AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg var hos min fastlege for en tid tilbake pga lungebetennelse. Hadde i utgangspunktet planer om å bestille en ny time mens jeg var der, da det er på tide for meg å ta en livmorhalssjekk (som jeg kvier meg litt for, og derfor har utsatt en stund). Da jeg kom til legen min viste deg seg at h*n var ute i permisjon, og at en bekjent av meg var vikar og skal vikariere i nesten et år. Jeg ble litt satt ut av dette, og lot være å nevne noe om underlivssjekken. Denne sjekken føles enda mer ubehagelig nå mtp at jeg kjenner denne vikaren litt fra før, og dumper bort i henne nå og da. Vil vikaren få beskjed dersom jeg skifter fastlege? Anonymkode: 50945...0b1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Bytter du fastlege så står det på den oppdaterte listen til legene at den og denmpasienten har gått ut av listen og den og den har kommet inn på listen. Når du hadde time for lungebetennelse så hadde du ikke fått underlivskontroll på samme timen, men beskjed om å bestille en ny time. Dersom legen er i en gruppepraksis (flere leger på samme kontor) så kan du snakke med dem som setter opp timer og spørre om du kan få underlivskontroll hos en av de andre legene på kontoret, eller du kan gå privat. Anonymkode: d291a...38f
Belima Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Kan du ikke bestille en time hos en gynekolg hvis du er fornøyd med fastlegen din da?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos min fastlege for en tid tilbake pga lungebetennelse. Hadde i utgangspunktet planer om å bestille en ny time mens jeg var der, da det er på tide for meg å ta en livmorhalssjekk (som jeg kvier meg litt for, og derfor har utsatt en stund). Da jeg kom til legen min viste deg seg at h*n var ute i permisjon, og at en bekjent av meg var vikar og skal vikariere i nesten et år. Jeg ble litt satt ut av dette, og lot være å nevne noe om underlivssjekken. Denne sjekken føles enda mer ubehagelig nå mtp at jeg kjenner denne vikaren litt fra før, og dumper bort i henne nå og da. Vil vikaren få beskjed dersom jeg skifter fastlege? Anonymkode: 50945...0b1 Løsningen er jo ganske enkel. Mange av oss foretrekker å ikke bli undersøkt av folk vi kjenner eller omgås. Så si i telefonen at du har behov for en sånn sjekk, men at du og vikaren for fastlegen er bekjente, så du er ukomfortabel med at det er henne. Anonymkode: 6a1d4...c9c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 5 minutes ago, Belima said: Kan du ikke bestille en time hos en gynekolg hvis du er fornøyd med fastlegen din da? Det er vel greiere og billigere å gjøre det hos fastlegen enn hos privat gynekolog. Men hvis TS ikke har noe imot å kaste bort en tusenlapp på dette, for all del. Anonymkode: 5ebae...685
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå