AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har akkurat flyttet inn i en leilighet hvor det står en eldre Jøtul vedovn. Tenkte jeg skulle prøve den, men finner ikke noe spjeld? Det virker egentlig som det er åpent til pipa for jeg tente på en papirrull og røken forsvant oppover, men har ikke alle ovner spjeld? Anonymkode: 67182...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 30. oktober 2017 #2 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Alle ovner har ikke det, nei. Alle de tre jeg har hatt har vært uten. Endret 30. oktober 2017 av cleangal Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Del Skrevet 30. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat flyttet inn i en leilighet hvor det står en eldre Jøtul vedovn. Tenkte jeg skulle prøve den, men finner ikke noe spjeld? Det virker egentlig som det er åpent til pipa for jeg tente på en papirrull og røken forsvant oppover, men har ikke alle ovner spjeld? Anonymkode: 67182...71f Det er vel gjerne åpne peiser som har spjeld. Ikke vedovner. Anonymkode: 87e63...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Del Skrevet 30. oktober 2017 De fleste ved-/koks-/kullovner har spjeld. Det har de fordi det skal være mulig å justere lufttilgangen. Anonymkode: 9f5ee...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Del Skrevet 30. oktober 2017 Alle piper har ikke spjeld. Det er mer vanlig mes spjeld i pipa om det er peis, slik en kan stenge om en ikke fyrer i peisen. Det som er kjempe viktig er at pipa må være godkjent av feievesenet. Det kan være timg i pipa som ikke er bra og det blir det brann av. Det kan være knuste eller murstein som har falt ut, mye sot, defekte feieluker. Og mye mer. Så snakk med feievesenet og be dem komme og sjekke. Anonymkode: 12af9...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. oktober 2017 #6 Del Skrevet 31. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat flyttet inn i en leilighet hvor det står en eldre Jøtul vedovn. Tenkte jeg skulle prøve den, men finner ikke noe spjeld? Det virker egentlig som det er åpent til pipa for jeg tente på en papirrull og røken forsvant oppover, men har ikke alle ovner spjeld? Anonymkode: 67182...71f Se etter der røykrøret går ut fra ovnen, er det ikke et lite handtak der, er det heller ikke noe spjeld der. Noen har andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå