Gjest fattig student Skrevet 24. januar 2005 #1 Skrevet 24. januar 2005 hvordan fikk dere penger til bryllupet? sparte dere lenge? hadde rett og slett penger tilgjengelig? fått hjelp av foreldre? jeg lurer litt på hva et 'vanlig' bryllup kan koste med 50-70 gjester..da uten å sløse vekk mye penger på den dyreste kjolen, lokale og mat, men heller ikke være gnien og ikke kunne unne seg det man har lyst til å ha med.. jeg er 21 og har ikke planlagt noe bryllup enda i det hele tatt, men i de nærmeste årene, ja..det er mest leking med tanken nå..tenker litt på å begynne å jobbe i ferier for å begynne å spare..tror kanskje det er lurt..
søndagsengel? Skrevet 24. januar 2005 #2 Skrevet 24. januar 2005 Det kan være lurt å opprette en sparekonto hvor du trekker et visst beløp fra din vanlige konto hver måned. Selv trekker jeg 2000, men det er fordi vi bare hadde 10 måneder å spare på da vi bestemte oss for bryllup. Hvis dere har tenkt å vente noen år går det jo an å spare mindre enn det i måneden. Vi får i tillegg hjelp av foreldrene våre. Vet ikke hva dere bør regne med åat brylupet kommer på. da vi begynte planleggingen regnet vi med ca 40 gjester og ca 40-50 000 kr på bryllupet.
Annie78 Skrevet 24. januar 2005 #3 Skrevet 24. januar 2005 Vi har heller ikke god råd, men ville gjerne gifte oss likevel. Min kjære er student og jeg har ikke allverden med lønn. Vi sa at det ble et lite bryllup med få gjester hvis vi skulle betale det selv, men det har nedt opp med å bli et stort bryllup, med ca. 70 til middag og 20 ekstra til kaffen. Foreldrene våre betaler ca halvparten hver (50 000,-) og så kjøper vi det vi klarer selv... Mer enn 100 000,- blir det neppe.... Hadde ikke planlagt bryllup i flere år...
Coria Skrevet 24. januar 2005 #4 Skrevet 24. januar 2005 Vi har ventet til vi begge to har jobb før vi gifter oss, så vi kommer til å spare opp pengene vi skal betale på ca 5 måneder. I tillegg betaler foreldrene våre en del, så vi er heldige. Selv synes vi at vi har vært litt sparsommelige i planleggingen, men det blir fort mye penger uansett. Vi skal ha ca 60 gjester, og budsjetterer med rundt 80-90 000. Da har jeg kjøpt kjolen brukt, vi skal ikke ha fotograf, vi lager invitasjoner selv og vi skal ikke kjøpe kake. De to viktigste tingene det går penger til er lokale/mat/drikke og klær/pynting. Det første kan man selvsagt spare en del på hvis man leier billig lokale eller har det hjemme i hagen, der man kan ha med egen alkohol. Jeg har vet også om folk der familie og venner lager mat til buffet eller hvor man kutter ut alkohol. Lykke til med tenkingen!
Aelwyn Skrevet 24. januar 2005 #5 Skrevet 24. januar 2005 Vi har budsjettert med 30-35 000 til vårt bryllup, da har vi sjekka rundt om i området ang billigst mulige leverandører og slikt. Vi har ikke allverden vi heller, så vi sparer 1500-2000 i mnd frem til Juli 06, og krysser fingrene for at evt foreldre har litt og spe med også.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 24. januar 2005 #6 Skrevet 24. januar 2005 Hei! Vi gjør som de fleste her.. spare spare spare Nå er det jo slikt at vi ikke kommer til å få noe særlig hjelp fra foreldre ettersom de ikke har så god råd de heller. Mamma har betalt kjolen, sko og smykker og det er jeg veldig glad for. Vi har spart 2000 hver måned siden september og vi gifter oss i august. om det skulle komme noe skattepenger igjen så blir det lagt på det også. Ønsket oss penger både til jul og bursdag :-)
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #7 Skrevet 24. januar 2005 Vi har ventet i mange år på å gifte oss - vi har rett og slett ikke hatt råd før i fjor. Da prioriterte vi å skifte vindu i hele huset. I år derimot prioriterer vi bryllup. Vi er begge i jobb - og har lagt opp økonomien slik at vi får en god del penger igjen på skatten ( ca. 40 000 kr -funker som en sparekonto ), samt at vi bruker feriepengene. I tillegg har vi kjøpt litt etter litt hver måned, slik at vi sitter igjen med de store utgiftspostene når vi gifter oss ( mat, alkohol, frisør, blomster, musikk, lokale, leie av kapell ). Dette er slik vi har valgt å feire dagen på. Når vi har vært sammen så lenge, ønsker vi å feire skikkelig. Da søstra mi gifta seg brukte de kr. 10 000 på bryllupet, broren min brukte kr. 20 000. Begge to var flotte og koselige bryllup. De brukte ressurser i familien og vi deltok aktivt ( de nærmeste ) for å få bryllupene i stand. Brudene sydde kjolene selv, plukket blomster ute, hadde koldtbord etc. Det er snakk om prioriteringer og hva en selv ønsker. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #8 Skrevet 24. januar 2005 ... og gjesten overfor var meg - glemte å logge meg på. :oops:
Glossy Skrevet 24. januar 2005 #9 Skrevet 24. januar 2005 Vi brukte litt og litt penger gjennom hele året. Kjøpte inn ting som vi trengte litt og litt. Deretter så satset vi stort på feriepenger og i tillegg fikk støtte fra foreldre/svigerforeldre.
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2005 #10 Skrevet 24. januar 2005 Vi sparte i hele forlovelsestiden som var søtten mnd. Vi brukte ca 150 000 kroner, pluss bryllupsreisen. Vi inviterte 106 stykker.
Augustbrud02 Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Vårt bryllup kostet oss rundt 45000, og vi hadde 50 gjester. Det er utrolig mange måter å få et bryllup billig på, og det finnes mange tråder her inne med diverse sparetips! Anbefaler folk å ta en titt på de trådene om man ønsker å finne rimelige løsninger, som ikke nødvemdigvis er noe dårligere enn noe annet...
Gjest allerede gift Skrevet 27. januar 2005 #12 Skrevet 27. januar 2005 Vi hadde 90 gjester til middag og så kom det 25 til på kaffe... meny: Forrett: ørret m ruccolasalat + div sauser osv Hovedrett: Ryperbryst, poteter, broccoli, gulrøtter, saus tyttebærr Dessert: Molter med krem. De fikk i tilegg velkomstdrikk, hvitvin til maten, rødvin til maten ( så mye de orket) Kaffe: Massevis av kaker som venner og kjente hadde tatt med, bryllupskaken var lagd av min tante. Fri bar, osv nattmat: Sodd hele kalaset kom på 70000Kr. Jeg er superfornøyd med bryllupet vårt..... lagde invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, sanghefte osv selv. Min manns forlover var fotograf= han er fotograf fra før ( og det var hans bryllupsgave til oss.... Tror det er greit å ikke "ta helt av" når det gjelder bryllupsforberedelene..........
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #13 Skrevet 27. januar 2005 En måte å spare penger på i forbindelse med bryllup, er å kun invitere de aller nærmeste til selve middagen, så kan d andre komme til kaffen og kakene. På denne måten blir det mye billigere Hilsen lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå