AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Noen her som jobber hjemmefra?? Fortell meg hva du gjør og hvordan du startet opp. Anonymkode: a68bf...3c7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Hva mener du med "startet opp"? Jeg jobber hjemmefra, dvs sitter på hjemmekontor og jobber. Jeg jobber i it-bransjen. Anonymkode: ed055...932
Stineee Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Altså hvordan du "kom inn" i jobben, hvis du skjønner
cmd Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som jobber hjemmefra?? om jeg har noe å gjøre privat, tar jeg hjemmekontor halv dag. Da logger jeg inn på server via jobb pc og jobber som normalt. Akkurat samme måte som jeg hadde gjort på arbeidsplassen, men hjemme. Vi gjør/har det meste elektronisk så slikker å være dokumenter, permer.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Mener du "startet opp" som i starte egen bedrift der man jobber mye hjemmefra, eller at man er i en "vanlig" jobb for en arbeidsgiver der man kan jobbe mye fra hjemmekontor? Anonymkode: 07fb2...9e4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg jobber litt fra hjemmekontor når det passer seg, når jeg ikke orker et par timers reisevei frem og tilbake (eksempelvis hvis jeg ikke har fått sovet noe særlig natten før) og hvis jeg f.eks. skal til lege eller tannlege i løpet av dagen. Jeg jobber i en "vanlig" jobb i IT-bransjen. De fleste på jobben min har hjemmekontor 1-3 dager i uka. Vi trenger ikke informere noen om det i forveien, bare legger det inn i kalenderen for så å være tilgjengelig via Skype og telefon hvis det skulle oppstå noe. Jeg jobber som regel fra senga når jeg har hjemmekontor, uten å verken sminke meg eller kle meg Anonymkode: 87b0b...93a
Carrot Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 Jeg har en ordning hvor jeg kan sitte hjemme å jobbe, jobben dekker fiber og telefon. Det er omtrent på samme måte som å sitte på kontoret bortsett fra at man slipper "mas i døren" i løpet av dagen i grunnen.. Men du tenker kanskje på selvstendige med eget firma osv TS og ikke de som "jobber hjemmefra" sånn på generell basis?
Gjest puttee Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 Er det ikke litt ensomt å jobbe hjemmefra flere dager i uken? Synes selv at det er fint å fysisk dra på jobb og sosialisere med kollegaer.
Carrot Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 (endret) 5 minutter siden, puttee skrev: Er det ikke litt ensomt å jobbe hjemmefra flere dager i uken? Synes selv at det er fint å fysisk dra på jobb og sosialisere med kollegaer. Jeg jobber jo og folk kan både kontakte meg på mail, skype for business, webex, telefon osv osv så man er jo ikke isolert slik sett? Endret 30. oktober 2017 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 5 minutes ago, puttee said: Er det ikke litt ensomt å jobbe hjemmefra flere dager i uken? Synes selv at det er fint å fysisk dra på jobb og sosialisere med kollegaer. Jeg foretrekker definitivt å fysisk være til stede på jobb. Men liker å ha muligheten til å holde meg hjemme hvis jeg er litt pjusk, skal til tannlegen, osv. Men er ofte ganske ensomt på jobb på fredager, fordi de fleste liker å jobbe hjemmefra da Anonymkode: 87b0b...93a
Gjest puttee Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Carrot skrev: Jeg jobber jo og folk kan både kontakte meg på mail, skype for business, webex, telefon osv osv så man er jo ikke isolert slik sett? Men du er jo fysisk isolert? Jeg bare lurte. For min del trenger jeg å ha folk rundt meg en arbeidsdag, synes det er mye hyggeligere enn å skulle sitte i pysjen usminket hjemme. Selvfølgelig hadde det vært godt med hjemmekontor en dag i ny og ne, det skal jeg ikke legge skjul på. Men at det var normalen, nei det hadde blitt for ensomt for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, puttee skrev: Men du er jo fysisk isolert? Jeg bare lurte. For min del trenger jeg å ha folk rundt meg en arbeidsdag, synes det er mye hyggeligere enn å skulle sitte i pysjen usminket hjemme. Selvfølgelig hadde det vært godt med hjemmekontor en dag i ny og ne, det skal jeg ikke legge skjul på. Men at det var normalen, nei det hadde blitt for ensomt for meg. Men det er jo ingen som tvinger deg til å jobbe hjemmekontor når dette innebærer en isolert hverdag for deg der du sitter hjemme i pysjen usminket. Anonymkode: 93024...07c 1
Carrot Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 39 minutter siden, puttee skrev: Men du er jo fysisk isolert? Jeg bare lurte. For min del trenger jeg å ha folk rundt meg en arbeidsdag, synes det er mye hyggeligere enn å skulle sitte i pysjen usminket hjemme. Selvfølgelig hadde det vært godt med hjemmekontor en dag i ny og ne, det skal jeg ikke legge skjul på. Men at det var normalen, nei det hadde blitt for ensomt for meg. Jeg står opp med ungene og dagen er helt normal bortsett fra at jeg ikke drar på kontoret - jeg sitter ikke i pysj usminket på web ex møter tror du har helt feil inntrykk av hjemmekontor som chill og lax..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #15 Skrevet 30. oktober 2017 46 minutter siden, Carrot skrev: Jeg jobber jo og folk kan både kontakte meg på mail, skype for business, webex, telefon osv osv så man er jo ikke isolert slik sett? Ikke 100% det samme å kun ha kommunikasjon via nettjenester. Det er en del interaksjon som fungerer best ved f2f kontakt Anonymkode: 07fb2...9e4
Carrot Skrevet 30. oktober 2017 #16 Skrevet 30. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke 100% det samme å kun ha kommunikasjon via nettjenester. Det er en del interaksjon som fungerer best ved f2f kontakt Anonymkode: 07fb2...9e4 Det kommer ann på type arbeid
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #17 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, Carrot skrev: Det kommer ann på type arbeid Joda, men selv der "enkle" møter, så er det fortsatt nyanser, kroppsspråk, tonefall etc. som best fremstår når man snakker fysisk med en annen kollega Anonymkode: 07fb2...9e4
Carrot Skrevet 30. oktober 2017 #18 Skrevet 30. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, men selv der "enkle" møter, så er det fortsatt nyanser, kroppsspråk, tonefall etc. som best fremstår når man snakker fysisk med en annen kollega Anonymkode: 07fb2...9e4 Har du erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #19 Skrevet 30. oktober 2017 2 minutter siden, Carrot skrev: Har du erfaring med dette? Ja, det vil jeg si. Jobber bla. med teknologi, og vi har sett en del på møteromsløsninger og teknologi rundt det. Det er svært vanskelig å matche fysisk kontakt mellom to kolleger. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke bør bruke teknologi, for det er utvilsomt et nyttig tillegg i en eller hektisk hverdag som gjør dagene mer fleksible for mange, men det å bare ha hjemmekontor kan vi ikke anbefale de vi jobber for. Ikke hvis man skal ha en must mulig optimal kommunikasjon og representasjon. Anonymkode: 07fb2...9e4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #20 Skrevet 30. oktober 2017 Vi har muligheter til hjemmekontor. Jeg pleier kun å ta det hvis jeg er pjuskete, har en time hos f.eks. tannlegen eller at det blir snøkaos slik at det blir problemer med offentlig transport. Ofte krever det litt planlegging for jeg bør ta med ting hjem. Alternativt at jeg velger arbeidsoppgaver som jeg kan gjøre uten. Selv om jeg penfler minimum 1,5 time hver vei foretrekker jeg å være på jobb. Anonymkode: 4d4c8...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå