Gå til innhold

Arver barna gjelden til foreldrene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er nok ikke alle enslige pensjonister som har 8500,- igjen etter de har betalt husleie og strøm.

Hva så om gjelden kryper oppover hvis man aldri har tenkt å betale den? :)

Jeg kunne lett funnet på noe slikt om jeg for eksempel fikk uhelbredelig kreft. Ta opp så mange lån som overhodet mulig, reise og kose meg. 

Anonymkode: ad9fd...b40

Fordi det vil bli igangsatt trekk i utbetalinger + eventuelt salg av eiendeler / bolig for å dekke inn tapet. Forbrukslån har helt ekstreme renter. Idioti å nærmest oppfordre mennesker til å ta ut forbrukslån også om det er i "slutten av livet". Ja, jeg ser for meg at du ville kose deg glugg i hjel med uhelbredelig kreft... 

Anonymkode: b9b6d...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.10.2017 den 5.34, AnonymBruker skrev:

Hva vil det si å si fra seg arv , er dette noe man gjør før eller etter forelderen dør? 
I og med at personen ikke har noe formue eller noe å arve, og mye gjeld, så vil jeg såklart si fra meg arven (som ikke er noe verdi) så jeg samtidig sier fra meg gjelden. Men er det så "lett", bare si nei man vil ikke overta noe? Så er det greit? 
 

Anonymkode: adf8b...ee9

Orker ikke skrive en halv side, så ta å google følgende :  " Preklusivt Proklama "  

Der finner du korrekte svar. Kontakt skifteretten ( Hvis Oslo, Byfogden).    Evt. Advokat  (dyrt)

 

Anonymkode: 15bb9...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke alle enslige pensjonister som har 8500,- igjen etter de har betalt husleie og strøm.

Hva så om gjelden kryper oppover hvis man aldri har tenkt å betale den? :)

Jeg kunne lett funnet på noe slikt om jeg for eksempel fikk uhelbredelig kreft. Ta opp så mange lån som overhodet mulig, reise og kose meg. 

Anonymkode: ad9fd...b40

Du får tvilsomt noe stort forbrukslån dersom man er godt oppe i årene, siden risikoen for at det ikke betales tilbake jo færre leveår man har igjen øker. Har man en uhelbredelig sykdom i tillegg, så kan man egentlig glemme det. Bankene og finansinstitusjonene som gir forbrukslån er ikke dumme, de vet veldig klart hvorvidt og hvor stort lån man kan gi til ulike deler av befolkningen, og med hvilken risiko. Og ut fra det, så godtar de eller avslår lånesøknaden. 

Anonymkode: bfe08...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så fra meg arven til pappa siden det var mye gjeld og uoversiktlig. Måtte skrive et brev til skiftekontoret etter at han var død der det sto at jeg sa fra meg arven. Har ikke vert noe tull i etterkant.

Anonymkode: 63aec...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...