AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #21 Skrevet 30. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber litt fra hjemmekontor når det passer seg, når jeg ikke orker et par timers reisevei frem og tilbake (eksempelvis hvis jeg ikke har fått sovet noe særlig natten før) og hvis jeg f.eks. skal til lege eller tannlege i løpet av dagen. Jeg jobber i en "vanlig" jobb i IT-bransjen. De fleste på jobben min har hjemmekontor 1-3 dager i uka. Vi trenger ikke informere noen om det i forveien, bare legger det inn i kalenderen for så å være tilgjengelig via Skype og telefon hvis det skulle oppstå noe. Jeg jobber som regel fra senga når jeg har hjemmekontor, uten å verken sminke meg eller kle meg Anonymkode: 87b0b...93a Dette høres litt for fantastisk ut, er det mulig å fortelle hvilken type IT-jobb dette er? Hva jobber du med innen IT liksom? Og er det vanlig med mulighet for hjemmejobbing innen IT? Anonymkode: 8d077...15c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #22 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er oversetter og jobber hjemmefra. Passer meg utmerket å slippe å måtte forholde meg til andre mens jeg jobber. I arbeidstida er jeg ikke tilgjengelig på privat mobil, Facebook o.l. Jeg åpner heller ikke hvis det ringer på og jeg ikke har avtale om at noen skal komme. Jeg har lagt opp arbeidsdagen min slik at jeg begynner klokka 9 og jobber til 12. Da har jeg en lang pause, går tur med hunden og spiser litt. Så jobber jeg fra 14-17. Jeg jobber gjerne 9-12 på lørdager og søndager hvis jeg ikke skal noe annet. Da kan jeg ta en dag fri midt i uka når jeg trenger det. Anonymkode: 36488...231 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #23 Skrevet 30. oktober 2017 45 minutes ago, AnonymBruker said: Dette høres litt for fantastisk ut, er det mulig å fortelle hvilken type IT-jobb dette er? Hva jobber du med innen IT liksom? Og er det vanlig med mulighet for hjemmejobbing innen IT? Anonymkode: 8d077...15c Jeg jobber innenfor backendprogrammering/utvikling av banksystemer Det er ganske tungt arbeid rent mentalt, så ofte er hjemmekontor gunstig pga. mye bråk og skravl på åpent kontorlandskap, noe som ofte hemmer konsentrasjonen. Samtidig har jeg ofte behov for å diskutere ting sammen med kolleger, så da føler jeg ofte at det er bedre å prate sammen fysisk enn "virtuelt". Oppgavene er ofte ganske isolert fra systemene i den fasen vi jobber i nå, så sånn sett er det ganske greit med hjemmekontor og selvstendig arbeid, men på et tidspunkt skal alt "sys sammen" og da er det bra og ha samme tankegang under utviklingen for å unngå for mye "etterarbeid". All arbeid blir senere nøye gjennomgått av folk som verifiserer at du har gjort ting riktig og at programmene fungerer som de skal ift. kravene, før de blir lagt inn i kodebasen. Hvor vanlig det er med hjemmejobbing i IT-bransjen er jeg litt usikker på, har flere studievenner som nå er i fast arbeid som ikke har muligheten, men samtidig noen som har det. Har inntrykk av at muligheten deres til hjemmekontor henger sammen med graden deres arbeidet henger sammen med andres arbeid på. På min jobb er det veldig isolert, dvs. hvis jeg gjør noe feil vil det trolig oppdages veldig tidlig i prosessen og jeg vil bli bedt om å rette opp i det før noen kunder merker det, ettersom det går igjennom flere nivåer av kvalitetssikring før det settes i produksjon. Noen arbeidsplasser satser på litt raskere tid mellom utvikling og produksjonssetting, og derav har de høyere krav til samarbeid gjennom utviklingsprosessen. Håper dette ikke ble for teknisk Anonymkode: 87b0b...93a 2
cryptogirl Skrevet 1. november 2017 #24 Skrevet 1. november 2017 Jeg jobber med å kjøpe og selge kryptovalutta, samt mining av disse. Når disse inntektene nesten ble dobbelt av hva jeg hadde som produktionsarbeider innom fiskeindustrien, var valget ganske så lett å ta. Sa opp meg, å har ikke angret en dag på det. Av og til må man bare våge å ta spranget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå