AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #1 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg prøvde å forhøre meg litt med ham, men han sa at jeg ikke skulle tenke så mye på det, og sånn men altså det hadde vært bedre om han bare kom på noe. Men han sa jeg fikk la det bli en overraskelse! Det er ikke det at jeg spiser kjøtt hver eneste dag, men de dagene jeg ikke spiser det så er det enten grøt eller nudler eller jeg spiser ikke middagsmat, eller fisk da, men fisk utgår også. Er det mulig f.eks å lage taco, og så lager jeg kjøttdeig også siden jeg liker det? Eller er taco-dritkjedelig for de som er vegetarianer? Haha! Man vil jo lage best mulig inntrykk! Anonymkode: 1d9d6...ef8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #3 Skrevet 28. oktober 2017 Hadde lagd en god salat med stekte champignon og godt brød. Det er jo supergodt! ( legg litt jobb i salat og oljer da ) Anonymkode: 16a83...306
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #4 Skrevet 28. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2dfc1...a8c Takk for forslaget! Jeg glemte vel å nevne at det er i kveld og at jeg er ikke spesielt flink til å lage mat. Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8 1
cleangal Skrevet 28. oktober 2017 #5 Skrevet 28. oktober 2017 Chili sin carne fra Trines matblogg er kjempegod og ganske enkel å lage. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #6 Skrevet 28. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde lagd en god salat med stekte champignon og godt brød. Det er jo supergodt! ( legg litt jobb i salat og oljer da ) Anonymkode: 16a83...306 Hvordan legger jeg jobb i salat og oljer? Å, herlighet! Jeg får vel bare håpe han ikke ønsker seg et godt husmorsemne. Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #7 Skrevet 28. oktober 2017 Vegetarisk shepherds pie, vegetarisk thai curry Anonymkode: dee39...961 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #8 Skrevet 28. oktober 2017 Hvor avansert vil du lage det? Er ganske flott med det AB linker til, men du kan nok lage en bønnemos av kidneybønner og lage taco med det vanlige tilbehøret du bruker til kjøttdeig. Lag gjerne en salsa til. Har ikke prøvd noen av disse selv, men bønnemos bruker bli godt omtrent uansett. Du kan google vegansk bønnemos taco https://veganeren.wordpress.com/2011/04/03/bonnemos-til-tacoen/ http://www.sofiesblog.dk/mad/boennemos/ http://www.veganmisjonen.com/2011/06/smahot-bnnemos.html 3 minutes ago, AnonymBruker said: Hadde lagd en god salat med stekte champignon og godt brød. Det er jo supergodt! ( legg litt jobb i salat og oljer da ) Anonymkode: 16a83...306 Høres litt mer ut som et mellommåltid/ forrett enn en middag. Anonymkode: 54450...66d 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #9 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg skulle aldri startet denne tråden jo! Hva var det jeg tenkte på, mine evner til kokkelering og så tips på internet? Jeg vet ikke en gang hva spisskummin er. Kanskje jeg må endre "man vil jo lage best mulig inntrykk" til "jeg vil ikke lage helt forferdelig inntrykk". Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 Fyll en tallerken med gress eller høy strø litt salt over og volla et supert gressmåltid. Anonymkode: 2b299...146 9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #11 Skrevet 28. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor avansert vil du lage det? Er ganske flott med det AB linker til, men du kan nok lage en bønnemos av kidneybønner og lage taco med det vanlige tilbehøret du bruker til kjøttdeig. Lag gjerne en salsa til. Har ikke prøvd noen av disse selv, men bønnemos bruker bli godt omtrent uansett. Du kan google vegansk bønnemos taco https://veganeren.wordpress.com/2011/04/03/bonnemos-til-tacoen/ http://www.sofiesblog.dk/mad/boennemos/ http://www.veganmisjonen.com/2011/06/smahot-bnnemos.html Anonymkode: 54450...66d Jeg har aldri laget bønnemos før, tror jeg nesten ikke har spist bønner i mitt liv. Men det blir kanskje det enkleste, for da kan jeg bare gjøre tacoen helt sånn som jeg pleier, bare at jeg lager bønnemos i tillegg? Får jeg kidneybønner på vanlig butikk? Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #12 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg skulle aldri startet denne tråden jo! Hva var det jeg tenkte på, mine evner til kokkelering og så tips på internet? Jeg vet ikke en gang hva spisskummin er. Kanskje jeg må endre "man vil jo lage best mulig inntrykk" til "jeg vil ikke lage helt forferdelig inntrykk". Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8 Bønnemos har sånn 5 ingridienser, så det skal gå bra. Utenom det har du lagd salat, kjøpt rømme osv til vanlig taco, så den er benkers. Et steg av gangen. Finn en enkel rett, skriv ned ingridiensene, google det du ikke vet hva er, handle, følg oppskrift og done. Kummin: Anonymkode: 54450...66d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #13 Skrevet 28. oktober 2017 Taco er et enkelt og bra forslag Du kan naturligvis lage kjøttdeig til deg, gitt at du ikke steker andre ting i panna etter kjøttdeigen uten å vaske den skikkelig først, men jeg tror du imponerer like mye med å bare lage en vegetarisk versjon Personlig hadde jeg stekt svarte bønner og kidneybønner fra boks, løk, squash og paprika sammen i panna og deretter blandet i vanlig tacokrydder (kjøpt eller hjemmelaget) og en bitteliten skvett vann. Mindre vann enn når du bruker kjøttdeig. Så hadde jeg servert det rykende varmt med tortillalefser, oppkuttede grønnsaker etter eget ønske, mais, revet ost (husk å sjekke etter animalsk løype), varme nachos og rømme, salsa og guacamole. Lykke til Anonymkode: 71b1a...226 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #14 Skrevet 28. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg har aldri laget bønnemos før, tror jeg nesten ikke har spist bønner i mitt liv. Men det blir kanskje det enkleste, for da kan jeg bare gjøre tacoen helt sånn som jeg pleier, bare at jeg lager bønnemos i tillegg? Får jeg kidneybønner på vanlig butikk? Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8 Ja og ja Selv om det skulle slå litt feil, så har du ihvertfall prøvd og det vil han nok sette stor pris på. Mange synes det er teit å være veggis, så man får gjerne litt tyn. Så når noen gjør en innsats slik som deg, så er det kjempepositivt (: Anonymkode: 54450...66d 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #15 Skrevet 28. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Taco er et enkelt og bra forslag Du kan naturligvis lage kjøttdeig til deg, gitt at du ikke steker andre ting i panna etter kjøttdeigen uten å vaske den skikkelig først, men jeg tror du imponerer like mye med å bare lage en vegetarisk versjon Personlig hadde jeg stekt svarte bønner og kidneybønner fra boks, løk, squash og paprika sammen i panna og deretter blandet i vanlig tacokrydder (kjøpt eller hjemmelaget) og en bitteliten skvett vann. Mindre vann enn når du bruker kjøttdeig. Så hadde jeg servert det rykende varmt med tortillalefser, oppkuttede grønnsaker etter eget ønske, mais, revet ost (husk å sjekke etter animalsk løype), varme nachos og rømme, salsa og guacamole. Lykke til Anonymkode: 71b1a...226 PS: Noen av de ferdige guacamolene inneholder Worchestershiresaus. Det er lagd av blant annet fisk. Anonymkode: 71b1a...226
Eikenøtt Skrevet 28. oktober 2017 #16 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg er en sucker for taco, men med stekt sjampinjong i stedet for kjøtt. God konsistens og tar til seg krydderet godt. Kidneybønner har jeg som oftest til uansett, men ikke most og uten krydder.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #17 Skrevet 28. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Taco er et enkelt og bra forslag Du kan naturligvis lage kjøttdeig til deg, gitt at du ikke steker andre ting i panna etter kjøttdeigen uten å vaske den skikkelig først, men jeg tror du imponerer like mye med å bare lage en vegetarisk versjon Personlig hadde jeg stekt svarte bønner og kidneybønner fra boks, løk, squash og paprika sammen i panna og deretter blandet i vanlig tacokrydder (kjøpt eller hjemmelaget) og en bitteliten skvett vann. Mindre vann enn når du bruker kjøttdeig. Så hadde jeg servert det rykende varmt med tortillalefser, oppkuttede grønnsaker etter eget ønske, mais, revet ost (husk å sjekke etter animalsk løype), varme nachos og rømme, salsa og guacamole. Lykke til Anonymkode: 71b1a...226 Jeg kan naturligvis bare lage en vegetarisk versjon, men jeg antok (vet ikke hvorfor) at jeg kom til å ville ha kjøttdeig og ikke ville like bønnemos greia. Jeg har ikke sånn moseredskap da, må jeg ha det? Haha, sorry, men jeg er så grønn på kjøkkenet, jeg lager bare alltid det samme, er tidenes vanedyr! Når du sier varme nachos forresten, mener du bare de chipsgreiene? Har aldri pleid å ha det til taco. Tusen takk for t-skjeen dere, jeg trenger det. Så jeg kjøper - en boks svarte bønner - en boks kdineybønner - en løk - paprika - chili - vanlig tacokrydder høres det greit ut? Og så steker jeg dem? Må jeg kutte dem først? Kutter løken i små biter og surrer den? Samme med paprikaen? Jeg fikk litt hjelp her for en stund tilbake da jeg prøvde meg på å nye matlagingsting. Og jeg var like nykommer da også. Høres jo helt idiot ut. Men som jeg sa, det er som om det er et annet språk. Jeg har ingen intuisjon på det her. Ts Anonymkode: 1d9d6...ef8
Fredsmegleren Skrevet 28. oktober 2017 #18 Skrevet 28. oktober 2017 Vegetarlasagne med en lett salat til Mange gode oppskrifter på nettet, f.eks. trines matblogg 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #19 Skrevet 28. oktober 2017 Gjør det enkelt kjøp den røde posen med frosne vegetarburgere fra liv laga. Salat, dressing osv. Pommes frites. Del burgerne i to før du steker de, de blir best da. Anonymkode: 6b88b...271 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #20 Skrevet 28. oktober 2017 Jeg ville bare stekt champignon, løk og paprika i tacokrydder, jeg Evt. kan du servere det i tacolefser som du gratinerer i ovnen på forhånd (spiser han ost/melkeprodukter ? For da tar du bare litt ost og saus oppå fyllet, lager ferdige lefser og legger i en form med litt olje i, og kliner litt saus på toppen og strør litt ost oppå der igjen, og putter i ovnen til osten har smelta Server med friske grønnsaker, guacamole og rømme) Evt. kan du lage vegetarlasagne. Anonymkode: b75bc...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå