Gå til innhold

Hvordan tenker egentlig gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke. Han liker meg og jeg liker han. Likevel stopper det der. Han vil ikke binde seg, orker ikke forpliktelser og mas. Vi avslutta for noen måneder siden men har fremdeles litt kontakt og interesserer oss på en måte i den andre sitt liv. Får følelsen av at ingen av oss klarer å gi helt slipp. Jeg kontakter aldri gutter som jeg vet er interesserte i meg med mindre det er gjensidig. Mulig gutter er annerledes og liker oppmerksomheten de får? Jeg kuttet kontakten i fire uker og svarte ikke på noe han sendte. Når jeg tok kontakt med han igjen virket han glad for det. Jeg klarer bare ikke forstå meg på han og all vinglingen hans. Vi har ikke liggi sammen etter jeg avslutta så tror ikke han kontakter meg i håp om å få seg noe heller. Men skjønner ikke hvorfor vi ikke klarer å la hverandre være helt? Dette gjelder selvfølgelig meg også, ikke bare han .. 

Anonymkode: 7ceb7...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det, de vil ha i pose og sekk. Sex, nærhet, omsorg, bekreftelser og oppmerksomhet , men ikke forplikte seg og vie livet sitt til noen. Det handler mest om egoet, ikke være avhengig eller følelsesmessig låst til en kvinne, barnsligheten og urasjonaliteten om å tro at det vil komme bedre muligheter forbi. 

Det er en felle som er vanlig for jenter å havne i , så derfor er det viktig å tidlig i datingprosessen snakke om og få kartlagt om han har rom og tid for en kjæreste, om han ønsker seg kjæreste eller bare selskap og sex og om han er tydelig på dette eller snakker det bort med at han får se hva som skjer osv. Seriøse menn har seriøse mål. Useriøse menn vil ikke ha en konkret plan med en kvinne eller et konkret mål. 

Anonymkode: 8f609...3e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det, de vil ha i pose og sekk. Sex, nærhet, omsorg, bekreftelser og oppmerksomhet , men ikke forplikte seg og vie livet sitt til noen. Det handler mest om egoet, ikke være avhengig eller følelsesmessig låst til en kvinne, barnsligheten og urasjonaliteten om å tro at det vil komme bedre muligheter forbi. 

Det er en felle som er vanlig for jenter å havne i , så derfor er det viktig å tidlig i datingprosessen snakke om og få kartlagt om han har rom og tid for en kjæreste, om han ønsker seg kjæreste eller bare selskap og sex og om han er tydelig på dette eller snakker det bort med at han får se hva som skjer osv. Seriøse menn har seriøse mål. Useriøse menn vil ikke ha en konkret plan med en kvinne eller et konkret mål. 

Anonymkode: 8f609...3e5

Åå herre.. Hvis den eneste problemstillingen du klarer å komme på er dette, så sier det mer om deg enn om noen andre.

Anonymkode: f51e4...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan en gutt tenker er høyst individuelt. Gutter er ikke en homogen gruppe med kloner og identiske personligheter eller tankemønster. Har man møtt en gutt så har man møtt en gutt, man kan ikke bruke vedkommende som mal for hvordan alle gutter er da det er enorme variasjoner fra hannkjønn til hannkjønn.

Det blir som med kvinner - det er et hav av mangfold og ulike personligheter og hjerner som tenker og resonnerer vidt forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle normale mennesker vil ha folk de er glad i rundt seg og ser ikke på dem som "forpliktelser og mas". Det er alt du trenger å vite. 

Anonymkode: 6784c...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller fleste har lyst til å binde seg om de treffer en de klaffer 100 % med. Jeg tror også mange liker bekreftelse, sex, nærhet og selskap med en de klaffer f.eks 80 % med. Men da gidder de ikke å ta det ekstra hensynet som man må når man er i et forhold. Og beskriver det heller som forpliktelser og mas. 

Så jeg tror han liker deg, men han liker deg ikke godt nok. Bruk heller tiden din på en der det klaffer 100 % for begge to. 

Anonymkode: a47eb...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorgfor skal jeg svare på dette når alle andre uansett svarer for meg og tror så innmari mye?

Anonymkode: f51e4...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de aller fleste har lyst til å binde seg om de treffer en de klaffer 100 % med. Jeg tror også mange liker bekreftelse, sex, nærhet og selskap med en de klaffer f.eks 80 % med. Men da gidder de ikke å ta det ekstra hensynet som man må når man er i et forhold. Og beskriver det heller som forpliktelser og mas. 

Så jeg tror han liker deg, men han liker deg ikke godt nok. Bruk heller tiden din på en der det klaffer 100 % for begge to. 

Anonymkode: a47eb...ba3

Jeg har tenkt det uttallige ganger jeg også. Likevel har han vært så bestemt på at han ikke vil ha forhold nå, og derfor føler jeg ikke han har gitt "oss" en ordentlig sjanse. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han må kontakte meg med jevne mellomrom hvis jeg tar helt avstand fra han? Vi har en del felles venner og når vi har møttes "tilfeldig" følger han med på alt jeg driver med.. Står jeg med andre gutter eller danser med noen så føles det ut som jeg har en vaktbikkje stående og stirre på meg, og det er det jeg ikke forstår. Hvorfor er han sånn om han uansett ikke føler at vi passer godt nok sammen? Da burde han vel gi blanke f i hva jeg driver med? 

Ts

Anonymkode: 7ceb7...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner virkelig ikke. Han liker meg og jeg liker han. Likevel stopper det der. Han vil ikke binde seg, orker ikke forpliktelser og mas. Vi avslutta for noen måneder siden men har fremdeles litt kontakt og interesserer oss på en måte i den andre sitt liv. Får følelsen av at ingen av oss klarer å gi helt slipp. Jeg kontakter aldri gutter som jeg vet er interesserte i meg med mindre det er gjensidig. Mulig gutter er annerledes og liker oppmerksomheten de får? Jeg kuttet kontakten i fire uker og svarte ikke på noe han sendte. Når jeg tok kontakt med han igjen virket han glad for det. Jeg klarer bare ikke forstå meg på han og all vinglingen hans. Vi har ikke liggi sammen etter jeg avslutta så tror ikke han kontakter meg i håp om å få seg noe heller. Men skjønner ikke hvorfor vi ikke klarer å la hverandre være helt? Dette gjelder selvfølgelig meg også, ikke bare han .. 

Anonymkode: 7ceb7...76f

Tenk litt over det jeg utheva her ..du må SLUTTE Å SPILLE SPILL.  

Kvinnfolk og alle de spillene de skal spille altså ...HELE TIDEN. hadde jeg likt deg før så hadde jeg mislikt deg etter det der ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xcase33 skrev:

Tenk litt over det jeg utheva her ..du må SLUTTE Å SPILLE SPILL.  

Kvinnfolk og alle de spillene de skal spille altså ...HELE TIDEN. hadde jeg likt deg før så hadde jeg mislikt deg etter det der ihvertfall. 

Ja, jeg har spilt spill, men det har han gjort også. Jeg er redd for å bli såra på nytt, derfor prøver jeg og gjøre det som er best for meg. Likevel er det ufattelig vanskelig når jeg fortsatt har masse følelser for han. Det er jo tross alt han som ikke vil noe seriøst, det er ikke meg. Jeg tør ikke si rett ut at jeg savner han og har lyst til å treffe han, selvom jeg da kanskje ville fått en ordentlig avslutning så ville det såra stoltheten noe sinnsykt om han ignorerte det eller om han sa han ikke ville. Jeg vil at han skal ta insj, men for alt jeg vet er han bare like feig som meg. 

Ts

Anonymkode: 7ceb7...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Xcase33 skrev:

Tenk litt over det jeg utheva her ..du må SLUTTE Å SPILLE SPILL.  

Kvinnfolk og alle de spillene de skal spille altså ...HELE TIDEN. hadde jeg likt deg før så hadde jeg mislikt deg etter det der ihvertfall. 

Enig med deg, helt frem til kjønnsdebatten. Kvinnfolk holder ikke på slik, MENNESKER holder på slik...

Hun skaper oppstyr med sin personlighet, spill, usikkerheter. Men hun beholder "er jeg som vil ha noe seriøst ikke han". Det holder hun på en måte over hodet på han og ergo gir dette henne en mulighet til å spille han - enda hun vet at han også har følelser

Til ts. Du kan ikke oppfatte interessen hans og kommunisere med han og la alt annet ligge rolig en liten stund? Dropp spillet. Dropp usikkerhetene.. Nyt selskapet

Anonymkode: f60f0...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Xcase33 skrev:

Tenk litt over det jeg utheva her ..du må SLUTTE Å SPILLE SPILL.  

Kvinnfolk og alle de spillene de skal spille altså ...HELE TIDEN. hadde jeg likt deg før så hadde jeg mislikt deg etter det der ihvertfall. 

TS sitat: "Jeg kontakter aldri gutter som jeg vet er interesserte i meg med mindre det er gjensidig. Mulig gutter er annerledes og liker oppmerksomheten de får?"... "Jeg kuttet kontakten i fire uker og svarte ikke på noe han sendte. Når jeg tok kontakt med han igjen virket han glad for det."

Jeg synes ikke det er rart at ts lurte på om han bare likte oppmerksomheten. Men jeg tror ikke menn/kvinner holder på slik som han uten at de er interessert i noe mer. Likevel kan jeg egentlig bare snakke for meg selv... for alt jeg vet er det mange menn/kvinner som digger å få oppmerksomhet fra motsatt kjønn som de ikke er interessert i (det virker bare fjernt for meg).

Foreslår likevel at du ikke "spiller" mer. Det er fattig trøst mens du egentlig er interessert i han og ønsker han godt..ikke sant?

Det jeg lurer på er hvorfor du er helt tom for ideer på hvem han er/hvordan han er, når du kjenner han slik du gjør? Har du ikke pratet med han om dette? Har ikke samtaleemnet om "dere/oss/forhold/hvorfor ting er slik og slik" dukket opp?

:klo:

Anonymkode: f51e4...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er kun vanskelige å forstå dersom du er i en slags benektelse. 

Det er mulig å like noen uten å ville bli sammen med dem. Han liker deg ikke så mye. Akkurat som at jeg kan synes en jente er søt uten at hun trenger å være bestevenninnen din. 

Han vet du liker ham, og han synes det er hyggelig å få bekreftelsen. Men han liker deg ikke så godt at han er villig til å ta seg av markedet. En jente kan dukke opp som han blir virkelig forelsket i. Og da vil han ikke ha maset med å måtte slå opp med deg. Så han er ærlig fra starten av. Det er jo helt greit.

Dersom du vil ha et forhold, så vet du hvor han står der, og avslutter kontakten. 

Anonymkode: 5d444...76c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han bare sagt at han ikke vil ha forpliktelser og forhold fordi han ikke vil ha det, uten noen dypere begrunnelse og forklaring? 

Selv er jeg deprimert og føler ikke at jeg kan være en god kjæreste slik som jeg har det nå (merk: som jeg har det ). Men jeg er åpen om det og sier at det er på grunn av depresjon som trenger fokus og arbeid (forhåpentligvis slik at jeg kan få det til å forsvinne)

Hvis han ikke har gitt deg noen annen begrunnelse for det enn at han ikke vil ha et forhold så hadde jeg ansett det som manglende interesse.

Anonymkode: 2e566...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Har han bare sagt at han ikke vil ha forpliktelser og forhold fordi han ikke vil ha det, uten noen dypere begrunnelse og forklaring? 

Selv er jeg deprimert og føler ikke at jeg kan være en god kjæreste slik som jeg har det nå (merk: som jeg har det ). Men jeg er åpen om det og sier at det er på grunn av depresjon som trenger fokus og arbeid (forhåpentligvis slik at jeg kan få det til å forsvinne)

Hvis han ikke har gitt deg noen annen begrunnelse for det enn at han ikke vil ha et forhold så hadde jeg ansett det som manglende interesse.

Anonymkode: 2e566...a1b

Han har sagt at det bl.a er fordi han har mye jobb og føler ikke han kan gi det som kreves for å få det til og fungere. Han har vært i ett langt forhold tidligere og det tok slutt av den årsaken. Jeg tror han er redd for at det samme skal skje igjen og at han blir såra. Samtidig mener jeg det er feil å sammenligne meg og hu. 

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sitat: "Jeg kontakter aldri gutter som jeg vet er interesserte i meg med mindre det er gjensidig. Mulig gutter er annerledes og liker oppmerksomheten de får?"... "Jeg kuttet kontakten i fire uker og svarte ikke på noe han sendte. Når jeg tok kontakt med han igjen virket han glad for det."

