Gå til innhold

Kevin Spacey anklaget for seksuell trakassering

Gjest Emera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Jacques skrev:

Du er jo overhodet ikke innsatt i saken. Gratulerer med det.

sleng ut direkte bevis, så snakker vi. og ikke linker til andre artikkler fra vg og dagbladet. 30 år siden er ting vi kan glemme og ikke grave opp nå å skape kaos for ingenting. hadde noen faktisk blitt utsatt for overgrep så hadde de nok kommt ut LITT tidligere enn 30 år senere

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hilde77 skrev:

sleng ut direkte bevis, så snakker vi. og ikke linker til andre artikkler fra vg og dagbladet. 30 år siden er ting vi kan glemme og ikke grave opp nå å skape kaos for ingenting. hadde noen faktisk blitt utsatt for overgrep så hadde de nok kommt ut LITT tidligere enn 30 år senere

Du har virkelig ikke peiling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Meetoo

Jeg har opplevd et par tilfeller av uønsket seksuell oppmerksomhet fra andre menn. (jeg er hetero)

Første gang var jeg 16. Da var det en mann som kløyp meg i rumpesprekken når jeg sto i kø. Det skjedde i et asiatisk land, og jeg skjønte rett og slett ikke bæret. Skjønner det ikke enda. En annen gang var på fest for et år siden. Jeg pratet med en gubbe. Han ble full, sentimental og sa han likte meg så godt. Plutselig begynte han å kysse på meg selv om han ikke er offisielt homo.

Jeg tar til etterretning at andre kan få PTSD av sånne opplevelser, men jeg synes egentlig bare litt synd på "overgriperne" mine, særlig han siste. Det betyr ikke at jeg synes det er greit. Andre tar skade av det, tydeligvis og det respekterer jeg. Kanskje det er mer skremmende for kvinner som er fysisk svakere enn overgriperen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hilde77 said:

Anthony Rapp har snakket om dette siden 1990, han har bare nå nettopp bekreftet navnet på sin overgriper

Og det er en hel rekke med andre som har stått frem at han har gjort det samme mot de. Han fikk sparken fra Netflix på grunnlag av at hans oppførsel gjorde stemningen på settet til House of Cards giftig. Det er ikke snakk om en random anklage fra 30 år siden som nettopp er nevnt. Og hadde det vært det, måtte man også ta den alvorlig.

Gjennomsnittstiden det går fra overgrepet/-ene skjer til folk står frem med det (og "innrømmer" at de har vært utsatt for overgrep) er vel noe sånt som 17 år. Noen sier det aldri høyt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Scherbatsky skrev:

Anthony Rapp har snakket om dette siden 1990, han har bare nå nettopp bekreftet navnet på sin overgriper

Og det er en hel rekke med andre som har stått frem at han har gjort det samme mot de. Han fikk sparken fra Netflix på grunnlag av at hans oppførsel gjorde stemningen på settet til House of Cards giftig. Det er ikke snakk om en random anklage fra 30 år siden som nettopp er nevnt. Og hadde det vært det, måtte man også ta den alvorlig.

Gjennomsnittstiden det går fra overgrepet/-ene skjer til folk står frem med det (og "innrømmer" at de har vært utsatt for overgrep) er vel noe sånt som 17 år. Noen sier det aldri høyt.

så må anthony ha bevis da . hvor er de ? med den holdningen så kunne vell alle lagd falsk anklage om vi skulle tro alle uten beviser

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutes ago, hilde77 said:

så må anthony ha bevis da . hvor er de ? med den holdningen så kunne vell alle lagd falsk anklage om vi skulle tro alle uten beviser

Ja, og hva er Kevins bevis for at det ikke skjedde? Eller, nei, han har vel så og si innrømmet det, i den dritdårlige bortforklaringen slash unnskyldningen sin.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Scherbatsky skrev:

Ja, og hva er Kevins bevis for at det ikke skjedde? Eller, nei, han har vel så og si innrømmet det, i den dritdårlige bortforklaringen slash unnskyldningen sin.

Han trenger jo ikke bevis for at det ikke skjedde. Er motparten som har anklaget ham da må de bevise det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Kevin Spacey snakker sant når han sier at han ikke husker overgrepet på Rapp. Når det nå kommer frem at han muligens har holdt på på denne måten i over 30år, er det ikke rart han ikke husker det ene av mange overgrep..

Lurer på om det er mange skuespillere, regissører og andre i Hollywood som er bekymret for hvem som blir den neste!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CK Lous blir anklaget for å onanere foran kvinner som ikke ønsker det. Det ryktet har svirret rundt lenge, men nå har fem kvinner stått frem med navn og Lous har avlyst premieren på filmen sin.

De sier det er mange svin blant komikerne og det tror jeg på. 

Endret av potetstappe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Jacques said:

Hollywood og showbiz er trakassering og maktmisbruk satt i system.

Enig. Håper vi forbrukerne bruker vår markedsmakt til å vise at dette må ta slutt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, potetstappe skrev:

CK Lous blir anklaget for å onanere foran kvinner som ikke ønsker det. Det ryktet har svirret rundt lenge, men nå har fem kvinner stått frem med navn og Lous har avlyst premieren på filmen sin.

De sier det er mange svin blant komikerne og det tror jeg på. 

det " sies " og " anklaget og " rykter" 

nå må folk slutte. man må ha håndfaste bevis for å anklage noen, ikke ord . å ødlegge noen sin karriere når man ikke har et snev av bevis bare ord mot ord er helt forkastelig. kvinner elsker denne offermentaliteten. metoo har gått alt for langt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste nettopp flere av disse anklagelsene fra metoo kampanjen og fant forresten dette

Ferrari began, saying: ‘My concern is the good that’s been done with the hashtag #metoo campaign’, branching off to explain how MP Mark Garnier asking his aide to buy him a sex toy was not sexual harassment.

But Holly immediately jumped in, questioning who should decide what is and is not sexual harassment.

så tydeligvis er alt mulig seksuell trakkasering. å spørre noen om å kjøpe et sexleketøy er ikke seksuell trakkasering i det hele tatt og mange kvinner skal liksom definere selv hva som er seksuell trakkasering eller ikke. jeg tipper på at 50 % av alle disse " seksuelle trakkaseringene " er småplukk og ikke trakkasering i det hele tatt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hilde77 skrev:

slik er det når lkynsjmobben av politisk korrekte kvinner er på tokt

Nommin, så søtt.

Lynsjmobben må være synlig den også, slik at den blåøyde motparten får noe viktigere å debattere om. Noe som forhåpentligvis får fokuset deres vekk fra diskusjonene om "hund i bil", "brus til frokost" og "barnefordeling og samvær-spekulasjoner" som viktigste saker når det kommer til meningsytring. 

Xoxo 😚😘

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, fjær skrev:

Det rakner mer og mer i Hollywood nå, Charlie Sheen er nå utpekt som den som forgrep seg på Corey Haim....

Jeg håper at alt det som blir sagt nå, er sant, at ingen blir uskyldig utpekt... 

Mest sannsynlig så er det noen uskyldige som kommer til å bli utpekt i forbindelse med alle anklagene som florerer mot "alle" nå. Facebook er den nye gapestokken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tragisk å se at visse deltagere i denne tråden så åpenbart fornekter sannheten om hvordan ting fungerer i Hollywood og mediebransjen generelt. Det har florert rykter om blant annet Kevin Spacey og Charlie Sheen i årevis (30+ år)  på forskjellige forum og nettsider som har mer troverdighet enn blant annet KG. Jeg ble ikke sjokkert av flere av disse anklagene for jeg har lest om dem i mange år. Desverre representerer kverulantene her inne en stor del av den menneskelige befolkningen. Og det er nettopp derfor det er vanskelig for folk som har vært utsatt for maktmisbruk og overgrep å stå frem og derfor det tar år før det skjer noe. Det finnes alltid noen som legger skylden på ofrene, ihvertfall når noen anklager noen som generelt sett er godt likt. Ingenting og ingen overrasker meg lenger. Og jeg tror mer på ofrene enn de selvhøytidelige "superstjernene" som ofte forventer å få det som de vil. Makt og berømmelse ødelegger folk. Og de som oppnår makt og berømmelse er ofte ikke de beste menneskene. 

Endret av elisaday
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elisaday skrev:

Det er så tragisk å se at visse deltagere i denne tråden så åpenbart fornekter sannheten om hvordan ting fungerer i Hollywood og mediebransjen generelt. Det har florert rykter om blant annet Kevin Spacey og Charlie Sheen i årevis (30+ år)  på forskjellige forum og nettsider som har mer troverdighet enn blant annet KG. Jeg ble ikke sjokkert av flere av disse anklagene for jeg har lest om dem i mange år. Desverre representerer kverulantene her inne en stor del av den menneskelige befolkningen. Og det er nettopp derfor det er vanskelig for folk som har vært utsatt for maktmisbruk og overgrep å stå frem og derfor det tar år før det skjer noe. Det finnes alltid noen som legger skylden på ofrene, ihvertfall når noen anklager noen som generelt sett er godt likt. Ingenting og ingen overrasker meg lenger. Og jeg tror mer på ofrene enn de selvhøytidelige "superstjernene" som ofte forventer å få det som de vil. Makt og berømmelse ødelegger folk. Og de som oppnår makt og berømmelse er ofte ikke de beste menneskene. 

Jeg sier ikke at det ikke er seksuell trakkasering i hollywood. Det er det nok. Men man må ha håndfaste bevis før man driver å ødlegger karrieren til noen.  Rykter og anklager fra andre eller på nettforum eller ikle teller ikke

Jeg hadde heller ikke klaget ober seksuell trakkasering om det hadde gitt meg jobb med millioninntekter og stjernestatus. Om kvinner selv lar seg bli seksuelt trakkasert for penger og jobbtilbud så kan de ikke komme 30 år senere og hyle 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hilde77 skrev:

Jeg sier ikke at det ikke er seksuell trakkasering i hollywood. Det er det nok. Men man må ha håndfaste bevis før man driver å ødlegger karrieren til noen.  Rykter og anklager fra andre eller på nettforum eller ikle teller ikke

Jeg hadde heller ikke klaget ober seksuell trakkasering om det hadde gitt meg jobb med millioninntekter og stjernestatus. Om kvinner selv lar seg bli seksuelt trakkasert for penger og jobbtilbud så kan de ikke komme 30 år senere og hyle 

Når det gjelder Kevin Spacey så har dette ingenting med kvinner å gjøre. Og uansett så har det ingenting å si hvem som blir trakassert, men hvem som trakasserer dem. Hvem som misbruker autoritet, makt og innflytelse. 

Endret av elisaday
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...