Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi skal   til svinesund med bil fra Oslo. Det er vel svinesund som er det nærmeste hvis man drar fra oslo? 

Lurer på om det finnes gode kjøpesenteret i Svinesund? Med tanke på billige klær for  voksne og barn.

Skrevet

Nordby senteret har det meste, kjempestort senter få minutter fra Svinesund. Kan dog ikke hjelpe deg med spesefikke butikker. Ellers er det og kort vei til Strømstad som er veldig koslig sentum rundt havna.

Skrevet

Nordby er eid av Thon, så det er temmelig likt et hvilket som helst norsk kjøpesenter. 

Torp er fint, nede ved Uddevalla. Men det er jo en bit dit. Bra senter i Trollhättan også. 

Spørsmålet er vel hva du er ute etter ved å kjøre til Sverige. Prisene der er nokså stive på mat nå, ikke mye å tjene. Men alkohol og tobakk er jo billig om man vil ha det. 

Skrevet
6 minutter siden, Juniper skrev:

Nordby er eid av Thon, så det er temmelig likt et hvilket som helst norsk kjøpesenter. 

Torp er fint, nede ved Uddevalla. Men det er jo en bit dit. Bra senter i Trollhättan også. 

Spørsmålet er vel hva du er ute etter ved å kjøre til Sverige. Prisene der er nokså stive på mat nå, ikke mye å tjene. Men alkohol og tobakk er jo billig om man vil ha det. 

Nei ikke alkohol og tobakk. Er mest ute etter kjøtt/kylling og meieri produkter. Eller annet drikke som brus og juice..

Hvordan ligger det med priser når det gjelder klær fra sverige

Skrevet

Nordysenteret er best. Det er ikke noe særlig billigere klær der, for det er jo kjedebutikker alt sammen. Kan hende det er noen kroner å spare hvis du betaler i svenske kroner, men det er sånn type 10 kr å spare på en vare til 200 kr. De har bra utvalg av kjøtt, kylling, meieriprodukter og annet drikke

Anonymkode: 24605...990

Skrevet

Med mindre du foretrekker svensk "hushällsost" eller har laktoseintolleranse (de produktene er veldig mye billigere) er det ikke så mye å hente på meieriprodukter. Gulost ligger på 70-90,- pr kg. Melk og joghurt er litt billigere enn her. Jeg tar det med når jeg er der, men hadde aldri kjørt over for å handle det. 

Svensk kjøtt koster nesten det samme som i Norge, litt billigere. Det kjøttet du finner i grensebutikkene kommer gjerne fra Latvia, Brasil og Uruguay, og så videre. Dansk eller tyske/hollandske svinefileter. Jeg foretrekker å kjøpe  kjøtt som er produsert i Sverige eller Norge, da vi har nokså like dyrevelferdslover, og jeg vet at det er mindre antibiotika og hormoner som brukes i dyreproduksjonen her. 

Enkelte typer frukt og grønnsaker er billigere, som svenske epler. De har godt utvalg med duftende svenskproduserte epler på denne tiden. 

Synes prisene på juce har steget i det siste. Er vel drøyt 20 kroner for en to-liter nå, litt avhengig av merke. Og ikke så mye bedre enn den billige på Rema. Brus husker jeg ikke. 

Klær kjøper jeg ikke i Sverige med mindre jeg ramler over et veldig bra salg. Det kjennes ut som om Norske klesbutikker tar inn mer klær, og kjører ut ting som ikke selges med en gang på bedre tilbud enn jeg pleier å finne på svensk side. Men det kommer sikkert veldig an på hva du mener med "klær", jeg er fornøyd med å handle på Kap-Ahl og sånt til vanlig, og plukker med meg på salg fra ulike butikker. Bruker lite på klær. 

Min foretrukne matbutikk er denne: https://www.citygross.se

De har bare svensk kjøtt. Mye partivarer. Ofte gode priser. Men de er såpass langt inn i landet at du ikke kjører dit ens ærend. 

Skrevet

Husk at 100 norske er 102 svenske nå! 
Omtrent ingenting å spare på valutaforskjeller. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uten at jeg husker hver eneste pris på krona nå.

Jeg stikker over til Nordbysenteret på månedsbasis. Da kjøper jeg med meg ost, Lätta (svensk Brelett), melk i 1,5 litere, skyr og kesam, kjøttpålegg, salatmix, småtomater, brus, våtmat til katten og folköl (2,8%). Så tar jeg med meg svensk kyllingfilét, winerpøler (måtte Gud forby sånne usunne varer) eller karbonadedeig om det er tilbud på en av dem og det snart er tomt i frysen. Olivenolje og frø (gresskarkjerner/linfrø/solsikke) og oppvasaamskintabletter, om jeg trenger det.

Hender tilogmed det havner en pose potetgull med salt og eddik i kurven.

For en helt normal handlekurv av denne typen betalte jeg mellom 800 og 900 kroner for 14 dager siden. 

Jeg tar det som en tur, men er ganske sikker på at med de varene jeg kjøper så er det en lønnsom tur for meg.

Tillegg: Glemte å nevne kaffe siden jeg ikke kjøpte det for 2 uker siden. Kaffe (ganske ofte tilbud) er rimelig da.

Endret av Mis(s)Understood
Skrevet

Mitt forslag: Ullared må vel være et eldorado for enhver smak, men det ligger et godt stykke inni landet. Kanskje et weekend-opphold?

Skrevet

Svinesund er nærmest grensa og der er det butikker for det meste mat og den slags. Reiser du fem minutter sørover så er det Nordby kjøpesenter. Det likner på store kjøpesentre i Norge. Mye av de samme varene og de samme prisene bortsett fra tobakk og en del varer på matbutikken. Nordby er triveligere enn Svinesund og man er under tak og det er en del spisesteder der. Hvis du er ute etter matvarer så er det to store butikker med stort utvalg. Det er ikke så langt til Strømstad enda lenger sør, men det er en liten by med tradisjonelle butikker. Hvis jeg er på harry-handel pleier jeg å dra til Nordby siden det er enkelt å parkere og alt samlet på et sted.

Anonymkode: b77d1...bf4

Skrevet

Det er virkelig mye penger å spare på kjøtt og brus. 

Du kan få et brett med brusbokser (24stk) for 70-80kr. 

Kyllingfilet gjerne til kr 45,-. kg. Samt at de kyllingfiletene du får kjøpt i sverige. Slår alle jeg har smakt i Norge i smak. 

Karbonadedeig. Kjerne 60kr kg. 

Indrefilet av svin: 89kr/kg

Ytrefilet 69kr kg. 

Strimlet biffkjøtt kr 89,-/kg. 

En annen ting som er veldig billig i Sverige av en eller annen grunn. Er Fun Light saft. Tilnærmet halv pris. 

Kjøttboller. Nede i 29kr/ kg

Svenske pølser syns jeg er direkte smakløse og ekle. Så det handler jeg ikke. 

Er vel bvare å ta seg en tur og se. Man kommer gjerne hjem igjen med mange bæreposer. 

Anonymkode: cc820...2aa

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Svinesund er nærmest grensa og der er det butikker for det meste mat og den slags. Reiser du fem minutter sørover så er det Nordby kjøpesenter. Det likner på store kjøpesentre i Norge. Mye av de samme varene og de samme prisene bortsett fra tobakk og en del varer på matbutikken. Nordby er triveligere enn Svinesund og man er under tak og det er en del spisesteder der. Hvis du er ute etter matvarer så er det to store butikker med stort utvalg. Det er ikke så langt til Strømstad enda lenger sør, men det er en liten by med tradisjonelle butikker. Hvis jeg er på harry-handel pleier jeg å dra til Nordby siden det er enkelt å parkere og alt samlet på et sted.

EDIT: Det tar ca 1 time og 20 minutter fra Oslo med bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...