Gå til innhold

Dåp problemer, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire dåp i julen siden det var den eneste tiden det passet for alle sammen både barnefar og mine søstre... Vi snakket med kirken å da var eneste dato vi kunne få 25 desember, altså første juledag. Problemet er at det er ingen som leverer mat på den tiden å jeg har heller ikke mulighet til å lage mat til 20-25 personer selv å jeg har heller ikke kjøleskap til det. 

Er det merklig om vi døper henne i kirken å tar feiringen en annen dag der vi vil ha mulighet til å få maten levert?. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg synes var veldig merkelig, ja. Kan kanskje noen av gjestene oppbevare koldtbord for dere? 

Anonymkode: 1db21...c10

• Liker 1
Skrevet

Hva om å leie inn privat hjelp til catering? Det er sikkert mange som kunne tatt oppdraget 

• Liker 3
Skrevet

Det vil jo være rart å ikke feire selve dagen? Snakk med noen cateringselskaper, og hør hva dere kan få til, som har god holdbarhet og som de leverer på formiddagen den 24 (eller tidligere, hvis det er frosset).

Det naturlige vil jo være et godt jule-bord, og der er det mange retter som kan være ganske ferdige dagen før.

Anonymkode: 4c9b7...d4a

• Liker 1
Skrevet

Hva med å velge utradisjonelt? Det finnes sikkert noen firma drevet av ikke-kristne som er interessert i å tjene noen kroner. 

Anonymkode: 20ea4...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal i dåp 25.des, der blir det småretter/koldtbord. Ikke forstår jeg hvordan de skal få tid til det 🤔 Evt. bare invitert til kaffe og kaker dersom gjestene ikke har lang reisevei. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å steke karbonader nå, kjøpe inn laks, spekemat, loff osv når det nærmer seg, og høre med noen du kjenner (familie?) om de kan hjelpe deg om morgenen med å lage til? 

• Liker 3
Skrevet

Syns egentlig 1 juledag er en rar dato og ta dåp.

Da hadde jeg utsatt .

Anonymkode: f8d24...6bb

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig 1 juledag er en rar dato og ta dåp.

Da hadde jeg utsatt .

Anonymkode: f8d24...6bb

barnefaren reiser til england på jobb å søstrene mine ser jeg kun 2 ganger i året på grunn av at dem ikke har mulighet til å dra fra jobb

Skrevet

Forferdelig dag å ha dåp på.

Det beste hadde vært å lagd koltbord der gjestene tok med seg noe til bordet. 

Men pga jula så blir det jo styr, de fleste har det travelt til jul, og de fleste har fult kjøleskap med tanke på jula.

Dere kan jo håpe på at lokalet dere leier har en god kjøle og et godt kjøkken som kan benyttes i forbindelse med dåpen.

Selv så vet jeg at etter julemiddagen så er det fint lite som frister 1.juledag.

Anonymkode: a63c7...e90

Skrevet
10 minutter siden, strawberry skrev:

Hva med å steke karbonader nå, kjøpe inn laks, spekemat, loff osv når det nærmer seg, og høre med noen du kjenner (familie?) om de kan hjelpe deg om morgenen med å lage til? 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å velge utradisjonelt? Det finnes sikkert noen firma drevet av ikke-kristne som er interessert i å tjene noen kroner. 

Anonymkode: 20ea4...987

14 minutter siden, Liven_ skrev:

Hva om å leie inn privat hjelp til catering? Det er sikkert mange som kunne tatt oppdraget 

tusen takk for gode råd!:nigo:

Skrevet

Lag gryterett da? 

Anonymkode: 7a5f1...4f0

• Liker 1
Skrevet

Juledåp med en kjempegryte risengrøt.

Etterfulgt av spekesnacks og julekaker :nigo:

• Liker 4
Skrevet

Du kan kanskje lage gryterett, fiskesuppe (jeg liker å spise noe lett første juledag uansett, for å balansere litt), ovnsbakt laks, mulighetene er mange for mat som mer eller mindre lager seg selv og som ikke behøver oppbevares ferdig i forkant. 

(Koldtbord er oppskrytt uansett, spør du meg.)

Anonymkode: 3638e...9bb

• Liker 1
Skrevet

sodd, gryterett. 

Anonymkode: c882c...613

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
54 minutter siden, vivale skrev:

Vi skal feire dåp i julen siden det var den eneste tiden det passet for alle sammen både barnefar og mine søstre... Vi snakket med kirken å da var eneste dato vi kunne få 25 desember, altså første juledag. Problemet er at det er ingen som leverer mat på den tiden å jeg har heller ikke mulighet til å lage mat til 20-25 personer selv å jeg har heller ikke kjøleskap til det. 

Er det merklig om vi døper henne i kirken å tar feiringen en annen dag der vi vil ha mulighet til å få maten levert?. 

Hvorfor venter dere ikke til ut på nyåret? 

Skrevet

Har du veranda, balkong, baktrapp, kjeller kan en del mat holdes kaldt ute fra 23. til 25.desember (spekemat for eksempel, det gjør ingen ting om det fryser dagen før). Har selv vært i dåp 2.juledag, det var veldig fint, det er den perfekte tiden for både kirkebesøk og store familieselskaper, det passer bra syns jeg :) 

Naboer med fryser? Biff Bourgogne, ha det nedfryst, sammen med loff osv, lag salat, ha en kransekake + julekaker til dessert.

Anonymkode: 7a376...730

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvorfor venter dere ikke til ut på nyåret? 

sto lengre oppe

barnefaren reiser til england på jobb å søstrene mine ser jeg kun 2 ganger i året på grunn av at dem ikke har mulighet til å dra fra jobb

Gjest Coolaid
Skrevet
4 minutter siden, vivale skrev:

sto lengre oppe

Jeg tenker at folk bør prioritere litt annerledes. Ser ut som om dåpen kommer i siste rekke. Den som vil får til.

Skrevet
22 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg tenker at folk bør prioritere litt annerledes. Ser ut som om dåpen kommer i siste rekke. Den som vil får til.

Jeg skjønner ikke at ikke akkurat 1.juledag er selve dagen man bør prioritere både kirke og familie? Det er da en høyst normal dag å ha familieselskap på, og de færreste jobber og de fleste har anledning til å komme reisende langveisfra. Ser ikke hva som er "siste rekke" med et, bare et logistisk problem for TS i og med at cateringsselskaper holder stengt.

Anonymkode: 7a376...730

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...