Gå til innhold

Menn liker å jakte - enn myte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører dette så ofte, så nå vil jeg gjerne ha en diskusjon på området.

Hører også ofte menn si; hun må være feminin med glimt i øyet.

Får en forståelse av at menn helst vil ha typisk A-4 damer som ikke gjør så mye ut av seg. Det er ihvertfall en generell observasjon jeg har gjort meg. 

 

Feil?  

Anonymkode: 4932a...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn er vel forskjellige akkurat som kvinner. Sier seg vel nesten selv at mange menn er for sjenerte til å kunne like å jakte. 

Anonymkode: b5773...2e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en sannhet i det, men man jo få positive tilbakemeldinger.

Det er nok mer sant i negativ forstand - menn kan miste litt interesse av å bli jaktet på. De som sier at de foretrekker dette har som regel ikke så godt drag på damene, og hadde blitt sjeleglad om noen tok kontakt. I realiteten så fremstår "jaktende" damer lite attraktive, og litt desperate. 

Anonymkode: cbc35...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok en sannhet i det, men man jo få positive tilbakemeldinger.

Det er nok mer sant i negativ forstand - menn kan miste litt interesse av å bli jaktet på. De som sier at de foretrekker dette har som regel ikke så godt drag på damene, og hadde blitt sjeleglad om noen tok kontakt. I realiteten så fremstår "jaktende" damer lite attraktive, og litt desperate. 

Anonymkode: cbc35...f69

Lite attraktive og desperate? Dette er jo en tragisk måte å se initiativrike damer på. Finnes nok av tafatte menn, samt masse attraktive damer som vet hva de vil ha. 

Er vi virkelig så innelåst i disse gamle mønstrene selv i 2017? 😑

 

Anonymkode: 4932a...a77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 10/28/2017 at 12:30 PM, AnonymBruker said:

Ja, det er nok en sannhet i det, men man jo få positive tilbakemeldinger.

Det er nok mer sant i negativ forstand - menn kan miste litt interesse av å bli jaktet på. De som sier at de foretrekker dette har som regel ikke så godt drag på damene, og hadde blitt sjeleglad om noen tok kontakt. I realiteten så fremstår "jaktende" damer lite attraktive, og litt desperate. 

Anonymkode: cbc35...f69

Jeg er enig og uenig i dette. Ta for eksempel denne tråden: 

Som kjekk mann blir man sjekket opp en del når man først bare er sosial, spesielt på arenaer hvor terskelen for å ta kontakt er lav. Kjæresten til ts i denne tråden nevnte at han ikke likte å ta initiativ til damer fordi han var redd for å bli avvist. Dette med å foretrekke at det motsatte kjønn tar kontakt er også knyttet opp til hvordan man er som person og personlighetstype. Man vil selvfølgelig få et bedre forhold til å sjekke opp damer og det å jakte dersom man for det meste får positiv respons på initiativene man tar, noe man oftere får dersom man er kjekk. Det er her argumentet ditt passer inn synes jeg, fordi dersom man prøver å sjekke opp damer, men møter en vegg hver eneste gang så er det ikke like sannsynlig at man vil finne glede i å måtte være den som må jakte. Samtidig vet jeg om flere menn som er populære hos damer som ikke liker å jakte, og artig nok vet jeg om menn som ikke er så populære hos damer som liker å jakte. Poenget mitt er at det nødvendigvis ikke trenger å være en korrelasjon mellom det å være populær hos damer, og det å like jakten. 

Personlig liker jeg ikke å jakte, og for meg er det to grunner til det. Det ene er at jeg bare responderer og blir mer giret når en dame jeg liker tar initiativ og viser interesse. Det andre grunnen er at det at en kvinne tar initiativ er egentlig det mest ærlige signalet man kan få på at hun faktisk er interessert. Som mann vil man noen ganger oppleve at damer flørter for gøy og for spenningen sin skyld. De avviser deg ikke direkte, men holder kontakten. Når en dame tar initiativ så er man mer trygg på at hun er interessert og det fjerner en del usikkerhet. 

Når du skriver "I realiteten så fremstår "jaktende" damer lite attraktive, og litt desperate." Så kommer det litt an på hva du legger i det å jakte. Sånn erfaringsmessig for meg så er det de attraktive damene som har tatt mest initiativ og den naturlige forklaringen på det er jo at de har noe bedre selvtillit når det kommer til å være frempå siden de får det meste får positive opplevelser ut av å gjøre det. Damer med gode sosiale antenner tar initiativ og viser interesse, men de ligger også ballen i dine hender og gjør ikke noe før du har sendt den tilbake. Damene som virker desperate er de som ligger ballen i hendene på en, men som forsetter å ta nye initiativ selv om man aldri sender ballen tilbake. 

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt tricky det der føler jeg. Jeg dater en mann som brukte masse tid og energi på å «kapre» meg, og når jeg først ga etter fortsatte han å være den som tok initiativ. Jeg liker det altså, men jeg vil jo også gjerne ta initiativ og vise ham at jeg har falt totalt for ham, men får liksom ikke sjansen. Han er jo ganske fantastisk som menneske, og han fortjener jo å vite det og å føle seg så tiltrekkende og  beundret som jeg har gjort til nå.

Det jeg er redd for er at han kanskje synes spenningen ligger i jakten på å få meg, og at så fort jeg viser samme interesse for ham/sier rett ut hva jeg føler vil ha se på jakten som over og selv miste interessen. Har enda ikke funnet ut hvordan man ser forskjell på det at noen liker meg og at noen liker spenningen ved jakten.. Jeg er ganske vanskelig å komme innpå i utgangspunktet, både fysisk og mentalt, så noen ser det kanskje bare som en utfordring. 

Anonymkode: 68de5...20f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite attraktive og desperate? Dette er jo en tragisk måte å se initiativrike damer på. Finnes nok av tafatte menn, samt masse attraktive damer som vet hva de vil ha. 

Er vi virkelig så innelåst i disse gamle mønstrene selv i 2017? 😑

 

Anonymkode: 4932a...a77

Det er vel ikke en "moderne" greie, bare en ganske primitiv side av menneskelig natur.

Hvorfor er folk opptatt av å skaffe seg ting ikke alle andre har, eller betaler mye for en veske eller en bil? I 2017?
En oppfatning om at innsatsen du legger inn i noe er proporsjonal med verdien. Det beste kommer ikke gratis. Populære mennesker er opptatte og ringer deg ikke ned for vennskap, attraktive kvinner får mange forespørsler fra menn og trenger ikke "legge seg" etter menn.

Kvinner er jo likedan, da mange blir ekstra ville etter menn som er litt "av og på".

Anonymkode: cbc35...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jaktet en, men også forlatt han,er rar slik. Nå vurderer jeg han igjen, fordi han er fantastisk, hvordan det gjør meg desperat forstår jeg ikke. De jeg vil ha spør jeg etter, det er mitt liv-heldigvis kan jeg velge hvilke mennesker som skal være der, er ingenting desperat med det.

Dame her :)

Anonymkode: cddb3...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Når du skriver "I realiteten så fremstår "jaktende" damer lite attraktive, og litt desperate." Så kommer det litt an på hva du legger i det å jakte. Sånn erfaringsmessig for meg så er det de attraktive damene som har tatt mest initiativ og den naturlige forklaringen på det er jo at de har noe bedre selvtillit når det kommer til å være frempå siden de får det meste får positive opplevelser ut av å gjøre det. Damer med gode sosiale antenner tar initiativ og viser interesse, men de ligger også ballen i dine hender og gjør ikke noe før du har sendt den tilbake. Damene som virker desperate er de som ligger ballen i hendene på en, men som forsetter å ta nye initiativ selv om man aldri sender ballen tilbake. 

 

I å "jakte" ligger det selvsagt å aktivt ta initiativ, flere ganger. Du jakter ikke et rådyr ved å si "heisann!", du følger etter med hagla.

Anonymkode: cbc35...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
27 minutes ago, AnonymBruker said:

I å "jakte" ligger det selvsagt å aktivt ta initiativ, flere ganger. Du jakter ikke et rådyr ved å si "heisann!", du følger etter med hagla.

Anonymkode: cbc35...f69

Jaja, men tenker man at jakten er avbrutt dersom den andre tar et initiativ i mellom?

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessen må gå begge veier. Om man liker å jakte så betyr det ikke at man vil ha en som ikke liker deg tilbake og viser det..

Men det er deilig å få jakte litt på henne og tilslutt få henne mot litt odds, Føles litt som en seier etterpå

Også vet du at hun ikke tar hva som helst da

Anonymkode: 33dc6...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Liker å jakte stemmer. Hun kan gjerne være annerledes. Tørre å skille seg ut. Må ikke være 100% feminin og som alle andre kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...