AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #1 Skrevet 29. oktober 2017 Hvordan finner man ut av det? Kan det sees på ultralyd? Vil Mam fortsatt teste positiv på graviditetstest? Symptomer? Anonymkode: 64a39...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Akutte smerter, blødninger (ved sprukken eggstokk; massive blødninger) og ved store blødninger symptomer som blek, kald og klam hud, marmorert farge på huden, blodtrykksfall, bevisstløshet og i verste fall død. Svangerskap utenfor livmor er en alvorlig tilstand som krever akutt behandling. Man merker det selv som smerter lokalisert i en side og kanskje vaginal blødning. Kan påvises ved ultralyd og behandles kirurgisk. Svangerskap utenfor livmor gir utslag på graviditetstest ja. Kunne du ikke bare googlet dette forresten og fått samme info? Anonymkode: 9141a...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Ja, det er vondt, stikkende og økende vondt. Til slutt uutholdelig vondt og det ender som regel med innleggelse rundt uke 6-7 pga smertene. Det synes på ultralyd etter uke 6. Man tester positivt. Anonymkode: ba390...234
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 Her er forresten den forrige tråden din, siden du ikke orket søke opp den heller. Anonymkode: ba390...234 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 Ja, man vil ha positiv graviditetstest. Det oppdages som regel ved at man har litt blødninger, smerter og svært nedsatt allmenntilstand der UL viser at livmor er tom. I 95 % av tilfellene er graviditeten i eggleder og ikke i livmor da. Det vil de se på UL. Anonymkode: 15c5f...f32
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 Når begynnelsen til et foster vokser seg så stort at der ikke er plass i eggledere, hvor svangerskap utenfor livmoren vanligvis sitter, så blir dette mer og mer smertefullt. Noen har positiv test andre ikke. Men HCg målt i blod eller ultralyd kan avklare hva som er galt. Kan forveksles med blindtarmbetennelse når det er på høyre side. Anonymkode: de7ed...803
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #7 Skrevet 29. oktober 2017 Uff, har skikkelig «pressende» følelse på høyre side av underlivet /nedre magedel, som nå har beveget seg bortover til venstre side. Opplever ikke noen smerter foruten den pressende følelsen, og det er ikke vondt, bare ekkelt at det presser sånn. Jeg er ikke gravid, men har en uteblitt menstruasjon nå på 20+ dager. Lurer på hva det kan være for noe... Anonymkode: 64a39...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #8 Skrevet 29. oktober 2017 Det er den værste smerten jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg hadde vondt, men trodde jeg var forstoppet eller noe. Lik følelse som blindtarmbetennelse. Positiv test. Ingen andre tegn. må til legen å måle HCG eller ultralyd. De fant det ut på meg i uke 6. Men de kan se det i uke 5, sa de. Anonymkode: 89124...bb9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #9 Skrevet 29. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Det er den værste smerten jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg hadde vondt, men trodde jeg var forstoppet eller noe. Lik følelse som blindtarmbetennelse. Positiv test. Ingen andre tegn. må til legen å måle HCG eller ultralyd. De fant det ut på meg i uke 6. Men de kan se det i uke 5, sa de. Anonymkode: 89124...bb9 Samme her. Jeg fikk også blødninger i uke 6. Da måtte jeg opereres. Eggleder var i ferd med å sprekke og måtte fjernes. Det var ekstremt vondt, så om du ikke opplever annet enn en pressende følelse trenger du ikke være bekymret. Med 20+ dager over så ville du vært i uke 7 nå og da hadde det mest sannsynligvis vært uutholdelig vondt. Jeg merket smerter fra uke 3. Altså før positiv test. Sannsynligvis har du forsinket eggløsning og derfor ikke fått mensen. Eller at du stresser for mye. Anonymkode: 5f623...94b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #10 Skrevet 29. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er den værste smerten jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg hadde vondt, men trodde jeg var forstoppet eller noe. Lik følelse som blindtarmbetennelse. Positiv test. Ingen andre tegn. må til legen å måle HCG eller ultralyd. De fant det ut på meg i uke 6. Men de kan se det i uke 5, sa de. Anonymkode: 89124...bb9 Uff:-/ Håper det går bra med deg nå<3 jeg har vært hos lege og tatt indre ultralyd. Null tegn til graviditet. 4 negative tester og dn menstruasjon på 4 dager forrige måned. Null menstruasjon denne måneden, men har sånn pressende følelse i underlivet og har hatt det i en Uke nå Anonymkode: 64a39...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #11 Skrevet 29. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Jeg fikk også blødninger i uke 6. Da måtte jeg opereres. Eggleder var i ferd med å sprekke og måtte fjernes. Det var ekstremt vondt, så om du ikke opplever annet enn en pressende følelse trenger du ikke være bekymret. Med 20+ dager over så ville du vært i uke 7 nå og da hadde det mest sannsynligvis vært uutholdelig vondt. Jeg merket smerter fra uke 3. Altså før positiv test. Sannsynligvis har du forsinket eggløsning og derfor ikke fått mensen. Eller at du stresser for mye. Anonymkode: 5f623...94b Ja, og det skal sies at sist jeg hadde samleie var 25.juli... så null samleie siden da Anonymkode: 64a39...5b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #12 Skrevet 29. oktober 2017 Men tror dere at det kan være blindtarmen? Anonymkode: 64a39...5b5
Jordbæra Skrevet 29. oktober 2017 #13 Skrevet 29. oktober 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, har skikkelig «pressende» følelse på høyre side av underlivet /nedre magedel, som nå har beveget seg bortover til venstre side. Opplever ikke noen smerter foruten den pressende følelsen, og det er ikke vondt, bare ekkelt at det presser sånn. Jeg er ikke gravid, men har en uteblitt menstruasjon nå på 20+ dager. Lurer på hva det kan være for noe... Anonymkode: 64a39...5b5 Har ikke du laget nok tråder om temaet OG fått beskjed om at du har cyster? 2
miore Skrevet 29. oktober 2017 #14 Skrevet 29. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og det skal sies at sist jeg hadde samleie var 25.juli... så null samleie siden da Anonymkode: 64a39...5b5 Hvis du hadde vært gravid utenfor livmor og befruktningen hadde skjedd 25. juli, hadde du vært innlagt på sykehus pga sprukket eggleder og ekstreme smerter og blødninger for månedsvis siden om du ikke hadde oppdaget det. Man får gjerne positiv graviditetstest like tidlig som ved "normale" graviditeter, selv om hcg gjerne stiger litt senere og når et platå mye tidligere enn vanlig (men det er snakk om mer enn høye nok nivåer for å slå ut på graviditetstest, altså) Prøv å puste med magen! Basert på alle trådene dine her inne høres det ut som om du har slitt litt psykisk etter det samleiet ditt i sommer. Mitt råd er å prøve å legge det bak deg, det har gått helt fint med deg - du sto'an av Det er ingen konsekvenser som har med graviditet å gjøre som ikke ville blitt oppdaget nå som du til og med har vært hos gynekolog og fått innvendig UL. Hadde det skjedd et mirakel og du hadde hatt en graviditet utenfor livmoren der eggleder ikke hadde sprukket (dette er ikke mulig for så store fostre som ditt høyst hypotetiske foster ville vært, altså - slapp av), skal jeg love deg at gynekologen hadde sett det på UL likevel. Når man er over 15 uker på vei, som du ville vært hvis du hadde blitt gravid 25. juli, er fosteret 12 cm langt og veier 100 g, og ikke noe det er mulig å overse - og ikke noe det er mulig å gjemme bort i en eggleder Eggløsning kan bli forsinket, og da blir mensen det også. Dette er rimelig vanlig selv om man pleier å ha regelmessige sykluser, og har man tatt angrepiller i tillegg (noe du har, basert på de andre trådene dine) er det nærmest obligatorisk. Har man tatt flere angrepiller slik som deg er sannsynligheten desto større. Mange opplever dessuten forsinket eggløsning eller å hoppe over en eggløsning når de er inne i en periode med mye stress, og det høres det i grunn ut som om du er nå. Jeg vet ikke om gynekologen du var hos tittet på eggstokkene og sa noe om hvordan du lå an med tanke på eggløsning? Cyster, som noen nevner i en av de andre trådene dine, er én mulighet til det du kjenner. En annen er den såkalte nocebo-effekten. Det kan hende at du tenker og stresser så mye med dette her at du "lager" dine egne smerter uten at det egentlig er noen bakenforliggende årsak til dem. Kanskje det til og med er eggløsningssmerter? Det er ikke sikkert du ville tenkt så mye på dem om du ikke hadde hatt disse tankene dine i bakhodet, vet du. Desto mer man kjenner etter, desto mer kjenner man stort sett. Håper du snart klarer å legge bort de vonde tankene dine og heller leve livet videre Ønsker deg alt godt! 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #15 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men tror dere at det kan være blindtarmen? Anonymkode: 64a39...5b5 Nei. Men gå til lege. Vi er ikke i stand til å svare deg hverken eller. Anonymkode: ba390...234
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #16 Skrevet 29. oktober 2017 Hvis siste samleie var 25 juli er det fysisk umulig at det er graviditet utenfor livmoren. Da hadde egglederen sprukket nå. Og DET merker du, og er potensielt dødelig. Anonymkode: 5f623...94b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå