Lidis88 Skrevet 14. april 2018 #741 Del Skrevet 14. april 2018 46 minutter siden, BettyCooper skrev: Jeg bor rett ved legesentret, så jeg fikk låv å kjøre hjem om jeg hadde noen med meg. To timer med netflix på soffan er bedre enn to timer på en pinnestol på venterommet med syke folk Det var lurt! Jeg var så dum og tok bussen i stedet for å kjøre, hadde jeg hatt bilen kunne jeg enten kjørt hjem og slappet av litt (regner jeg med) eller gått ut i bilen og lagt ned setet og kanskje sovet litt (jeg har veldig godt sovehjerte)! Det var det å sitte rett opp og ned på stoler som ikke akkurat er ment for å sitte på lenge som var litt kjipt! Angående legekontor og sykdom: jeg liker virkelig ikke å være der som gravid, spesielt ikke når det var influensasesong :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 15. april 2018 #742 Del Skrevet 15. april 2018 På 13.4.2018 den 12.19, Lidis88 skrev: Har hentet den jeg også :)såå mye oppi! Gleder meg til å få stellebord/stellekommode på plass. Dere som har barn fra før: hvilken stellekommode eller bord har dere? Og er dere fornøyd? Evt hvilke har dere andre kjøpt/tenkt å kjøpe? Jeg har dette til storesøster og kommer til å flytte det over på rommet til lillesøster nå. Er kjempe fornøyd med det😊 stødig, pent, og med god plass. https://www.google.no/search?q=ikea+stellebord&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVsNWwj7faAhUzyqYKHfsgAb8Q_AUIESgB&biw=360&bih=512#imgrc=rrBQs7QFEsdZwM: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 15. april 2018 #743 Del Skrevet 15. april 2018 3 timer siden, Rux skrev: Jeg har dette til storesøster og kommer til å flytte det over på rommet til lillesøster nå. Er kjempe fornøyd med det😊 stødig, pent, og med god plass. https://www.google.no/search?q=ikea+stellebord&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVsNWwj7faAhUzyqYKHfsgAb8Q_AUIESgB&biw=360&bih=512#imgrc=rrBQs7QFEsdZwM: Den var fin! Tror du man kan ha den på badet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 16. april 2018 #744 Del Skrevet 16. april 2018 Hvordan ligger dere an med innkjøpene jenter? Vi begynner å få en god del på plass. Mye er veldig enkelt og gøy å kjøpe, og jeg har kjøpt noen ting brukt og arvet mye av min bror. Men jeg sliter SÅNN med det store vogn-dilemmaet! 3 hjul versus fire? Kunne ha sportsdel vendt mot deg? (Det utelukker jo stort sett 3 hjul) Lufthjul versus skumhjul? Pen/feminin versus mannevennlig? SÅ mange spørsmål!! Vi har ihvertfall bestemt oss for to ting: det ene er at siden dette er første barnet vårt er det ingen krise om vognen er litt dyr, og det andre er at akkurat vogn tenker vi at vi vil kjøpe ny (litt av samme grunn som første, vi sliter den nok ut hvis vi bruker det på feks 2 barn til). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 16. april 2018 #745 Del Skrevet 16. april 2018 Min liste og det jeg hittil har kunnet krysse av:Vogn og tilbehør til bil Barnevogn - Bugaboo Fox kjøpt Bilstol - Maxi Cosi Cabriofix m/isofix adapter Adapter til bilstol (vogn) Myggnetting barnevogn Speil til bil Vognpose vår/høst - Easygrow Lite Barnerommet og stue Sprinkelseng - Gonatt IKEA kjøpt Vugge - Stokke Home kjøpt Stellebord - Gulliver IKEA utgår Stellematte kjøpt Kommode barnerom kjøpt Madrass sprinkelseng - IKEA kjøpt Dyne sprinkelseng - Høie Allergo 80x100 Dyne vogn/vugge - Høie Allergo 65x80 kjøpt Strekklaken sprinkelseng (1 kjøpt) Strekklaken vugge kjøpt Tisselaken sprinkelseng kjøpt Babynest - Sleepy Head Deluxe Dynetrekk sprinkelseng (1 kjøpt) Dynetrekk vugge (1 kjøpt) Sengekant sprinkelseng utgår pga fare for krybbedød Uro fått i gave Sengehimmel sprinkelseng Stell og tilbehør Gasskluter (gulpeklut) 10-15 stk (7 kjøpt) Stelleveske (gratis kiwi?) Ammebh 2-3 stk (1 kjøpt) Ammeinnlegg engangs kjøpt Ammeinnlegg ull kjøpt Ammepute - BBhugme kjøpt Badebalje - Stokke flexi bath m/nyfødtinnlegg Badehåndkle 3-4 stk (1 kjøpt) Febertermometer Nesesuger Paracet baby Saltvannsdråper Babyolje, sinksalve, inotyol salve, purelan salve Smokk 3-4 stk (ulik størrelse) (1 kjøpt) Flaske 3-4 stk (ulik størrelse) (1 kjøpt) Engangsservietter kjøpt Våtservietter Bleier for 14 dager MME Q-tips for barn kjøpt Neglesaks for barn Bleieposer kjøpt Bleiebøtte usikker på behovet Myk hårbørste Engangs skifteunderlag Vaskekluter 10-15 stk (5 kjøpt) Diverse Helseteppe 2 stk kjøpt Ullteppe (tynt) - Lillelam Lammeskinn korthåret kjøpt Babycall/monitor Vippestol Lekematte Spisestol - Stokke Elastisk bæresjal - Caboo close Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 16. april 2018 #746 Del Skrevet 16. april 2018 Når det gjelder klær har vi fått, kjøpt og arvet i strl 56 og 62. Venter med størrelse 50 til nærmere termin. Barnefar var en plugg når han ble født, så jeg er ikke sikker på om det er en størrelse vi får bruk får. Gjenstår å se. I strl 56 og 62 har jeg: - 5-6 stk body - 2-3 stk pyjamas - 2-3 stk sparkebukser - 1-2 stk gensere Ellers har jeg - 4 par sokker - 2 stk bomullsluer - 1 stk lue i ull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 16. april 2018 #747 Del Skrevet 16. april 2018 Vi har alt utenom ny madrass og tripptrappstol. noe har vi liggende og andre ting får jeg enten tilbake eller låner fra venninner blitt en god gjeng nå med barn,så vi låner og gir vekkom hverandre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 17. april 2018 #748 Del Skrevet 17. april 2018 Fytti, for ei bra liste Milio! Her mangler vi egentlig alt av klær (men reiser på shoppingtur til Berlin i neste uke så alt av klær blir nok handla inn da). Vi har kjøpt Stokke vugge og vippestol (bounce), Stokke trailz vogn med regntrekk, myggnetting og winterkit, voksi dunpose til vinteren, easygrow lite vår og høstpose. Bilstolpose låner vi, og bilstolen m/isofix vi har sett oss ut får vi av mine foreldre i fødselsgave Kjøpt inn ett pledd fra easygrow, og sånne tynne tepper til å lage babyburrito, noen tutter, babycall, flaskevarmer (70%salg, og itillfelle amming ikke går eller papsen skal varme opp mens jeg er ute). Babygym er også kjøpt. Har halvveis funnet ei seng og stellebord, men venter litt med å kjøpe det. Mangler alt av småstash mao. Lite tips; www.apotek123.no kan være endel billigere enn butikkapotek for slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 17. april 2018 #749 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) På 16.4.2018 den 22.47, blomst12 skrev: Vi har alt utenom ny madrass og tripptrappstol. noe har vi liggende og andre ting får jeg enten tilbake eller låner fra venninner blitt en god gjeng nå med barn,så vi låner og gir vekkom . Endret 17. april 2019 av Lidis88 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 17. april 2018 #750 Del Skrevet 17. april 2018 27 minutter siden, Lidis88 skrev: Bør man kjøpe ny madrass til sprinkelseng mellom barn? Jeg har arvet seng (med madrass) fra min brors barn og har vasket madrassbeskytteren og den delen som er under lakenet (herlighet, nå står det helt stille, hva heter den delen??) Dette står på landsforeningen for krybbedød sin side: Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen. Dersom du velger brukt madrass, må denne ikke være for slitt eller myk. Trekket/overmadrassen må kunne vaskes på 60 grader. Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt. Vi anbefaler ingen spesiell type madrasser fordi det ikke er grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt når det gjelder krybbedød. Vi trenger jo ikke så mye så kjøper bare en ny. Men virker som at man kan vurdere det litt selv:) Hehe skjønner ikke hva du mener, altså selve madrassen?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 17. april 2018 #751 Del Skrevet 17. april 2018 42 minutter siden, blomst12 skrev: Hehe skjønner ikke hva du mener, altså selve madrassen?:) Haha tror jeg mener overmadrass 😂 takk for info! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 18. april 2018 #752 Del Skrevet 18. april 2018 På 17.4.2018 den 2.02, Gia_ skrev: Fytti, for ei bra liste Milio! Her mangler vi egentlig alt av klær (men reiser på shoppingtur til Berlin i neste uke så alt av klær blir nok handla inn da). Vi har kjøpt Stokke vugge og vippestol (bounce), Stokke trailz vogn med regntrekk, myggnetting og winterkit, voksi dunpose til vinteren, easygrow lite vår og høstpose. Bilstolpose låner vi, og bilstolen m/isofix vi har sett oss ut får vi av mine foreldre i fødselsgave Kjøpt inn ett pledd fra easygrow, og sånne tynne tepper til å lage babyburrito, noen tutter, babycall, flaskevarmer (70%salg, og itillfelle amming ikke går eller papsen skal varme opp mens jeg er ute). Babygym er også kjøpt. Har halvveis funnet ei seng og stellebord, men venter litt med å kjøpe det. Mangler alt av småstash mao. Lite tips; www.apotek123.no kan være endel billigere enn butikkapotek for slike ting. Ååå det blir nok gøy å handle i Berlin!! Wow, du har kommet langt i innkjøpene, sikkert godt å ha såpass med store ting på plass Bra tips med apoteket Forresten, her om dagen handlet jeg ganske mye på apotek 1, og fikk gavekort på 100 kr fordi jeg hadde handlet for over 500 kr. Så da ble det enda mer forbruksvarer. Godt å få ting i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 18. april 2018 #753 Del Skrevet 18. april 2018 På 16.4.2018 den 22.47, blomst12 skrev: Vi har alt utenom ny madrass og tripptrappstol. noe har vi liggende og andre ting får jeg enten tilbake eller låner fra venninner blitt en god gjeng nå med barn,så vi låner og gir vekkom hverandre:) Det er såååå greit å gjøre det sånn! Er veldig dyrt å kjøpe alt nytt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 18. april 2018 #754 Del Skrevet 18. april 2018 På 16.4.2018 den 22.10, Milio skrev: Når det gjelder klær har vi fått, kjøpt og arvet i strl 56 og 62. Venter med størrelse 50 til nærmere termin. Barnefar var en plugg når han ble født, så jeg er ikke sikker på om det er en størrelse vi får bruk får. Gjenstår å se. I strl 56 og 62 har jeg: - 5-6 stk body - 2-3 stk pyjamas - 2-3 stk sparkebukser - 1-2 stk gensere Ellers har jeg - 4 par sokker - 2 stk bomullsluer - 1 stk lue i ull Hihi skjønner tankegangen vet så lite om hva sånt har å si. Jordmoren min var veldig interessert i hva jeg veide da jeg ble født, men har ikke spurt om samboer.. hun sa at man ofte får barn som er ca like store som man selv var. Men ikke vet jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 18. april 2018 #755 Del Skrevet 18. april 2018 Haha, ja @Lidis88, har gått litt fort i svingene her, men har fått tak i mye "brukt".. Det som er brukt fremstår jo som nytt, og vi har faktisk spart endel tusen på det 😳 også hadde la jo babyshop ned sin butikk her i nærheten så var jo først 50% på hele butikken, så 70%. Vært heldig der. Fikk stelleveske som egentlig koster 2500kr til 750kr liksom. Drøyt 😅 Berlin blir bra! Blir masse til bebi og litt til a mor og gitt, for magen har plutselig blitt en skikkelig kul 🤰🏼 Gledes mest til å kjøpe inn til lille prinsessa 🌸 Hvordan gjør dere det mtp ull forresten? Er så usikker på om jeg bør ha det til hun er født eller ei. Kommer jo mest sannsynlig midten/slutten av august, og er jo ikke så kaldt i Rogaland da. Itillegg så har vi jo høstposen, så tror eeegentlig det holder med den og evt de populære bjørnedressene og bomull dersom det skulle vært surt vær en dag eller tre. Vet ull er allsidig, men blir vel littt overkill og "unødvendig" i de minste str i august og september?😬 #usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 18. april 2018 #756 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) På 18.4.2018 den 16.27, Gia_ skrev: Endret 17. april 2019 av Lidis88 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 18. april 2018 #757 Del Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Hihi skjønner tankegangen vet så lite om hva sånt har å si. Jordmoren min var veldig interessert i hva jeg veide da jeg ble født, men har ikke spurt om samboer.. hun sa at man ofte får barn som er ca like store som man selv var. Men ikke vet jeg!! Jeg var ca 3500 og 52 lang. Mine jenter har vært 3320 og 49 og 3540 og 52 og begge har drukna i 56!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 18. april 2018 #758 Del Skrevet 18. april 2018 Min jordmor sa det samme @Lidis88! Håper det stemmer 😅 Har kjøpt én ullbody og én ullue, pluss en body i bambus. Jeg bor i Oslo-området. Hvordan ser magen deres ut for tiden? Er er min i uke 28 (27+0). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 18. april 2018 #759 Del Skrevet 18. april 2018 Litt dårlig bilde men tatt just. 21+1! Magen har "holdt seg stabil" en god stund nå:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 18. april 2018 #760 Del Skrevet 18. april 2018 Off, det er nesten flaut hvor lite vi har kjøpt inn denne gangen sist var vi ferdig med alt i uke 20. Nå er det to, og mye større sannsynlighet for at de kommer før, jeg nærmer meg uke 30, og vi har ikke kjøpt seng og bilstol en gang 🙈 Håper vi rekker det før de kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå