Gå til innhold

Kevin Spacey anklaget for seksuell trakassering

Gjest Emera

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, potetstappe skrev:

Ja,  var også fan tidligere. Men det viser vel bare hva man har sett mange ganger tidligere. Man trenger ikke være et godt menneske selv om man har et stort talent. 

Helt sant. :( Mange store talenter som har vist seg å være drittsekker. Fysj! 

6 minutter siden, Winza skrev:

Nå begynner karakteren i American Beauty å virke mer realistisk, men jeg kommer ikke til å slutte å like filmer han har vært med i uansett. Blir urettferdig mot de andre skuespillerne i filmene som har slitt hardt for å gjøre filmene bra, får heller bare minne meg selv på at det bare er rollefigurer og ikke kevin 

Æsj, ja, tenkte det samme. :kvalm:  Og jeg som alltid har likt den filmen så godt. 

Tenkte mer på hans roller. Filmene er jo selvfølgelig gode uansett, men de vil aldri bli de samme igjen for meg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har virkelig misforstått meg, jeg synes ikke noen form for seksuell trakassing er ok og folk burde straffes for det. Kevin vil bli straffet for dette som alle andre som har gjort det samme, jeg var skeptisk til disse ryktene når jeg først kommenterte i denne tråden men i løpet av de siste få dagene så har jeg begynt å få helt avsmak av fyren. At han har gjort dette mot alle de folkene er kvalmende, beklager at jeg har vært ufin og frekk i innlegg her

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rart at folk finner innleggene dine provoserende her winza, du har jo holdt det gående hele veien med å støtte og forminske det Spacey er anklaget for. Det er ikke folk som har misforstått deg, det er dine egne konkrete innlegg som det reageres mot og det er virkelig ikke rart. Mulig slike vanskelige saker overgår din evne til å forstå og diskutere, men da kan du jo velge å la de være. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det er ikke noe rart at folk finner innleggene dine provoserende her winza, du har jo holdt det gående hele veien med å støtte og forminske det Spacey er anklaget for. Det er ikke folk som har misforstått deg, det er dine egne konkrete innlegg som det reageres mot og det er virkelig ikke rart. Mulig slike vanskelige saker overgår din evne til å forstå og diskutere, men da kan du jo velge å la de være. 

Det gjør det ikke men jeg dreit meg ut i akkurat denne tråden og det beklager jeg for, jeg legger meg flat

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Og DU vet med sikkerhet at han ikke gjorde noe noe galt?  Tror du han inngikk kjempeforlik for å være snill? Ut av sitt gode hjerte?Tull!

Så hvorfor inngikk den andre parten forlik? Hvorfor bruker du det at han inngikk forlik mot ham, men ikke mot motparten? Motparten hadde tross alt mest å tjene på forlik dersom historien var diktet opp: Da fikk det det de ville, nemlig penger. Hadde anklagene vært reelle ville de vært langt mindre sugne på forlik.

MJJ inngikk forlik fordi han var på sammenbruddets rand. Han var både mentalt og fysisk syk, og ville bare ha saken ut av verden.

I etterkant er det jo også bevist at anklagene var løgn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Var litt usikker om jeg skal kommentere dette eller ikke. Men følte jeg måtte. Er enig at det et veldig alvorlig at Kevin har begått overgrep og seksuell trakassering. Men forstår ikke hvorfor ofrene står frem i media fremfor å anmelde han? Når de er så mange har de en sikker sak. Det er ikke det at jeg ikke tror på ofrene, men jeg får svertekapanje-vibber når ingen av de anmelder, men kun forteller det til media. Det er veldig rart. 

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jabx skrev:

Så hvorfor inngikk den andre parten forlik? Hvorfor bruker du det at han inngikk forlik mot ham, men ikke mot motparten? Motparten hadde tross alt mest å tjene på forlik dersom historien var diktet opp: Da fikk det det de ville, nemlig penger. Hadde anklagene vært reelle ville de vært langt mindre sugne på forlik.

