Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Lidis88 skrev:

Kan ikke huske om det har vært tatt opp tidligere: men hvilke apper har dere lastet ned nå som dere er gravide? Jeg har gravid og barn, PregApp, TheBump, BabyBump pro, NavneAppen, Baby Names Genious, Prenatal (styrketrening for gravide) og PFEI (knipeøvelser).

Har kun lastet ned preglife. Er det stor forskjell på appene, eller er det mye det samme på alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, BettyCooper skrev:

Har kun lastet ned preglife. Er det stor forskjell på appene, eller er det mye det samme på alle? 

Oi den hadde ikke jeg, lastet den ned nå. Den var fin og dekket mye:) 

Det er nok en del det samme men jeg liker BabyBump pro godt da den har daglige tips og bildeserier av magen i de forskjellige ukene (selv om jeg sjeldent husker på å ta de bildene :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BettyCooper skrev:

Hvor lenge passer en bilstolpose da? Tenker om baby kommer i midten av august, så er den for liten når vinteren virkelig begynner i januar/februar? 

Tenker å kjøpe slike ting brukt jeg også. Ser de selges pent brukt for et par hundrelapper, så det er ikke store investeringen om det ikke blir brukt lenge :P

Nå husker jeg faktisk ikke når vi slutta,men den varte noen mnd. I tillegg var vår kortere enn flere jeg har sett så vil nesten tro den kan vare nesten hele babyseteperioden. Vi har bytta til stol nr 2 rundt 8 mnd. Men kanskje man kan google litt hvor lang brukstid det er. Folk har nok forskjellige erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sinnsykt sliten om dagen :cry3:Føler ikke jeg strekker til på noe plan. Dårlig samvittighet for jobben. Har siste tiden vært noe borte fra jobb pga vondt i bekken, rumpe og litt oppkast. Dårlig samvittighet for husarbeidet. Er så sliten og jeg ser alt bygger seg opp. Dårlig samvittighet overfor venninner (ja, de som har trekt seg unna), fordi jeg ikke prøver hardere å vedlikeholde vennskapene. Dårlig samvittighet overfor samboer, som har en så sliten og til tider gretten kjæreste. Dårlig samvittighet overfor baby, som har en mor som stresser så mye med dårlig samvittighet, vondt og dårlig søvn. Sikkert mye jeg burde gjort annerledes, men når jeg legger meg på sofaen kjennes det ut som jeg skal synke ned i stoffet og forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Er så sinnsykt sliten om dagen :cry3:Føler ikke jeg strekker til på noe plan. Dårlig samvittighet for jobben. Har siste tiden vært noe borte fra jobb pga vondt i bekken, rumpe og litt oppkast. Dårlig samvittighet for husarbeidet. Er så sliten og jeg ser alt bygger seg opp. Dårlig samvittighet overfor venninner (ja, de som har trekt seg unna), fordi jeg ikke prøver hardere å vedlikeholde vennskapene. Dårlig samvittighet overfor samboer, som har en så sliten og til tider gretten kjæreste. Dårlig samvittighet overfor baby, som har en mor som stresser så mye med dårlig samvittighet, vondt og dårlig søvn. Sikkert mye jeg burde gjort annerledes, men når jeg legger meg på sofaen kjennes det ut som jeg skal synke ned i stoffet og forsvinne. 

Det er nok bare én ting du burde gjort annerledes - og det er å ikke ha dårlig samvittighet! Lettere sagt enn gjort, jeg kjenner godt til det, men jeg tror man bare må prøve å tenke at dette er en kort periode, og utenom denne perioden er du en god ansatt, en god venninne og en god kjæreste.☺ Jeg roet ned samvittigheten min litt etter å ha snakket med en eldre barnløs dame på jobb. Ho lurte på hvorfor jeg er 50% sykemeldt, og jeg gruet for å si at det er pga at jeg rett og slett ikke eier energi for tida. Var sikker på hun skulle si at det kunne jeg skylde meg selv for, som valgte å få to tette unger. Men hun reagerte helt motsatt, og sa at det var jo ikke noe rart i det hele tatt, og nå måtte jeg være flink til å lytte til kroppen. Da begynte jeg å tenke at det kanskje er jeg selv som setter de høye kravene jeg innbiller meg at alle rundt meg setter 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Milioså kjipt å ha det sånn! Jeg er gradert sykemeldt pga bekkenet, og det satt LANGT inne for en som "aldri" er syk! Snakket med mange bekjente før jeg tok ut sykemelding - og alle (spesielt de som har hatt bekkenløsning) sa at jeg for all del måtte ta det rolig og passe på meg selv og barnet. Jeg tror det at det er et barn inni bildet gjør at jeg klarer å ikke ha dårlig samvittighet :) samboeren skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Min samboer HATER å støvsuge, men han er så innforstått med at jeg gjør en større jobb enn han og at nå må han bare😂 når det er sagt så prøver jeg så godt jeg kan å ikke klage for mye. Jeg føler meg veldig kjedelig som nesten bare vil være hjemme og lese bøker, men heldigvis er han flink å finne på ting med andre og klager ikke på min livsstil, så då slapper jeg av sånn som vi har det. Angående venninner: hadde heller ikke vært spesielt gira på å ta initiativ til å treffe noen som trekker seg unna..  når man har lite energi i utgangspunktet er det nok ikke sånt man vil bruke kreftene sine på.. vet ikke hva jeg skal råde deg til.. er det fordi de selv ikke har barn?? Så rart at de kan være sånn :S  

Endret av Lidis88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Ruxjeg har også blitt positivt overrasket over godt voksne barnløse damer på jobb! Jeg har prøvd å være litt forsiktig med annonsering osv, då jeg har tenkt at det sikkert ikke bryr dem spesielt mye, men de har vært sååå søte! Stilt mange spørsmål og vært veldig engasjerte og glade på mine vegne ❤ de avlaster meg litt ekstra også til tider. Syns det er veldig overraskende og hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rux Du har helt rett - det er nok jeg som setter disse høye kravene. Jeg har alltid sett for meg at jeg skal fungere som normalt selv om jeg er gravid. Skjønner jo nå at det kan jeg bare glemme. :) 

@Lidis88 De er barnløse ja og har heller ingen planer om barn på en stund, ifølge dem selv. Da føler man seg litt alene! Jeg merker at de ikke bryr seg om hva jeg har å si, hva jeg foretar meg og hva jeg tenker og føler. De går videre med sine liv og har vel nok med seg selv. Vi har lenge kjørt samme veien, men jeg tok kanskje påkjøringsfeltet til familielivet, mens de andre fortsetter straka vegen fremover :fnise: Umulig å henge med uten å ta en liten u-sving ned igjen, og det er jo uaktuelt. En bekjent av meg skrev på Facebook under sin forrige graviditet "Bli gravid og du finner ut hvem dine ekte venner er". Jeg tenkte da hun var ganske dramatisk av seg, men jeg forstår jo nå hva hun mest sannsynlig mente med det. Det er jo de som er genuint opptatt av hvordan vennene har det, som fortsatt tar kontakt, og de som bare vil konsentrere seg om sitt liv har ikke gjort det. De fester videre som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MilioBahhh.. det var dårlige venninner!! Selv om de ikke kan relatere seg til det å være gravid, så er DU gravid, og jeg mener at da er det en del av "jobben" som venninne å være interessert! På samme måte som at en singel venninne bør lytte hvis en venninne i forhold som har utfordringer, eller en venninne i forhold bør interessere seg for singellivet til en annen venninne.. folk etablerer seg på ulike tidspunkt, og noen etablerer seg ikke i det hele tatt, men gode vennskap bør bestå likevel! Min beste venninne er singel og har ikke barn, men hun interesserer seg mye for dette nye i mitt liv. Har du tenkt på å ta dette opp med dem? Kanskje de trenger at du er litt direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lidis88 skrev:

@MilioBahhh.. det var dårlige venninner!! Selv om de ikke kan relatere seg til det å være gravid, så er DU gravid, og jeg mener at da er det en del av "jobben" som venninne å være interessert! På samme måte som at en singel venninne bør lytte hvis en venninne i forhold som har utfordringer, eller en venninne i forhold bør interessere seg for singellivet til en annen venninne.. folk etablerer seg på ulike tidspunkt, og noen etablerer seg ikke i det hele tatt, men gode vennskap bør bestå likevel! Min beste venninne er singel og har ikke barn, men hun interesserer seg mye for dette nye i mitt liv. Har du tenkt på å ta dette opp med dem? Kanskje de trenger at du er litt direkte?

Hvis jeg havner i en situasjon hvor det faller seg naturlig å ta det opp, så er det mulig at jeg gjør det. Har heldigvis mange par-venner som enten har barn, prøver eller skal begynne prøvingen innen kort tid. De er veldig interesserte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Hvis jeg havner i en situasjon hvor det faller seg naturlig å ta det opp, så er det mulig at jeg gjør det. Har heldigvis mange par-venner som enten har barn, prøver eller skal begynne prøvingen innen kort tid. De er veldig interesserte :) 

Det er bra!! Da ville jeg prøvd å ikke bry meg så mye om venninnene som trekker seg unna og heller bruke tiden din på folk som gir deg energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med venninner.

Jeg merket det med venninne-gjengen da vi begynte å prøve i sommer. De er langt fra å etablere et familieliv. De sluttet å invitere meg med på ting og unnskyldningen var "vi trodde du ikke ville, fordi du ikke drikker." Synes det er rart at de har et slikt syn. Kan da være med på ost og vin-kveld selv om man ikke drikker? 

Etter det har jeg forsøkt å ta mye kontakt, sende meldinger, spør om vi skal finne på noe. Virker som at de ikke har tid til å være med meg lenger.. Ingen viser entusiasme over at vi venter barn.

Godt jeg har flere venner en denne gjengen, men kjenner meg igjen i sitatet som er nevnt her oppe, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sfl skrev:

Kjenner meg igjen i det med venninner.

Jeg merket det med venninne-gjengen da vi begynte å prøve i sommer. De er langt fra å etablere et familieliv. De sluttet å invitere meg med på ting og unnskyldningen var "vi trodde du ikke ville, fordi du ikke drikker." Synes det er rart at de har et slikt syn. Kan da være med på ost og vin-kveld selv om man ikke drikker? 

Etter det har jeg forsøkt å ta mye kontakt, sende meldinger, spør om vi skal finne på noe. Virker som at de ikke har tid til å være med meg lenger.. Ingen viser entusiasme over at vi venter barn.

Godt jeg har flere venner en denne gjengen, men kjenner meg igjen i sitatet som er nevnt her oppe, dessverre.

Jupp.. akkurat sånn er det. Veldig rart, ikke sant? Greit nok, jeg er ikke gira på å danse på nattklubb i Oslo sentrum med fulle folk og min 20-ukers kul på magen. Men jeg hadde vært veldig glad om noen hadde invitert til en rolig kveld, selv om det innebar alkohol for de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig begynt å kjøpe barneklær. To bodyer og en pyjamas. Mannen fikk bakoversveis da han innså hvor liten en nyfødt baby er 😂. Vi ble likevel enig i at det er bra for den av oss som skal føde at babyen ikke er større!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uker :yvonne: magen har ikke vokst noe særlig føler jeg. Leste et sted at den største økningen var fra uke 17-24. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uker! Så gøy. Jeg er bare 15+3! Jeg husker ikke når jeg vokste mest,men med eldste kom ikke magen før 23 uker. Så for min del vokste jeg nok mest rundt uke 26-27. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+0 imorgen 😱 43,8% ferdig, snart halvveis! Synes også magen har stoppa opp litt, men puppene har økt litt igjen 🤭 

Vært på min andre kontroll, og første hos jordmor. Synes egentlig det var mye greiere å gå til henne, tok seg bedre tid til å forklare og ta imot spm enn legen gjorde på den første kontrollen :) 

Fikk høre hjertelyden igjen ❤️ Og hun sa jeg skulle ta utganspunkt i menstermin og ikke tul-termin, så hoppa 5 dager frem igjen, klager ikke ;) 5 dager er jo ikke mye, men kjekkere å være i uke 18 enn 17 :fnise: 

Også er det ultralyd neste onsdag! Meget spent på å se mini igjen, og som samboeren sa igår; bli enda litt bedre kjent (altså få vite om det er jente eller gutt)!

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som fantaserer om musserende, rødvin, blåmuggost og spekeskinke?? Jeg blir sprø :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lidis88 skrev:

Flere enn meg som fantaserer om musserende, rødvin, blåmuggost og spekeskinke?? Jeg blir sprø :P

Jeg er ikke så glad i vin og oster,men salami!!! Husker jeg var såå glad da de hadde det på føden!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lidis88 skrev:

Spekeskinke er det eneste av disse jeg savner. Husker jeg pleide å lage meg pizza med spekeskinke sist jeg var gravid, bare for å stille suget litt.:fnise: med masse ruccola å rømmedressing.. Aaawh:vekt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...