Gå til innhold

Barnevern

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning, brukerdebatt og personangrep, samt svar til dette

sofie777, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 31.10.2017 den 16.42, GiftMann38 skrev:

Barnevernet burde hatt mye mer makt og ressurser. Masse foreldre som er "kjærlige" som aldri burde hatt barn.

Slik det er i dag har Barnevernet for mye makt. Det er barna dette går mest utover. Det er traumatiserende for et barn å bli tatt med makt mot sin vilje og plassert i fremmede og uegnede hjem. :) Det skulle vært et kontrollorgan som førte tilsyn med Barnevernets vurderinger og beslutninger før de blir iverksatt. Da hadde mye skade vært unngått. 

• Liker 1
Skrevet

Ser at jeg antageligvis ikke er alene om å være i en slik situasjon. Det jeg er redd for å måtte sende ungene alene til far. Nå har jeg i det minste litt kontroll, og kan være tilstede for barna når de trenger meg. Å sende dem alene til faren er helt utenkelig, da vil jeg heller bli boende.

Anonymkode: 8f8a7...28b

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at jeg antageligvis ikke er alene om å være i en slik situasjon. Det jeg er redd for å måtte sende ungene alene til far. Nå har jeg i det minste litt kontroll, og kan være tilstede for barna når de trenger meg. Å sende dem alene til faren er helt utenkelig, da vil jeg heller bli boende.

Anonymkode: 8f8a7...28b

Det er ekstremt skadelig for barna å se en forelder bli utsatt for vold av den andre forelderen, både fysisk og psykisk. Vil du at barna skal vokse opp og bli som han? Få andre psykiske problemer? Rusproblemer? Du kan aldri skjule for barna hva som skjer mellom dere.

Hvordan er han som far? Hvis han er voldelig mot barna også, kan det jo hende at du får omsorgen alene.

Anonymkode: 428f9...1d5

Skrevet
På 1.11.2017 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Uansett hvem eller hva barneverntjenesten får melding om, så går de frem slik loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100  med forskrift pålegger barnevernsansatte å jobbe. Det er det samme og uansett hvilken problemstillinger det lages tråder på. 

Saksbehandlingen føges etter forvaltningsloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1967-02-10 

Det er alltid greit å sette seg inn i aktuelle lover.

Anonymkode: 52146...01b

Prosessene i saksgangen vil kunne variere alt ettersom hva bekymringen gjelder og om situasjonen vurderes akutt eller ikke.

Anonymkode: bfe52...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...