AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Hei, hatt min tredje biopsi (livmorhalskreft) og hatt en konisering. Denne gangen blødde jeg ingenting. Har noen andre opplevd å ikke blø etter biopsi? Betyr dette at jeg var heldig denne gangen? De to forrige gangene blødde jeg også lite. Kan dette bety det er noe galt denne gangen? takk Anonymkode: 2d4b0...41f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #2 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg blødde ingenting Anonymkode: e4eea...01e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #3 Skrevet 29. oktober 2017 Jeg blødde (hadde da grove celleforandringer) Anonymkode: b795a...e22 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #4 Skrevet 29. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blødde ingenting Anonymkode: e4eea...01e Takk for svar Har heller ikke blødd så nå håper jeg det fortsetter slik... etter konisering blødde jeg ikke noenting og plutselig etter fem dager blødde jeg. Fikk beskjed at dette sikkert var skorpen som løsnet. Men biopsi etterlater jo ikke sår av den typen, så regner med det ‘gikk veien’ denne gangen Anonymkode: 2d4b0...41f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #5 Skrevet 29. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blødde (hadde da grove celleforandringer) Anonymkode: b795a...e22 Blødde første og andre gang. Så hadde jeg en konisering som først blødde nesten en uke senere og nå en ny biopsi. Nærmer seg en uke uten blødning nå så håper det holder seg slik Anonymkode: 2d4b0...41f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2017 #6 Skrevet 29. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blødde første og andre gang. Så hadde jeg en konisering som først blødde nesten en uke senere og nå en ny biopsi. Nærmer seg en uke uten blødning nå så håper det holder seg slik Anonymkode: 2d4b0...41f Hvorfor så mange biobsier? Ble du ikke kvitt celleforandringene ved koniseringen? Jeg husker ikke helt hvordan det var i fht blødninger for meg, men jeg hadde i alle fall ikke «fri renner» etter konisering. Men tok bare ny celleprøve 3 mndr senere, og den var fin. Har siden vært fulgt opp en gang i året med celleprøve og ul. Lykke til! Anonymkode: b795a...e22
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så mange biobsier? Ble du ikke kvitt celleforandringene ved koniseringen? Jeg husker ikke helt hvordan det var i fht blødninger for meg, men jeg hadde i alle fall ikke «fri renner» etter konisering. Men tok bare ny celleprøve 3 mndr senere, og den var fin. Har siden vært fulgt opp en gang i året med celleprøve og ul. Lykke til! Anonymkode: b795a...e22 Det vet jeg ikke, litt usikker... Men det kan være fordi det er så lite. Først gangen jeg hadde biopsi er mange år siden. Da denne ble tatt fikk jeg svar etterpå at alt var borte og fint og jeg hadde ikke noe å bekymre meg for. Så mange år senere tok jeg ny celleprøve som ble til biopsi som deretter endte med konisering. Legen ble litt overrasket da jeg kom tilbake og koniseringen ikke hadde tatt alt, så en ny vanlig celleprøve ble tatt og denne kom tilbake for noen uker siden og da var det fremdeles noe igjen. Legen hadde trodd at koniseringen hadde tatt alt bort, men det var litt enda. Derfor enda en biopsi virker det som. Det du skriver konisering og ny celleprøve, dette har jeg gjort to ganger og første gangen var fin og andre gangen er det jeg er ikke i nå. Var der på tirsdag og har ikke blødd noe som helst, men tror ikke jeg blødde så mye av de to andre heller. Ikke koniseringen heller. De to "værste" typene HPV (16 og 18) de hadde jeg ikke, men det er andre som KAN være farlige også, men de tester ikke for alle for det koster og er så mange forskjellige typer. Hun anbefaler meg å ta vaksinen for det hele i håp om at dette kan virke effektivt inn på eksisterende forandringer. Men jeg er litt skeptisk til vaksinen enda. Selv om hun sier at alle tre barna hennes (både gutter og jenter) har fått den og det er hun som har satt vaksinen på dem. Får se svaret og kanskje ta stilling til vaksinen igjen da. takk for det Anonymkode: 2d4b0...41f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå