Gå til innhold

Droppe ut av studie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommet frem til at jeg skal droppe ut av studie, går andre året av bacheloren. Grunnen til at jeg dropper ut gidder jeg ikke skrive her, men kan si så at det har ingenting med latskap å gjøre.

Ved siden av studiene har jeg en deltidsjobb (en kveld i uka pluss ved behov). Hvis jeg dropper ut er dette alt jeg har, vil selvfølgelig søke etter en jobb med flere timer for å klare meg, men i mellomtiden; har jeg mulighet til å søke etter noe støtte fra nav? Planen er jo selvfølgelig å skaffe meg en fulltidsjobb så fort som mulig. 

Anonymkode: b1446...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir vel livsopphold som kan gjelde for deg. Ellers er det bostøtte, det er dog husbanken/kommunen som håndterer dette.

 

Du må ha tjent over 1,5G for å få dagpenger.

Anonymkode: a89ca...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, ikke dropp ut før du har en fulltidsjobb. Da får du hvertfall støtte fra Lånekassen, det er sannsynligvis mer enn sosialstødnaden fra nav og vesentlig mindre arbeid.

Anonymkode: a89ca...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt idiotisk ut å droppe ut når 1,5 år små år vil gi deg en grad..

Du kan sjekke Nav sine sider mot inntekten du har hatt (i ekstra-jobben) og se om du har tjent nok til at du har rettigheter på NAV, ellers er det sosialstønad. Det får du kun om du er 100% blakk (du må bruke opp eventuelle sparepenger, BSU etc)

Siste alternativ: "leke student" og leve som nå økonomisk frem til du har fått jobb.

 

Anonymkode: a8d69...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det høres helt idiotisk ut å droppe ut når 1,5 år små år vil gi deg en grad..

 

Ikke alle bachelorgradr er like mye verdt. Det kan være like så gunstig for TS å ikke ta opp lån for 1,5 år til hvis hun for eksempel planlegger å begynne på et annet studie senere. 

Anonymkode: 0d697...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha krav på sosialstønad fra NAV når du har brukt opp sparepengene dine. Dagpenger har du nok ikke krav på hvis du ikke jobber mer. Ikke slutt før du har fått fulltidsjobb eller en deltidsjobb som innebærer mer enn jobbing én kveld i uka

Anonymkode: 922cc...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt idiotisk ut å droppe ut når 1,5 år små år vil gi deg en grad..

Du kan sjekke Nav sine sider mot inntekten du har hatt (i ekstra-jobben) og se om du har tjent nok til at du har rettigheter på NAV, ellers er det sosialstønad. Det får du kun om du er 100% blakk (du må bruke opp eventuelle sparepenger, BSU etc)

Siste alternativ: "leke student" og leve som nå økonomisk frem til du har fått jobb.

 

Anonymkode: a8d69...b40

Nå aner du jo ikke årsaken til hvorfor hun skal slutte. Det finnes mange tvingende grunner til at man må avslutte studieløpet. 

Anonymkode: 1a0fb...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...