AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Tenkte jeg skulle lage en liten dagbok her om mine erfaringer med silikon. Som de fleste andre så bestemte jeg meg for å få silikon da jeg var ung. Jeg var 20 år og hadde hatt komplekser for brystene i mange år. Mesteparten av kompleksene kom av guttene jeg hadde vært sammen med og som kom med nedsettende kommentarer om kroppen min. Jeg ser jo i ettertid at jeg var en helt vanlig jente med en kropp det ikke var noe galt med, men det så jeg ikke den gangen. Jeg var ( og er ) 1.63, veide 54 kg ( tolv kg mindre enn idag ) og hadde en B cup. Dette var tydeligvis for liten størrelse for guttene jeg var sammen med og da jeg havnet i et forhold hvor nok en kjæreste kritiserte brystene mine så fikk jeg nok. Dessverre ikke av kjæresten min, men av brystene mine. Nå skulle jeg gjøre noe med det. Jeg husker fortsatt hva legen sa da jeg var på konsultasjon: «Jeg hadde ikke gjort dette inngrepet hvis jeg var deg, 90% av jentene som har kommet hit hadde vært fornøyd med slik du ser ut». Men jeg hørte ikke etter og sa at jeg ikke så det han så. Jeg bestemte jo og gikk for de første protesene jeg kunne få plass til, 375 gram i hvert bryst over muskel og 26.000 kr fattigere. Ikke lenge etter dette inngrepet så presterte min daværende kjæreste å si at han ikke syntes brystene var store nok. Jeg dumpet denne gutten, men kommentaren sved. Det gjorde det også da mine kjærester etter dette sa det samme. Jeg begynte å bli misfornøyd med størrelsen og ville ha enda større. Bestilte konsultasjon og avtalte 600 gram i hvert bryst for tre år siden, men etter litt betenkningstid bestemte jeg meg for å avlyse operasjonen. Denne gangen fordi jeg endelig hadde fått meg en kjæreste som ikke kritiserte hvordan jeg så ut og syntes det var vilt at jeg ville operere større. Nå som 30 år gammel og med lang tid i terapi så har jeg kommet frem til at jeg savner å være meg selv, helt naturlig. Jeg liker ikke å ha noe i kroppen som ikke hører til i den. Jeg bekymrer meg mye for hva det kan gjøre med kroppen og at det kan gjøre det vanskelig for meg å finne klumper i brystet hvis jeg får brystkreft. Jeg vil ikke lenger legge meg etter hva skjønnhetsidealet sier er vakkert. I tillegg har mitt venstre bryst i den siste tiden gjort vondt og er ømt. Det er tydelig at dette setter ikke kroppen min pris på og holdt ut i mange år. Idag var jeg på konsultasjon for å få implantatene ut. Jeg sa jeg vil være naturlig og slippe bekymringene brystene gir meg. Og ikke minst smerten. Kirurgen var veldig forståelsesfull og prøvde ikke å prakke på meg å f.eks heller operere inn litt mindre istedenfor. Datoen for operasjon får jeg på mandag og jeg vil fortsette oppdatering her, både før og etter operasjon. Anonymkode: 4d05c...cab 2
lillesky Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Kjære ts, Vi har eget forum for dagbøker, og ønsker dermed ikke dagbøker i forumene. Da må du opprette et brukernavn og lage dagbok. Oppfordrer deg til å gjøre det. Vennlig hilsen lillesky (mod) 1
Fremhevede innlegg