Gjest ricecrispies Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Har lyst til å kjøpe en slik panne for å bruke de gangene det ikke er plass nok i stekepanna. Men hvor mange dl bør den romme? Bør jeg kanskje ha to? Har tenkt å bruke til saus og litt utprøving av indisk mat og gryter.
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Størrelsen på panner og gryter er selvfølgelig avhengig av hvor mange personer man lager mat til. Det er dumt å bruke for store kokekar hvis man oftest lager mat til 1-2 personer.
Gjest ricecrispies Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 17 minutter siden, H80 skrev: Størrelsen på panner og gryter er selvfølgelig avhengig av hvor mange personer man lager mat til. Det er dumt å bruke for store kokekar hvis man oftest lager mat til 1-2 personer. Burde nevnt det. Lager oftest til mange,5-7 stk. Saus derimot, 2-3 personer
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Da kjøper du en panne som passer til den mengden mat du trenger å ha i panna når du lager mat. Det finnes ikke noen fasit på dette. Hvis du skal lage mye mat trenger du en stor panne. Selv har jeg fått en aha-opplevelse på størrelsen på panner og kokekar, jeg lager oftest mat til 1 eller 2 personer og dette er vanvittig mye enklere, morsommere og raskere med utstyr som er tilpasset til oppgaven. Altså små stekepanner og kjeler :-) Endret 30. oktober 2017 av H80
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå