Gå til innhold

Advokat i Bergen?


Zidji

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en advokat til å hjelpe med å skrive testament og sørge for at ting blir riktig med fordeling av arv etc, men jeg aner rett og slett ikke hvem eller hvilket advokatfirma jeg burde henvende meg til? Føler det er så mange å velge mellom så lurte på om noen hadde vert borti noe lignende og kan tipse meg om noen som er bra med en ok pris?  Jeg vet at advokater koster, men jeg ønsker ikke å ha den dyreste dersom det finnes noen som kanskje er litt rimeligere og som utfører samme oppdrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver advokat kan vel å sette opp et testamente, så det er vel bare å finne den rimeligste som utfører slike oppgaver. 

Anonymkode: 4018b...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Enhver advokat kan vel å sette opp et testamente, så det er vel bare å finne den rimeligste som utfører slike oppgaver. 

Anonymkode: 4018b...e1e

Et testamente kan man sette opp uten advokat, bare man følger formkrav mht vitner og fordeling av arv er i tråd med loven (kan feks ikke gjøre livsarvinger 100% arveløse). Men har du et snev av komlektistet ville jeg gått til en som var spesialist på testamenter og skifteoppgjør. Honoraret spiser jo bare en brøkdel av arven, mens kvaliteten på testamentet kan spare etterlatte for mange konflikter.

Har dessverre ikke noe navn, men ville søkt meg frem til en som jobbet med slike ting som sitt felt.

.

Anonymkode: 6708d...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...