AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Kanskje har det vært mange flere tråder slik som denne, men jeg hadde likevel satt pris på svar. Jeg er heller ikke ute etter svar som "jeg bryr meg ikke om yrket til en evt partner" etc - da dette spørsmålet er rettet mot dem som bryr seg. Så: Hva er yrker dere synes er akseptable, og ikke akseptable? Feks på svar: Ikke akseptabelt : Medarbeider hos Clas Ohlson Akseptabelt: Advokat Og nevn hvilket kjønn dere er og tiltrekkes av. Anonymkode: 98e87...6fb 1
bortebra Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg må lete lenge for å finne et yrke som jeg virkelig ikke hadde likt... Jeg tror det måtte vært noe forurensende + noe jeg synes er sinnssykt uinteressant (og det er faktisk ikke så mye), à la motocrossutøver eller racerbilsjåfør. Jeg tviler på at det er så mange som lever av det. Nei, jo. Eller noe new age-tacky, à la meditasjonsinstruktør eller sjaman eller engleskoleprofessor. Av aktuelle yrker; det meste annet. Siden jeg bor i storby og vanker i et miljø hvor de fleste har studert, har det dog blitt til at ekskjærester og aktuell kjæreste har yrker som krever høyere utdanning. Men det er ikke noe must. Jeg kjenner kloke fiskere, jordbrukere, håndverkere osv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Er kvinne Ikke akseptabelt: Lege, advokat, pilot, jobb til sjøs Akseptabelt: Det meste, bortsett fra typ yrker nevn over. Helst en med en arbeidsdag på 8 timer, ok lønn, som han trives i, men som ikke er for slitsom (jobb er jobb, man skal ha energi til det faktiske livet sitt) Grunn: Aldri møtt/datet noen med de øverste yrkene, som ikke har et guds-kompleks, er ekstremt høye på seg selv (sånn at det blir kvalmt), oppodragne, ikke eier respekt for andre som liker annet enn dem, ser ned på "lavstatus" folk, og har en tendens til utroskap og kvinnediskriminering/sesuell trakkaserring. Såklart er ikke alle sånn, bare alle de jeg har møtt/gått på date med. Har aldri klart å forholde meg til noen av de, så har alltid måtte takke nei til videre dater. Føler menn med "Normale" yrker er bedre mennesker, og er mer jodnære. Min oppfatning Anonymkode: 06ccb...667 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Er mann. Ubrukelig: politiker, politi, i barnevernet og andre yrker som passer for folk som elsker å herse med og plage andre. Ellers er yrket fullstendig uinteressant. Anonymkode: ba1d4...a54
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Kan dere og skrive hvor gammel/ hvilken aldersgruppe dere tilhører. For tror dette er veldig interessent. For tror det er sånt man ikke bryr seg så mye om jo eldre man blir, men kanskje jeg tar feil. Anonymkode: 84a99...01c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Litt skepsis mot de som jobber i typisk prestisje yrker og selvstendig næringsdrivende, men ikke pga yrkesvalg. Bare fordi de ofte jobber så mye at de ofte er kjipe, egoistiske og dårlige kjærester. Men alt i alt bryr jeg med ikke i det hele tatt. Kan være søppeltømmer eller gatemusikant for meg. -K Anonymkode: 0dcbc...4ea 1
Skap-plass Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 Merker jeg blir veldig provosert av slike tråder. 🙄 Hvem vet hva drømmemannen eller dama jobber med?
LoveMessage Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er en kvinne på 30 (gift, 2 barn). Yrke spiller egentlig fint lite, men trives med å ha romslig økonomi, så det er en fordel om det er godt betalt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 Yikes Er kvinne og jeg ser ikke hvordan å ydmyke seg selv under korrupte ledere skal være en bra ting. Anonymkode: 08685...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #10 Skrevet 31. oktober 2017 Har ingenting å si så lenge han er snill med mennesker og ikke tror han er bedre enn noen på noe måte. Anonymkode: 402e3...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #11 Skrevet 31. oktober 2017 Ikke akseptabelt : Høyrevridd politiker , leder i nazi organisasjon, ansatt på dyrepelsfarm, ansatt på strippeklubb. Det handler om moraler. Utover det spiller det ingen rolle om han jobber på Clas Ohlson eller er lege. Det viktigste er at han har en trygg og stabil inntekt, ikke stillingen han har eller feltet han jobber i. Anonymkode: ecec9...da4 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg skal svare ordentlig, men nøyer meg sannelig ikke med å skrive yrket, HER SKAL ALT MED: Yrke han må ha: Pilot i KLM. Ikke noe annet flyselskap, bortsett fra kanskje island air. Han må ha kort hår, mørkt, men kan være litt grått. Han må være mellom 182 og 185 cm høy. Han MÅ ha grønne øyne. Han må ha muskler, han må IKKE ha tynne armer. Han MÅ like jobben sin, men ikke være for lenge borte om gangen. Det kan ikke under noen omstendighet være kvinnelige flyvertinner på hans flygninger, kun mannlige flyverter. KVINNE, 37 år fra Vestlandet. Anonymkode: 1c03e...aee 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #13 Skrevet 31. oktober 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje har det vært mange flere tråder slik som denne, men jeg hadde likevel satt pris på svar. Jeg er heller ikke ute etter svar som "jeg bryr meg ikke om yrket til en evt partner" etc - da dette spørsmålet er rettet mot dem som bryr seg. Så: Hva er yrker dere synes er akseptable, og ikke akseptable? Feks på svar: Ikke akseptabelt : Medarbeider hos Clas Ohlson Akseptabelt: Advokat Og nevn hvilket kjønn dere er og tiltrekkes av. Anonymkode: 98e87...6fb Er heterofil kvinne. Synes det er vanskelig å avgrense, da yrke generelt ikke er et veldig hardt krav for meg. Men i kategorien "ikke akseptabelt" ville nok de fleste typer butikkmedarbeidere falle, dersom med mindre stillingen er en deltidsstilling før/under utdanning. Stiller seg litt annerledes dersom vedkommende har utdanning og aktivt søker etter annen jobb, men ikke kommer seg inn på markedet. De fleste yrker er "akseptable" for meg, så lenge de stiller noen krav til kompetanse utover "kan scanne ting i kassen". Anonymkode: c7f4e...c66
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #14 Skrevet 31. oktober 2017 Uaktuelt: alle yrker med ugunstig arb.tid (feks kokk, politi), alle yrker som er en livsstil (feks bonde, musiker), alle yrker hvor han jobber veldig mye og har lite ferie (feks IT), alle yrker som vitner om manglende empati (noe innen pels, dyrehage etc). I tillegg er militære yrker uaktuelt (autoritær, machotendenser, mye flytting. Anonymkode: ebe66...716
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #15 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er avhengig av å ha en intelligent og samfunnsengasjert mann som kan utfordre meg litt. Disse er lettest å finne innenfor yrker som krever høyere utdannelse, men jeg er også åpen for selvstendig næringsdrivende f.eks. dersom de har en del i topplokket Eiendomsmeglere er helt utelukket Anonymkode: 73aa9...34a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #16 Skrevet 31. oktober 2017 Uakseptabelt: Eiendomsmegler, selger, leiemorder, yrkessoldat, hallik. Anonymkode: 53b99...249
Xcase33 Skrevet 31. oktober 2017 #17 Skrevet 31. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje har det vært mange flere tråder slik som denne, men jeg hadde likevel satt pris på svar. Jeg er heller ikke ute etter svar som "jeg bryr meg ikke om yrket til en evt partner" etc - da dette spørsmålet er rettet mot dem som bryr seg. Så: Hva er yrker dere synes er akseptable, og ikke akseptable? Feks på svar: Ikke akseptabelt : Medarbeider hos Clas Ohlson Akseptabelt: Advokat Og nevn hvilket kjønn dere er og tiltrekkes av. Anonymkode: 98e87...6fb haah....hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at det faktisk var partneren som skulle risikere å vikariere i yrket ? ...det du egentlig spør om her er hvor mange det er viktig å kunne titulere partneren sin utad for å få en høyere sosial status selv? samt hva som anses for å være godt nok til å oppnå dette iform av yrkestatus. Så lurer jeg på hvor mange som er dumme nok til å avsløre seg her nå da....
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #18 Skrevet 31. oktober 2017 15 minutter siden, Xcase33 skrev: haah....hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at det faktisk var partneren som skulle risikere å vikariere i yrket ? ...det du egentlig spør om her er hvor mange det er viktig å kunne titulere partneren sin utad for å få en høyere sosial status selv? samt hva som anses for å være godt nok til å oppnå dette iform av yrkestatus. Så lurer jeg på hvor mange som er dumme nok til å avsløre seg her nå da.... Riktig. Anonymkode: 98e87...6fb
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #19 Skrevet 31. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kvinne Ikke akseptabelt: Lege, advokat, pilot, jobb til sjøs Akseptabelt: Det meste, bortsett fra typ yrker nevn over. Helst en med en arbeidsdag på 8 timer, ok lønn, som han trives i, men som ikke er for slitsom (jobb er jobb, man skal ha energi til det faktiske livet sitt) Grunn: Aldri møtt/datet noen med de øverste yrkene, som ikke har et guds-kompleks, er ekstremt høye på seg selv (sånn at det blir kvalmt), oppodragne, ikke eier respekt for andre som liker annet enn dem, ser ned på "lavstatus" folk, og har en tendens til utroskap og kvinnediskriminering/sesuell trakkaserring. Såklart er ikke alle sånn, bare alle de jeg har møtt/gått på date med. Har aldri klart å forholde meg til noen av de, så har alltid måtte takke nei til videre dater. Føler menn med "Normale" yrker er bedre mennesker, og er mer jodnære. Min oppfatning Anonymkode: 06ccb...667 Oj! Her var det mange fordommer gitt. Jeg er lege, og har vanskelig for å identifisere meg med det du beskriver her. gudskompleks? en noe arrogant holdning? Anonymkode: ba56d...729
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #20 Skrevet 31. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje har det vært mange flere tråder slik som denne, men jeg hadde likevel satt pris på svar. Jeg er heller ikke ute etter svar som "jeg bryr meg ikke om yrket til en evt partner" etc - da dette spørsmålet er rettet mot dem som bryr seg. Så: Hva er yrker dere synes er akseptable, og ikke akseptable? Feks på svar: Ikke akseptabelt : Medarbeider hos Clas Ohlson Akseptabelt: Advokat Og nevn hvilket kjønn dere er og tiltrekkes av. Anonymkode: 98e87...6fb jeg er mann og jeg vil tro de aller fleste menn...90 prosent av dem ikke bryr seg i det hele tatt hva yrket damen har , så lenge hun har egne penger og er pen og deilig men det er selvfølgelig noen yrker jeg kunne drømmeønsket for min framtidige kjæreste disse er sykepleier eller andre stillinger som går under helse ( disse kvinnene er veldig flink til å gi omsorg, veldig positivt) frisør ( de er alltid pene, og de kan klippe meg) personelig trener ( liker å trene selv og de holder seg i god form hele tiden og er ofte deilige) jobb i klesbutikk vaskedame massør kokk, så lenge hun ikke er tjukk jobb i andre yrker som gir meg fordeler yrker jeg ikke hadde vært for begeistret for : proffesor jobb innen bygg og anlegg....det er mannearbeid lege advokat eiendomsmegler flyvertinne ...kommer ikke på mer Anonymkode: 65bb6...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå