8Q_AUIESgB&biw=360&bih=512#imgrc=lc3kxR8KS44kjM: Denne er super. Kommet bra ut i tester og kan fint bruke den på 4. året! Den er muligens veldig kjedelig for mange,men for oss har den vært super!:) og så billig!! Endret 13. april 2018 av blomst12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. april 2018 #733 Del Skrevet 13. april 2018 Skal på IKEA å kjøpe stellekommode. Den blir stående på barnerommet. Skal kjøpe en ekstra stellematte som vi har liggende ved vasken på badet. Glukosebelastning overstått!! For noe svineri! Fastet 12-14 timer, drakk den der ekle gugga og kjedet meg halvt ihjel i 2 timer. Venter på prøveresultatet! Gratulerer med jente!! @blomst12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 13. april 2018 #734 Del Skrevet 13. april 2018 2 timer siden, Milio skrev: Glukosebelastning overstått!! For noe svineri! Fastet 12-14 timer, drakk den der ekle gugga og kjedet meg halvt ihjel i 2 timer. Venter på prøveresultatet! @blomst12 Fikk du ikke resultatet med en gang? Har tatt den to ganger tidligere i forrige svangerskap, mente jeg fikk resultatet med en gang etter siste blodprøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. april 2018 #735 Del Skrevet 13. april 2018 1 time siden, BettyCooper skrev: Fikk du ikke resultatet med en gang? Har tatt den to ganger tidligere i forrige svangerskap, mente jeg fikk resultatet med en gang etter siste blodprøve? Nei 😳 Fikk beskjed om at det kom i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 13. april 2018 #736 Del Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, Milio skrev: Nei 😳 Fikk beskjed om at det kom i posten. Så rart, de måler jo blodsukkeret ditt både før og etter. Skal jo da komme fram om nivået er for høyt Skal ta testen neste uke og gleder meg ikke. Hu som jobber på labben skulle bestille ferdigblandet test med smak. Tidligere har jeg måtte drikke pulver som ble blandet ut med lunkent vann. Hvilken type fikk du "servert"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 13. april 2018 #737 Del Skrevet 13. april 2018 Skal ta glukosebelastning på mandag her, fikk time først kl 10.. blir lenge å faste helt til 12 🙈 Gleder meg ikke! Men greit å få det overstått da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. april 2018 #738 Del Skrevet 13. april 2018 Ikea-turen fra helvete.. Skal ha 4 ting: - Stellebord - Stelleunderlag - Lampe til barnerommet - Kommode Starter runden i øverste etasje, for å finne ut hvor de ulike møblene ligger på lageret + få tak i stelleunderlaget. Det viser seg at stellebordet vi ønsket er tomt på lager. Faktisk er den en utgått vare, så den kommer aldri inn igjen heller. Litt rådvill ser vi oss rundt etter et annet, men ingen faller i smak. Jaja, tenker jeg, vi får ta med oss stelleunderlaget i det minste. Men neida, det har de heller ikke, selv om det står at de har 15 stk på lager. Fortvil ikke, vi får inn på mandag!! sier hun i kassa. Som om jeg og bekkenet mitt har tenkt oss en ny tur på IKEA om 3 dager for å hente et jævla stelleunderlag til 200 kr. Neivel, vi får hente lampa da. Tar turen ned i varehuset, går gjennom hele dritten og finter oss mellom hissige handlevogner som gir en stor F i min gravide mage. Kommer endelig frem til lampeavdelingen, hvor de ansatte ikke finner den aktuelle lampa. Den er rett og slett ikke der.. Jeg begynner å bli grinete. De må i det minste ha kommoden vi skal ha, for det er jo en nyhet som kom forrige måned. Tar turen inn på lageret.. hylle 64, plass 75?? Åja, nei det er på et ANNET VAREHUS! På dette tidspunktet har jeg mistet all livsglede og tar meg en softis til 10 kr. Begynner å tro jeg kom på IKEA kun for å kjøpe meg en is.. Meeen vi setter oss i bilen, kjører til det andre varehuset, henter kommoden (som de faktisk har inne!) og kjører hjem. Ligger nå på sofaen og har ingen planer om å flytte meg med det første... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 13. april 2018 #739 Del Skrevet 13. april 2018 7 minutter siden, BettyCooper skrev: Så rart, de måler jo blodsukkeret ditt både før og etter. Skal jo da komme fram om nivået er for høyt Skal ta testen neste uke og gleder meg ikke. Hu som jobber på labben skulle bestille ferdigblandet test med smak. Tidligere har jeg måtte drikke pulver som ble blandet ut med lunkent vann. Hvilken type fikk du "servert"? Jeg tok den på en lab, Furst, og ikke hos legen. Fikk servert en gugge som kom på ferdig flaske. Smaken var appelsin - kjente ingenting til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 14. april 2018 #740 Del Skrevet 14. april 2018 15 timer siden, Milio skrev: Jeg tok den på en lab, Furst, og ikke hos legen. Fikk servert en gugge som kom på ferdig flaske. Smaken var appelsin - kjente ingenting til den. Jeg bor rett ved legesentret, så jeg fikk låv å kjøre hjem om jeg hadde noen med meg. To timer med netflix på soffan er bedre enn to timer på en pinnestol på venterommet med syke folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå