Gå til innhold

Treningspartner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er pr dags dato støttemedlem på Elixia på Majorstua, og kunne tenke meg en treningspartner for å lettere motivere meg til å dra på trening. Andre som trenger et lite puff for å komme over dørstokken? :roll:

Glemte å nevne at jeg er i tragisk dårlig form, så det er fint om den jeg eventuelt skal trene sammen med ikke er klar for maraton om en uke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du finner noen, kan du jo ta en titt på denne tråden? Noen av deltakerne slanker seg, noen (som jeg) er notorisk treningsnarkomane, og alle dytter hverandre i riktig retning :)

Skrevet

Eller du kan mase så mye du vil i forumet :) Selv er jeg notorisk treningsnarkoman, og ganske opptatt av det meste som har med trening, helse og kosthold å gjøre.

Skrevet

Jeg er ikke så altfor opptatt av kosthold og slanking (etter å ha hatt anorexia i 9 år), men merker jo absolutt at kroppen trenger trening. Jeg LIKER dessuten å trene, men syns det er grusomt kjedelig å trene alene :-(

Skrevet

Det viktige er å finne noe du liker å holde på med, slik at treningen blir lystbetont. Liker du for eksempel best å trene alene, eller sammen med andre? Er det noen spesielle aktiviteter du foretrekker framfor andre?

Jeg vil kanskje anbefale gruppetimer i sal som første start; gjerne timer som Høypuls eller stram opp2. Når du føler deg tryggere, kan du bygge på med styrketrening, som er viktig i ethvert treningsprogram.

Gå heller ikke for tungt ut, da blir det bare kjedelig og lite fristende. Hvis du trener riktig, er 2-3 ganger i uken nok.

Se her for masse motivasjonsfaktorer

Skrevet

Takk for tips, Lillith :)

Jeg har fått et styrkeprogram som er tilpasset min (elendige) form, og jeg liker å trene litt styrke. Men da helst sammen med noen, sånn at jeg kan skravle samtidig ;) Sal har jeg også lyst til å prøve, de har masse interessant på Elixia, men så tør jeg ikke alene :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...