Gå til innhold

Hva utgjør full overgangsstønad?


Chips4

Anbefalte innlegg

Dere som er aleneforeldre under utdanning/ arbeid. Hva utgjør full overgangsstønad, tilleggsstønader etc. utbetalt i måneden?

Prøver å sette opp budsjett ut ifra min nye tilværelse. 

Kan man søke om noe hos Lånekassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om overgangsstønad, men så klart du kan søke Lånekassen om lån og stipend som alle andre dersom du skal studere :) da får du en stor utbetaling to ganger i året (tror det er rundt 20.000,- nå) og rundt 7.500,- i mnd.

Anonymkode: bd3f9...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og enslig forsørger. Har 1 barn med 70/30 deling.

os: 17353,- før skatt

bt: 1940

lånekassa: 9000

og barnebidrag om du skal motta det(jeg gjør ikke da vi har en annen avtale).

Anonymkode: 41327...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om overgangsstønad, men så klart du kan søke Lånekassen om lån og stipend som alle andre dersom du skal studere :) da får du en stor utbetaling to ganger i året (tror det er rundt 20.000,- nå) og rundt 7.500,- i mnd.

Anonymkode: bd3f9...8e8

Når man har barn får man forsørgerstipend i tillegg. Det utgjør litt over 9000 i mnd, 24500 i august og januar. :)

Anonymkode: 41327...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er student og enslig forsørger. Har 1 barn med 70/30 deling.

os: 17353,- før skatt

bt: 1940

lånekassa: 9000

og barnebidrag om du skal motta det(jeg gjør ikke da vi har en annen avtale).

Anonymkode: 41327...0b6

Stønad til barnetilsyn er også mulig å få. For første barn er det ca 100 per virkedag, og ca 50 for andre barn. I tillegg kan det være mulig å få bostøtte. Barnetrygd (utvidet) får man også hvis man har barna fast hos seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: