Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 Vi planlegger sommerferien vår, og har veldig lyst til å reise til et hotell som heter "Grand Resprt" i Hurghada (med Ving). Problemet er at jeg synes at det er så langt til sentrum. Det er hele 6,4 km til sentrum fra hotellet, men bare 150m til stranda. Er det langt unna sentrum når vi ikke har planer om å spise middag på hotellet? Det går jo an å ta taxi, men synes det blir så tungvindt...
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Vi planlegger sommerferien vår, og har veldig lyst til å reise til et hotell som heter "Grand Resprt" i Hurghada (med Ving). Problemet er at jeg synes at det er så langt til sentrum. Det er hele 6,4 km til sentrum fra hotellet, men bare 150m til stranda. Er det langt unna sentrum når vi ikke har planer om å spise middag på hotellet? Det går jo an å ta taxi, men synes det blir så tungvindt... Det er vel 6,4 km til sentrum uansett hvor dere har planer om å spise middag?
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Det er vel 6,4 km til sentrum uansett hvor dere har planer om å spise middag? et annet spm: har planer om å snorkle og se pyramider (to dagers tur til Kairo). Er det best mned to uker når man skal oppleve ting og ikke bare ligge på stranden? Føler liksom at vi må få tid til å slappe av også.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Hadde jeg bare vært en uke i Hurghada hadde jeg ikke prioritert Kairo. Da hadde Luxor vært førstevalget. På en toukers tur ville jeg tatt med Kairo i tillegg.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #5 Skrevet 24. januar 2005 Reiste til Egypt i 2001 med Ving, og bodde da på et hotell som het Grand Hotel Hurghada, men det er vel sannsynligvis ikke det samme som Grand Resort.... Finnes et reisebrev og en del bilder fra turen på hjemmesiden www.janovebrenden.no om det skulle være av interesse. :-)
Belba Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Det er ikke noe pes å komme seg inn til Hurghada sentrum, det går alltids en buss/drosje, og kommer du for seint blir du uansett henta opp. Jeg hadde ikke reist til Kairo dersom jeg var i Egypt en uke. Da jeg var der prioriterte jeg Luxor, og reiser heller tilbake til Kairo en annen gang. På en to ukers tur hadde jeg nok reist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå