Gå til innhold

Akseptable yrker for en partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uakseptabelt: Eiendomsmegler, selger, leiemorder, yrkessoldat, hallik.

Anonymkode: 53b99...249

leiemorder, yrkessoldat og hallik er vell ikke aktuelt her lol. hun tenke vell mer på normale yrker.

Anonymkode: 65bb6...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det finnes alle slags mennesker i alle yrker, men det er noen yrker som jeg anser som litt mer attraktive hos damene enn andre.

Det mest attraktive er omsorgsyrker. At de har empati og sympati med barn, eldre eller andre grupper som trenger vår omsorg, syns jeg er tiltrekkende.

Dessverre syns jeg ikke kvinner som er super karriere-fokuserte er så tiltrekkende. Jeg ville foretrukket en partner som har jobb for å leve, og som ikke lever for jobben. Det er også langt fra min virkelighet, så jeg tror ikke vi ville vært særlig kompatible uansett.

Men igjen må det presiseres at en kvinnes yrke ikke nødvendigvis trenger å si noe om personlige egenskaper, så dette blir jo å generalisere voldsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt: Bonde, slakter, drive med pelsdyroppdrett, drive med dyreforsøk, prostituert, "spådame"/"dyretolk"/"healer"/andre humbug yrker, drive dank på nav, yrkeskriminelle. De jeg kommer på nå. Jeg trur det er svært få norske kvinnelige leiemordere eksempel. 

Aktuelt: Alt annet så lenge hun ikke må leve på meg. 

Anonymkode: e2018...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke singel, men har selvsagt vært.  Heldigvis hadde jeg såpass klart hode at jeg så etter andre egenskaper og kvaliteter enn yrkestittel.  Ble gift med en flott og arbeidsom mann, med holdning og etikk, som matchet meg. 

Selv hadde jeg utdanning og inntekt som lå langt over hans.   Men det er jo bare tilfeldigheter som gjorde at våre yrkesvalg ble forskjellige.

Hva er det som gjør at så mange unge i dag har behov for å "pynte" seg med en partners yrkestittel og økonomiske status?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...