Jeg synes ikke det er rart at ts lurte på om han bare likte oppmerksomheten. Men jeg tror ikke menn/kvinner holder på slik som han uten at de er interessert i noe mer. Likevel kan jeg egentlig bare snakke for meg selv... for alt jeg vet er det mange menn/kvinner som digger å få oppmerksomhet fra motsatt kjønn som de ikke er interessert i (det virker bare fjernt for meg).

Foreslår likevel at du ikke "spiller" mer. Det er fattig trøst mens du egentlig er interessert i han og ønsker han godt..ikke sant?

Det jeg lurer på er hvorfor du er helt tom for ideer på hvem han er/hvordan han er, når du kjenner han slik du gjør? Har du ikke pratet med han om dette? Har ikke samtaleemnet om "dere/oss/forhold/hvorfor ting er slik og slik" dukket opp?

:klo:

Anonymkode: f51e4...c1d

Vi har snakket om det, derfor jeg valgte å avslutte. Jeg orket ikke mer usikkerhet og supre perioder for så at han trakk seg vekk i frykt for at det skulle bli for mye følelser. Prøvde vel på mange måter og tvinge han til å ta ett ordentlig valg, men så klarer vi ikke  å la hverandre være helt i fred og da har det endt som nå. Vet ikke om jeg orker å bli så såra som jeg ble når jeg avslutta en gang til, er vel derfor jeg spiller ett spill og velger å late som jeg ikke er såå interessert lenger. Håper vel at han skal tro han har mistet meg for godt og innse at han vil gi det ett nytt forsøk. Hadde han sagt rett ut at vi ikke passer sammen og at det aldri ville bli oss hadde det ikke vært noe mer å dvele med, da hadde jeg kommet meg videre. Men det er de tegnene han hele veien gir som gir meg en følelse av at det fortsatt er noe der som gjør det vanskelig

Anonymkode: 7ceb7...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg til å tenke på denne tråden 

Jeg synes du bør betrygge han og gi han en ordentlig god opplevelse av å være forelsket. Opplever man for mange idiotiske ting rundt forelskelser og forhold kan man fort få forpliktelsesangst

Anonymkode: 7015f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har spilt spill, men det har han gjort også. Jeg er redd for å bli såra på nytt, derfor prøver jeg og gjøre det som er best for meg. Likevel er det ufattelig vanskelig når jeg fortsatt har masse følelser for han. Det er jo tross alt han som ikke vil noe seriøst, det er ikke meg. Jeg tør ikke si rett ut at jeg savner han og har lyst til å treffe han, selvom jeg da kanskje ville fått en ordentlig avslutning så ville det såra stoltheten noe sinnsykt om han ignorerte det eller om han sa han ikke ville. Jeg vil at han skal ta insj, men for alt jeg vet er han bare like feig som meg. 

Ts

Anonymkode: 7ceb7...76f

Synes du er egoistisk ...hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde blitt ignorert i flere uker selv om jeg tok masse initiativ ..men når du kun bryr deg om egne følelser så er det jo slik det blir. Kan bare si før du i det hele tatt forsøker å forsvare at du må jobbe mye med deg selv før du bør gå inn i et forhold med et annet menneske. ..du er årevis fra å bli klar. 

men det er også min erfaring at Norske kvinnfolk er f**** meg de feigeste på hele planeten her.  Tror de er noe helst spesielt og altfor gode til å risikere å bli avvist...fy faen så kvalm jeg blir.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Menn er forskjellige ts og mulig han bare er typen som ikke vil binde seg. Det er slik at man kan like og være glad i en dame uten å ha "kjæreste" følelser for henne. Noen ganger kan man også like en dame veldig godt og være veldig tiltrukket av henne, men man vet at man ikke passer særlig godt sammen. Jeg er ikke typen som holder kontakten gående med en jeg vet det ikke kommer til å skje noe mer med.

Hvis du har ytret hva du ønsker, og han sier han ikke vil binde seg burde du gi slipp på han. Det hjelper ikke deg å være emosjonelt investert i en fyr som ikke vil noe mer. Nå er det slik at du potensielt går glipp av andre fordi du ikke gir slipp på han som ikke er interessert i noe mer med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...