Gå til innhold

Nye naboer som BRÅKER!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått nye naboer. De bråker noe voldsomt! Barna skriker og hoier, de krangler, slår i veggen (?), smeller med dører, hører på høy musikk og TV og styrer på med ting som lager masse lyd og holder på konstant med dette. 

De er utlendinger, og jeg lurer på om jeg kan si noe? Er redd for at de skal se på meg som rasist, men de tar jo INGEN hensyn til at de bor i bygård. Det er et helvette til alle døgnets tider her nå.

Hva gjør jeg? Må jeg virkelig flytte fra mitt eget hjem fordi disse folka ikke tenker på andre enn seg selv?

For de som mener det ikke er relevant at disse naboene er utlendinger, de har ikke opplevd denne typen støy tror jeg. Et helt annet støynivå enn norske småbarnsfamilier! Og jeg mener ikke at alle utlendinger er sånn, men disse er sånn som jeg har hørt at mange andre nordmenn sliter med å ha som naboer!

Fader altså!!

Anonymkode: 6ea00...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det nok bare å finne seg en ny bolig først som sist, dessverre.

Anonymkode: 07d40...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Har en gal nabo jeg også. Norsk. Han er jævlig sur på meg uten grunn. 

Bråker de så bråk igjen. Ha på full musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det nok bare å finne seg en ny bolig først som sist, dessverre.

Anonymkode: 07d40...b05

Betaler de for megler da? :P

Faen! Blir så forbanna! Har lyst til å si ting jeg ikke får lov til her på KG eller burde si på Internett generelt. Men for noen møkkafolk!!! (mener ikke utlendinger generelt, men disse utlendingene)

Anonymkode: 6ea00...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du si ifra. Hjelper det ikke, så allierer du deg med de andre naboene og eventuelt styret i borettslaget til slutt. Bråk er irriterende uansett hvem det kommer fra.

Hvordan du skal ta det opp vet jeg ikke :P 

Endret av penny_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det at de er utlendinger med denne saken å gjøre?

Anonymkode: 6065f...df0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det at de er utlendinger med denne saken å gjøre?

Anonymkode: 6065f...df0

H*n er redd for de hyler ut rasist med en gang.

Det må du ikke være TS. Utlendinger skal faen ikke behandles med silkehansker pga de kan tror vi er rasister. Da får de faen bare tro det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det at de er utlendinger med denne saken å gjøre?

Anonymkode: 6065f...df0

Fordi det er vanlig at utlendinger ikke forstår de sosiale kodene i vårt land. (Eller kanskje de ikke vil forstå dem?) Og så har de ofte mange barn, som i tillegg holder det gående omtrent til midnatt. 

Ts: Jeg ville ha sendt en klage til styret, dersom det finnes noe slikt der du bor. Dette høres jo helt uholdbart ut.

Anonymkode: fb8e5...481

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun en innvandrer famile kan du vel gå og spørre. Hvis det er mange innvandrerefamilier i nabolaget og ingen andre virker å bry seg om det, så er det kanskje ikke så lurt med tanke på å bli uglesett av resten.

Anonymkode: ebf60...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, vel jeg hadde flyttet, min far har hatt slik problem siden innvandrerfamilie med 5-6 unger flyttet inn i leiligheten under han i borettslaget. Bråk til alle døgnets tider, og det virker som de barna aldri sover med høylytt leking/skriking til langt på natt er mer regelen enn unntaket. 

Anonymkode: c0310...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg til forrige innlegg #12

I år ut og år inn, snart 7 år nå.

Anonymkode: c0310...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et borettslag, finnes det regler for når det skal være stille. Uansett gjelder norsk lov om nattero, helgefred osv.

Når det er bråk i løpet av natteroperioden, ring på og klag. Gjør gjerne dette to-tre ganger. Deretter kan du, om ting ikke bedrer seg, skrive en klage til styret, der du beskriver situasjonen, pluss at du nevner at du har forsøkt å ta det direkte med naboen.

Anonymkode: 5008e...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager men her nytter nok ikke mye annet enn å flytte. Du kommer aldri i mål med dette selv om du klager. Enkelte mennesker er bare bråkete, og som du beskriver dem så virker det som om det ikke er en ting de bråker med, det er mange. 

Anonymkode: d1f9f...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasismekortet blir jo dradd frem med en gang. Jo, jeg har flyttet pga slikt bråk. Det var bare grusomt. Støynivået hos de er annerledes. Nå var dette folk som ikke kom fra land, der de bodde i borettslag. Eks på sommer,gikk det ikke å sitte ute. De samles i flokker til middag, vinduer oppe,hyling og skriking. Eks så legger de ikke unger på tider vi gjør. På sommer gikk de gjerne ute med de sent på kveld. Jeg ble plaget av stress. 

Du skal spørre de, om de hører bråk fra leiligheten din. Så forklarer du hvordan det er hos deg.

Desverre, så tror jeg de får liten opplæring i norsk skikk i å bo sammen

 

Anonymkode: 608f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh! 

Vi skal leie ut nå etterhvert og jeg er livredd for å få slike leietakere da vi bor i samme bolig og skal ha dem over oss. 

 

Anonymkode: 65786...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får integrere seg. When in Rome, act like the romans.

Anonymkode: 60ae3...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får integrere seg. When in Rome, act like the romans.

Anonymkode: 60ae3...c45

Enig i dette. Det krever da ikke så altfor mye å observere hva normene blandt majoritetsbefolkningen er og tilpasse seg disse.

Anonymkode: ebf60...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å snakke med innvandrerfamilier. Mange er ikke vant til å ta slike hensyn, mange vet heller ikke hvor lytt det er ned til naboen og noen vet ikke at de har andre folk på alle kanter. Noen kan ikke bruke kjøkkenviften, noen kan ikke bruke toalettet, vaskemaskinen eller søppelsjakten. 

Dette må læres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...