Gå til innhold

Oppkjøring Klasse B (Drammen Trafikkstasjon)


Spikey

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kjenner til noen av rutene man kan bli trukket i? Og evt. har noen tips til hva jeg burde være obs på..

Og stryker du hvis du svarer feil på sikkerhetsspørsmålene? 

Sleng gjerne med dine erfaringer fra oppkjøring, både gode:hoppendeglad: og vonde:(

Setter pris på alle svar! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde oppkjøring i Drammen for et par uker siden, for andre gang. Første gang gikk kjempe dårlig, men skjønner godt at jeg ikke fikk lappen, for å si det sånn:P. Kjørte over fartsgrensa (ikke med vilje) og kjørte ikke miljøvennlig i det hele tatt.

Andre gangen derimot gikk myyye bedre. Tror litt det var pga sensor også. Fikk en kvinnelig sensor denne gangen som var skikkelig hyggelig! Turen gikk til Mjøndalen denne gangen. Veldig enkel rute! Kjørte fra statens vegvesen, gjennombrakartunellen (eller hva den nå heter) mot sykehuset, deretter mot Gulskogen og videre til Mjøndalen. Og fra Mjøndalen tilbake igjen til Drammen gjennom Åssiden.

Du stryker ikke om du svarer feil på sikkerhetsspørsmålet nei. De legger meste vekt på kjøringa. Selv måtte jeg vise av bremselysene fungerte. Planen var å forklare hvordan jeg skulle sjekke det, for så å gå ut å sjekke det. Men siden jeg forklarte så bra slapp jeg å gjøre det😉 Men på lappen jeg fikk tilbake etter oppkjøringa hadde hun ikle skrevet noe om sikkerhetsspørsmålet.

Husk å se langt frem, veldig viktig! Hadde selv en tendens til å feste blikket rett foran bilen. Fikk dårlige svinger og og mange bråbrems av det. Fartstilpasning er også veldig viktig. Har du ikke god nok sikt, senk farta. Finnes det hindringer i veien, etter andre forhold som kan føre til hindringer (barn langs veien) senk farta.

Lykke til!!

 

Anonymkode: 64c59...ca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...