MJJ inngikk forlik fordi han var på sammenbruddets rand. Han var både mentalt og fysisk syk, og ville bare ha saken ut av verden.

I etterkant er det jo også bevist at anklagene var løgn.

I begge sakene gikk ingen av foreldrene til politiet. De skaffet seg først advokat. Hvilke foreldre gjør det dersom du mistenker at barnet ditt har blitt utsatt for seksuelle overgrep? I den første saken krevde faren først penger direkte fra MJ, utenom noe rettssystem. Etter at politiet til slutt ble innblandet, og etterforskningen startet, fikk media fikk snusen i det. Det var dessuten ikke MJ som betalte noe forlik. Det var hans forsikringsselskap, mot hans vilje. Faren i dette tilfellet ødela hele familien sin, forholdet til sønnen sin, det gode forholdet sønnen og moren hadde hatt til MJ og den økonomiske bistanden de hadde fått. I rettsak nr 2 kom det fram at moren i den første saken ikke hadde hatt kontakt med sønnen siden den forrige rettsaken, da sønnen hadde frigjort seg fra foreldrene(emancipation of minors). Faren tok livet sitt kort tid etter at MJ døde om jeg ikke husker feil. 

http://www.buttonmonkey.com/misc/maryfischer.html

https://floacist.wordpress.com/2009/11/20/chandler-suicide-highlights-media-bias-against-jackson-by-charles-thomson/

Sak nr 2 var et sirkus. Blant annet ble det hevdet at Macaulay Culkin var et offer, noe han sjokkert benektet da han ble innkalt som vitne. De få vitnene som støttet anklagene var blant annet et par tidligere ansatte som hadde fått sparken da de stjal. De hadde selv gjort et forsøk på å saksøke MJ, men tapte. Moren i saken hevdet hun og barna ble holdt fanget av MJ på Neverland. I samme tidsrom var MJ utenbys over flere dager, moren var ute og handlet i limousin, og hun hadde fri tilgang til telefon. Det henger jo ikke på greip. Andre kjendiser vitnet også om at denne familien hadde forsøkt å svindle dem. 

Joda, mye av oppførselen til MJ er kanskje ikke helt etter boka. Han sov sammen med flere av barna, men en må se det sånn at MJ selv var et veldig skadet og traumatisert individ. Han ønsket å hjelpe andre barn for å kompensere for sin egen tapte barndom.

Beklager avsporingen igjen. Jeg selv trodde lenge på det bildet tabloidene malte av MJ og tenkte mitt, men for noen år siden kom jeg over en artikkel angående saken som satte alt i nytt lys. Etter flere undersøkelser innså jeg at jeg hadde vært altfor naiv og skammet meg faktisk. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Winza skrev:

Nå begynner karakteren i American Beauty å virke mer realistisk, men jeg kommer ikke til å slutte å like filmer han har vært med i uansett. Blir urettferdig mot de andre skuespillerne i filmene som har slitt hardt for å gjøre filmene bra, får heller bare minne meg selv på at det bare er rollefigurer og ikke kevin 

Jeg elsker den filmen, men har alltid hatt en litt creepy følelse av mannen etter å ha sett han i American Beauty.  Han er jo lik i virkeligheten som rollekarakteren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
14 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Var litt usikker om jeg skal kommentere dette eller ikke. Men følte jeg måtte. Er enig at det et veldig alvorlig at Kevin har begått overgrep og seksuell trakassering. Men forstår ikke hvorfor ofrene står frem i media fremfor å anmelde han? Når de er så mange har de en sikker sak. Det er ikke det at jeg ikke tror på ofrene, men jeg får svertekapanje-vibber når ingen av de anmelder, men kun forteller det til media. Det er veldig rart. 

Det kan være flere grunner. De kan f.eks. være hindret av Statute of limitations, og flere "står fram" anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
1 hour ago, Snuppah00 said:

Jeg elsker den filmen, men har alltid hatt en litt creepy følelse av mannen etter å ha sett han i American Beauty.  Han er jo lik i virkeligheten som rollekarakteren.

Kanskje det er nettopp derfor han er så god i den rollen, og i creepy roller i det hele tatt. Kanskje han trigges av å legge seg så nær sin egen personlighet og sine egne verste sider. At risikoen for å bli avslørt gav han edgen han trengte for å gjøre sterke kunstneriske prestasjoner som den han gjorde i American Beauty? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Eirasi skrev:

I begge sakene gikk ingen av foreldrene til politiet. De skaffet seg først advokat. Hvilke foreldre gjør det dersom du mistenker at barnet ditt har blitt utsatt for seksuelle overgrep? I den første saken krevde faren først penger direkte fra MJ, utenom noe rettssystem. Etter at politiet til slutt ble innblandet, og etterforskningen startet, fikk media fikk snusen i det. Det var dessuten ikke MJ som betalte noe forlik. Det var hans forsikringsselskap, mot hans vilje. Faren i dette tilfellet ødela hele familien sin, forholdet til sønnen sin, det gode forholdet sønnen og moren hadde hatt til MJ og den økonomiske bistanden de hadde fått. I rettsak nr 2 kom det fram at moren i den første saken ikke hadde hatt kontakt med sønnen siden den forrige rettsaken, da sønnen hadde frigjort seg fra foreldrene(emancipation of minors). Faren tok livet sitt kort tid etter at MJ døde om jeg ikke husker feil. 

http://www.buttonmonkey.com/misc/maryfischer.html

https://floacist.wordpress.com/2009/11/20/chandler-suicide-highlights-media-bias-against-jackson-by-charles-thomson/

Sak nr 2 var et sirkus. Blant annet ble det hevdet at Macaulay Culkin var et offer, noe han sjokkert benektet da han ble innkalt som vitne. De få vitnene som støttet anklagene var blant annet et par tidligere ansatte som hadde fått sparken da de stjal. De hadde selv gjort et forsøk på å saksøke MJ, men tapte. Moren i saken hevdet hun og barna ble holdt fanget av MJ på Neverland. I samme tidsrom var MJ utenbys over flere dager, moren var ute og handlet i limousin, og hun hadde fri tilgang til telefon. Det henger jo ikke på greip. Andre kjendiser vitnet også om at denne familien hadde forsøkt å svindle dem. 

Joda, mye av oppførselen til MJ er kanskje ikke helt etter boka. Han sov sammen med flere av barna, men en må se det sånn at MJ selv var et veldig skadet og traumatisert individ. Han ønsket å hjelpe andre barn for å kompensere for sin egen tapte barndom.

Beklager avsporingen igjen. Jeg selv trodde lenge på det bildet tabloidene malte av MJ og tenkte mitt, men for noen år siden kom jeg over en artikkel angående saken som satte alt i nytt lys. Etter flere undersøkelser innså jeg at jeg hadde vært altfor naiv og skammet meg faktisk. 

Alle som saksøke han for det ene og det andre var bare ute etter pengene hans. Helt idiotisk at han fikk SÅ mye pes og hets for å være så mye sammen med barn og at han lå i samme seng som de (hvor han leste bøker og de spiste cookies) hadde det vært en dame, så hadde INGEN brydd seg. Så fort det er en mann, så blir han stemplet som pedofil på flekken. Setter man seg inn i historien og leser seg opp, så skjønner man at folk bare var ute etter pengene og media prøvde å stille han i dårlig lys. Stakkars mann.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok reagert på en voksen dame med fullt med barn i sengen også som ikkke er hennes egne. Ikke mye normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/3/2017 at 7:05 AM, haptic said:

Det finnes alltid de som instinktivt beskytter overgripere heller enn å beskytte barna. Det er sånn verden går rundt.

Det finnes alltid de som instinktivt beskytter menneskers rett til å få sin side av historien hørt, til å få sin side lagt fram i en domstol der man faktisk bruker bevis og ikke bare løse rykter, der man ikke går ut og offentlig henger ut folk og ødelegger livene deres basert på løse påstander, før man vet om det engang stemmer, heller enn å hive seg på ryktemøllen og finne glede i å henge ut andre, frem til man en dag kanskje selv er den som blir hengt ut for noe man ikke har gjort, og man skulle ønske at man ikke ble hengt ut i hele verden uten et fnugg av bevis.

Du husker kanskje en viss historie fra Norge om en ambulansearbeider som ble hengt ut i hele Norge, med VG i spissen og fikk karrieren og livet sitt ødelagt basert på løse rykter og tull? Hvordan endte den saken nå igjen? Ble han frifunnet og fikk en saftig erstatning? Kanske det, men fikk han tilbake alle årene med slit, karieren og sin psykiske helse? Lite trolig...

Endret av Fraggzy
skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, miagunda skrev:

Hadde nok reagert på en voksen dame med fullt med barn i sengen også som ikkke er hennes egne. Ikke mye normalt.

Kanskje det ikke er normalt, men det er ingen grunn til at folk hylet ut pedofil. Sikkert noen som hadde reagert hvis det var en kvinne, men folk reagerer mye sterkere hvis det er en mann. Bare det jeg synes er teit. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuespiller Kevin Spacey klippes ut fra regissør Ridley Scotts etterlengtede, nye film «All the Money in the World», melder Deadline.

Nyheten kommer etter flere anklager om seksuell trakassering mot Spacey. Han etterforskes nå av britisk politi for et påstått seksuelt overgrep i 2008.

Spacey spilte opprinnelig styrtrik oljemagnat og kunstsamler Jean Paul Getty i filmen, men erstattes nå av skuespiller Christopher Plummer («A Beautiful Mind»).

Det skal umiddelbart gjøres nye opptak av alle scenene til Spacey.

https://www.dagbladet.no/kultur/storfilmen-er-ferdig-og-premiereklar-men-forst-skal-kevin-spacey-klippes-ut/68864806

Så bra! Tyder på at Hollywood har forstått alvoret i situasjonen. Får håpe filmen blir god og gjør det bra!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det rakner mer og mer i Hollywood nå, Charlie Sheen er nå utpekt som den som forgrep seg på Corey Haim....

Jeg håper at alt det som blir sagt nå, er sant, at ingen blir uskyldig utpekt... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2017 den 19.54, Fjolleriet skrev:

Det er tredve år siden! TREDVE ÅR! 

Syns det er heilt latterlig hvordan en hendelse for tredve år siden skal ødelegge hele inntrykket dere har av han. Det blir, for meg, så absurd (!) at jeg finner ikke ord for å beskrive det. Jeg har gjort myyye dumt i løpet av mine 28 år på Moder jord, og det er helt sikkert ikke siste gang jeg går på noen feilskjær. Grugleder meg til at jeg om tredve år skal måtte stå til rette for den potteplanta jeg stjal i fylla, for de trekka med hasj jeg tok som 18åring, den gangen jeg slo etter eksen min i raseri og ikke minst: de av og til seksuelt lada kommentarene jeg tidvis slenger rundt meg på tull til mine venner og kollegaer av begge kjønn.

Til slutt må det også sies: jeg er skikkelig imponert over alle dere rotter som sitter hjemme bak skjermene deres og har bare levert til gull hele livet. Gratulerer, og god jul. 

slik er det når lkynsjmobben av politisk korrekte kvinner er på tokt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hilde77 skrev:

slik er det når lkynsjmobben av politisk korrekte kvinner er på tokt

Ja, for overgrep har jo så mye med politisk korrekthet å gjøre. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jacques skrev:

Ja, for overgrep har jo så mye med politisk korrekthet å gjøre. 

ja når det er 30 år siden og det er anklager og ingen direkte bevis så er det ja. hadde det vært ekte bevis så hadde folk vært i fengsel nå. noe de ikke er . alt er bare anklaging og synsing og ingenting stemmer før det motsatte er bevist

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...