Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat det samme her! Føler med deg! Jeg er 30% sykemeldt pga kvalme og dårlig nattesøvn. Det hjelper ekstremt å få litt ekstra tid på morgenen. Det betyr at jeg kan fungere på jobb. 

Skrevet

Jeg skulle ikke lest denne tråden i går kveld, for jeg har alltid fått sove igjen når jeg har vært å tisset for n'te gang... men ikke i natt. Lys våken 2 timer før vekkerklokka. Sov 4 timer i natt :Gjesp: 

Skrevet

I gårkveld tok jeg saltvannsnesespray rett før jeg la meg, og også da jeg måtte opp på do. Det hjalp veldig i den forstand at jeg ikke ble tett. 

Men jeg fikk fremdeles ikke sove igjen... Jeg slapp i det minste å ligge og plages over tett nese, da... 

Anonymkode: fc2cf...0e8

Skrevet
På 31.10.2017 den 12.51, KlaraTT skrev:

Selv slet jeg også med søvn under graviditeten, men fant ut et pr. tips som funket som bare det for meg. Var veldig glad i kaffe under graviditeten, men bestemte meg for å unngå all kaffe etter kl. 17:00. Mannen min pleide også å gi meg en god og dyp massasje, som gjorde kroppen min kjempe sliten. De få kveldene når ingenting funket så var det bare en ting som funket. Jeg vet det er et omdiskutert tema, men et glass rødt funket supert. Vet det ikke er anbefalt for barnets helse, men det reddet meg virkelig gjennom graviditeten.  

Jeg liker egentlig ikke å moralisere over personlige valg, men hvis du nylig har vært gravid og drakk rødvin for å sove, skjønner jeg ikke at du turte. Og ikke så bra at du nevner det som en anbefaling når ts spør hvordan få sove. Nå vet man ikke hvor lite alkohol som skal til for å skade, og det var sikkert ikke så ofte du drakk det, men det er en veldig god grunn til at man anbefaler totalavhold. Dette fordi alkohol gir skader i mindre doser enn man trodde før, og det kan være individuelt hvor sårbart barnet er mtp om de tar skade av det. Jeg hadde heller ligget våken enn å tenke på hvilken skade som kanskje kunne skje.

Kaffe bør jo alle gravide være forsiktige med uansett om man sover godt. Mer enn 1-2 kopper antas å kunne påvirke fosteret negativt. Jeg merker også at jeg er mer sensitiv for koffein enn ellers, og kan ikke drikke kaffe senere enn veldig tidlig ettermiddag.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...