Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og vi får ei liten frøken ❤️❤️ 

Samboeren var heeeelt sikker fra positiv test at det var ei jente, meeen jeg og omtrent alle rundt oss hadde sterk magefølelsen på gutt. Fysøren så merkelig å kunne si hun! 💞

Alt så fint ut, var ett lite stabeist som nekta å snu seg for oss, lå å vinka og gjespa! Små fingre og tær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gia_ skrev:

Samboeren var heeeelt sikker fra positiv test at det var ei jente, meeen jeg og omtrent alle rundt oss hadde sterk magefølelsen på gutt. Fysøren så merkelig å kunne si hun! 💞

Alt så fint ut, var ett lite stabeist som nekta å snu seg for oss, lå å vinka og gjespa! Små fingre og tær! 

Fantastisk! Gratulerer så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig Bugaboo Fox i hus. For en fantastisk vogn! Handlet litt mer samtidig, slik at jeg fikk sikret meg litt rabatter. Dermed er også Stokke Home Vugge i hus og et lammeskinn til vognen :) Gleder meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.3.2018 den 14.45, Gia_ skrev:

Gratulerer så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så innmari lei meg om dagen, føler meg nemlig så utrolig stygg som gravid. Vet det er en overfladisk tanke, men føler meg skikkelig grell. Har null lyst til å møte nye folk (venner og kollegaer av mannen som jeg ikke har møtt før), har mest lyst til å isolere meg inne, ikke bli tatt bilder av etc.

Har fått så mye ekstra dunhår på armer og mage, blitt rund i ansiktet, hoven rundt øynene og generelt syns jeg at jeg ser ufresh og svær ut. Tærer på selvtilliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Plexus skrev:

Er så innmari lei meg om dagen, føler meg nemlig så utrolig stygg som gravid. Vet det er en overfladisk tanke, men føler meg skikkelig grell. Har null lyst til å møte nye folk (venner og kollegaer av mannen som jeg ikke har møtt før), har mest lyst til å isolere meg inne, ikke bli tatt bilder av etc.

Har fått så mye ekstra dunhår på armer og mage, blitt rund i ansiktet, hoven rundt øynene og generelt syns jeg at jeg ser ufresh og svær ut. Tærer på selvtilliten...

Forstår hva du mener. Jeg hadde det sånn for noen uker siden. Ringer under øynene, pløsete, pistrete og livløst hår. I tillegg har jeg mer kviser enn før. Føler meg gigantisk. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Plexus @Milio føler det samme.. skremmer meg å se vekten øke (selv om jeg vet den skal det!) i tillegg til at jeg har vann i bena.. Jeg pleier å føle meg så fresh og sunn og ikke alltid føle behovet for sminke, mens nå tror jeg at jeg sminker meg daglig for å "kompensere". I går var jeg i en middag med diverse familie som ikke hadde sett meg siden før graviditeten var synlig, og jeg brukte laaang tid på å sminke meg og finne klær jeg følte meg vel i. Til vanlig føler jeg meg vel i det meste (og bruker liten tid på badet). Jeg har også tatt litt sol (bare 10-12 min av gangen) siste ukene, føler liksom ikke for å være vinterbleik i tillegg til det andre.. jeg er nok litt forfengelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 7.49, Milio skrev:

Forstår hva du mener. Jeg hadde det sånn for noen uker siden. Ringer under øynene, pløsete, pistrete og livløst hår. I tillegg har jeg mer kviser enn før. Føler meg gigantisk. :/ 

På 19.3.2018 den 8.15, Lidis88 skrev:

@Plexus @Milio føler det samme.. skremmer meg å se vekten øke (selv om jeg vet den skal det!) i tillegg til at jeg har vann i bena.. Jeg pleier å føle meg så fresh og sunn og ikke alltid føle behovet for sminke, mens nå tror jeg at jeg sminker meg daglig for å "kompensere". I går var jeg i en middag med diverse familie som ikke hadde sett meg siden før graviditeten var synlig, og jeg brukte laaang tid på å sminke meg og finne klær jeg følte meg vel i. Til vanlig føler jeg meg vel i det meste (og bruker liten tid på badet). Jeg har også tatt litt sol (bare 10-12 min av gangen) siste ukene, føler liksom ikke for å være vinterbleik i tillegg til det andre.. jeg er nok litt forfengelig :/

Det er så kjedelig å føle det sånn, fordi det påvirker dagsformen så mye! 

Jeg tok på meg neglelakk på tærne i går og smurte meg inn med litt selftan i ansikt og hals, hjalp litt. 😅 Har booket hudpleietime til uken, så skal få hjelp til å få noe bukt med de små kvisene jeg har fått ila svangerskapet. Gjelder å ta tak i problemene sine Hehe:) 

nå kommer forhåpentligvis våren rundt hjørnet og deretter sommeren, og man blir lettere til sinns. 

Gleder meg til å gå med gravidesommerkjoler. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ deilig @Plexus, er ikke alltid så mye som skal til :) jeg har også neglelakk på føttene (vanskeligere å komme til om dagen gitt)!

åå nå fikk jeg lyst å ta hudpleie!! Har pleid å ta green peel, men ser for meg at det kanskje er noe sterkt når man er gravid.. Er de flinke på trygge produkter osv der du går?

Gleder meg sånn til vår og sol og lettere klær!! Nå går jeg stort sett i vinterkåpe eller dunjakke og føler meg litt som et telt til tider 😅 skal bli godt å finne frem skinnjakken/olajakken (åpen) , skjørt, kjoler og sandaler 😍. Så blir man gjerne litt mer sosial utover våren og det blir deilig!! Syns vi er heldige som er høygravid på våren/sommeren da det humøret gjerne er på topp da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var høygravid på sommeren med storesøster også, og det var fantastisk deilig. Følte meg faktisk ordentlig fin😊 ble MYE fortere brun enn jeg pleier, og det er både behagelig og fint med sommerkjole og gravidmage, eller bare shorts og bikinitopp. Man føler seg generelt mer fresh om våren/sommeren enn på mørke kalde vinteren, så forhåpentligvis kommer dere til å føle dere bedre snart dere som ikke syns det er så kjekt akkurat nå ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Rux skrev:

Jeg var høygravid på sommeren med storesøster også, og det var fantastisk deilig. Følte meg faktisk ordentlig fin😊 ble MYE fortere brun enn jeg pleier, og det er både behagelig og fint med sommerkjole og gravidmage, eller bare shorts og bikinitopp. Man føler seg generelt mer fresh om våren/sommeren enn på mørke kalde vinteren, så forhåpentligvis kommer dere til å føle dere bedre snart dere som ikke syns det er så kjekt akkurat nå ❤

Åå nå gleder jeg meg litt! Har merket det med at man blir fort brun, var veldig lite solarium (huff føler ikke at jeg burde skrive at jeg tar det, er jo ikke sunt!) som skulle til for å få en frisk farge :)

Tror jeg må enda en tur på asos snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg som hadde gledet meg sånn til å kjenne sparking, nå har den begynt (i tillegg til andre ting) å ta nattesøvnen fra meg! Og fortsatt skal babyen bli sterkere i over 15 uker :S 

Mannen er veldig fornøyd da, han sover som en stein og gleder seg over at småen virker som en spreking 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelsene her er enda på et lavt nivå (17+4), men husker med de to andre at det tidvis var plagsomt med all den bevegelsen i magen. Følte noen ganger ungen prøvde å finne veien ut!! Samtidig er det det jeg savner mest med å være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@blomst12ja det er rart det der :) blanding av koselig og plagsomt! På kvelden er det bare helt fantastisk å slappe av på sofaen og kjenne på magen, trenger ikke TV eller bok eller noe, bare ligger der og kommuniserer litt med småen :P men du har jo begynt å kjenne det veldig tidlig, da jeg var så langt som deg kjente jeg absolutt ingenting! Er fint å få en bekreftelse på at det er noen der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sparker nedover en del. Virker tidvis som han er på tur ut. Her har mini fått døgnrytme, og den er svært behagelig. Han sover hele morgenen, frem til rundt 10-11. Så sparker han noe, sover litt, sparker noe, sover litt. Sover nesten helt frem til jeg har spist middag - da sparker han litt. Så er det stille frem til 20-21-22. Full rulle i magen. Sovner samtidig som meg ca og hele natten (merker ingenting for jeg sover jo). Kan fortsatt ligge litt halvveis på magen uten at det er ubehagelig, men bekkenet stopper meg. Har så sinnsykt murring i korsryggen at jeg leverte en urinprøve for jeg tenkte dette MÅ jo være UVI? Neida, ingenting feil, bare bekkenet som streiker. Har forplantet seg til symfysebeinet på framsiden. Huff. Fortsetter det slik blir sommeren min på krykker 😂😅 Jeg skal komme meg til kiropraktor etter påske. Kanskje jeg klarer å stoppe utviklingen. Vurderer også å kjøpe en BBhugme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Milioså kjedelig!! Ja det har jeg og tenkt på å kjøpe, men føles så dyrt for noe så midlertidig (Hvis ikke man bruker den til amming da - men da kan man vel også bruke en pute?).. Men nå sover jeg riktignok godt (bortsett fra sparkingen, men sovner til slutt) med en stor pute mellom bena. Bekkenløsning er virkelig kjedelige greier, har du vondt når du går også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lidis88 skrev:

@Milioså kjedelig!! Ja det har jeg og tenkt på å kjøpe, men føles så dyrt for noe så midlertidig (Hvis ikke man bruker den til amming da - men da kan man vel også bruke en pute?).. Men nå sover jeg riktignok godt (bortsett fra sparkingen, men sovner til slutt) med en stor pute mellom bena. Bekkenløsning er virkelig kjedelige greier, har du vondt når du går også?

Jeg har nok bekkenlåsning, for jeg har ikke vondt når jeg går, bortsett fra når jeg har sittet i ro lenge. Beste sittestillingen halvveis sittende og liggende, som en sykehusseng. 

BBhugme er ypperlig som ammepute. Den er ganske fast, i motsetning til vanlig pute. Er så mange som sverger til den - må jo være gull verdt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...